Baojun RS-5 הוא רכב פנאי במימדים בינוניים מאת המותג הסיני Baojun, שמיוצר משנת 2018. המותג הוא תוצר של שיתוף הפעולה בין התאגיד האמריקאי General Motors לבין החברה הסינית SAIC. תחת המותג הזה מיוצרים דגמים במחיר נגיש שבעת ייצורם משתמשים הרבה במרכיבים מאת ג'נרל מוטורס. Baojun RS-5 הפך לספינת הדגל הטכנולוגית של החברה ולדג
Baojun RS-5. רכב פנאי לצעירים במחיר נגיש
AUTOBOOM

Baojun RS-5. רכב פנאי לצעירים במחיר נגיש

Baojun RS-5. רכב פנאי לצעירים במחיר נגיש

Baojun RS-5 הוא רכב פנאי במימדים בינוניים מאת המותג הסיני Baojun, שמיוצר משנת 2018. המותג הוא תוצר של שיתוף הפעולה בין התאגיד האמריקאי General Motors לבין החברה הסינית SAIC. תחת המותג הזה מיוצרים דגמים במחיר נגיש שבעת ייצורם משתמשים הרבה במרכיבים מאת ג'נרל מוטורס. Baojun RS-5 הפך לספינת הדגל הטכנולוגית של החברה ולדגם היקר ביותר של המותג: רק דמיינו לעצמכם - המחיר, מתחיל ב-14 אלף דולר. בין מתחריו העיקריים של הקרוסאובר: יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', מיצובישי ASX וטויוטה RAV4, כולם מוצעים בשוק הישראלי אך יקרים משמעותית מה"סיני". בעיקרון, מדובר ברכב פנאי לצעירים במחיר נגיש ועם עיצוב אגרסיבי, מפרט אבזור בסיסי לא רע והרכבה איכותית. לכן נספר עליו.

עיצוב חיצוני

אורך Baojun RS-5 החדש עומד על 4,570 מ"מ ובסיס הגלגלים בגודל 2,700 מ"מ. עוצב בסגנון קשוח, רואים שקהל היעד הוא גברים אמיתיים. הוא קיבל גריל רחב בצורת משושה מצופה בכרום, פנסי חזית צרים, פנסים דו-שלביים המובלעים בתוך הפגוש ובליטה בצורת מקל-הוקי על דפנות המרכב. הכנפיים מיוצרות בצורת מלבן, הפנסים האחוריים ממוקמים על מכסה תא המטען ומחוברים ליחידה אחת באמצעות פס לד. בפגוש האחורי בולטים קצוות אגזוז מדומים (המפלט האמיתי נמצא מאחורי הפגוש משמאל). דרך אגב, העיצוב של כל רכבי קרוסאובר מאת Baojun שייך למעצב מקומי גאו צ'ניו.

בעבר גאו צ'ניו עבד בחברות Geely ו-General Motors, כיום הוא ממלא את תפקיד ראש צוות העיצוב של מותג Baojun במרכז הסיני הטכני PATAC, חלק מהמיזם המשותף SAIC-GM. העיצוב הדו-שלבי והטורף של החלק הקדמי נראה לראשונה בדגמי Baojun בסתיו 2016.

הידעתם?

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים מעוצב בסגנון מודרני, תוך שימוש במחוונים דיגיטליים ומסך הטאבלט של מערכת המולטימדיה ה"מרחפת". Baojun RS-5 הינו הראשון בקו הדגמים שזכה למחוונים וירטואליים מודרניים עם אפשרות שינוי תצוגה. בין אופציות חדשות: מצלמות ראות היקפית (ללא מצלמה קדמית) ובקרת אקלים (קודם לכן ברכבי Baojun הותקנו רק מזגנים בגלל ההשתייכות לפלח ה"חסכוני"). הדגם מוצע בארבע רמות גימור, דבר לא אופייני עבור רכב SUV הזולים. אפילו בגרסתו הרגילה תא המטען מספק מרווח ל-450 ליטר של מטען. בגרסה הבכירה תמצאו:

  • פנסי לד קדמיים ופנסי ערפל;
  • גג פנורמי;
  • לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגה עילית על השמשה;
  • בקרת שיוט אדפטיבית ופונקציה למניעת סטיה מנתיב;
  • חיישן אור ומערכת חכמה לשליטה באורות נמוכים/גבוהים.

יחידות כוח ושאסי

Baojun RS-5 החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית R, על אף שהיא כוללת את אותו מערך המתלים (תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור), היא נבדלת ברמת הווריאציה ובאלקטרוניקה מודרנית. רכב הפנאי צויד במנוע 1,5 ליטר טורבו ברמות הספק שונות, בגרסה הבסיסית הוא מפיק 147-151 כ"ס. תיבות – ידנית או גיר רציף. ההנעה היא קדמית בלבד, וזאת כי ההנעה הכפולה פחות מבוקשת בקרב רוכשי רכבי קרוסאובר זולים.

Baojun RS-5 2018. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הקרוסאובר מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות, תוצאה בינונית בקטגוריה, אך מאפשרת נסיעות נוחות גם בתוך העיר וגם בכבישים בינעירוניים. המהירות המרבית היא 180 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי נתוני היצרן עומדת על כ-8 ליטר של בנזין 95 ל-100 ק"מ.

האם לדעתכם באמת מדובר על רכב נגיש ומתאים לצעירים?
3 קולות