בנטלי פליינג ספור (Flying Spur) זאת מכונית ספורט יוקרתית בקטגוריה גראן טוריסמו המיוצרת על ידי בנטלי מוטורס מאז 2013. בשנת 2020 ניתן היה לרכוש בשוק הישראלי את הדור השני (על פי נתונים אחרים - השלישי) של דגם הדגל של בנטלי שנת 2019 .
בנטלי פליינג ספור ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור
AUTOBOOM

בנטלי פליינג ספור. דורבן מעופף

בנטלי פליינג ספור ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור

בנטלי פליינג ספור (Flying Spur) זאת מכונית ספורט יוקרתית בקטגוריה גראן טוריסמו המיוצרת על ידי בנטלי מוטורס מאז 2013. בשנת 2020 ניתן היה לרכוש בשוק הישראלי את הדור השני (על פי נתונים אחרים - השלישי) של דגם הדגל של בנטלי שנת 2019 .

למעשה, המכונית יוצרה משנת 2005 ועד 2013 ונקראה Continental Flying Spur והיא נחשבת לדור הראשון. מאנגלית "Flying Spur" מתורגם כמו "דורבן מעופף" ומפנה אותנו לסמל של המשפחה הסקוטית העתיקה של אחד מיוצרי המכונית אשר בו הופיע דורבן מעופף. השם Flying Spur שימש לראשונה בשנת 1957 לגרסת ארבע הדלתות של קופה S1.

דור ראשון

יוצר בין 2005 ל-2013. בנטלי Continental Flying Spur הראשון נוצר על ידי צוות של מעצבים בראשות דירק ואן ברקל שהצליח ליצור עיצוב בלתי נשכח של המכונית שהוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה. תא הנוסעים המרווח היה מעוטר בעץ ועור, והמעצבים ניסו לשחזר בו את הסגנון של מכוניות בנטלי של שנות השלושים. בדגם החדש נשמרו כל היתרונות של סגנון קופה, אך נוספו רווחה ונוחות סדאן. הדגם עבר מבחנים באתרי בדיקה של פולקסווג מה שאפשר את השימוש בציוד הבדיקה החדשני ביותר.

לב של הדגם היה מנוע 6 ליטר 12 צילינדרים, הספק 560 כ"ס, מצויד בשני מדחסי טורבו, שהאיץ את המכונית ל-100 קמ“ש ב-4.9 שניות. המנוע חובר לתיבת אוטומטית של ZF בעלת 6 הילוכים. הנעה כפולה קבועה סיפקה את רמת האחיזה הדרושה ללא תלות במזג אוויר. בתנאים רגילים המומנט התחלק באופן שווה באמצעות דיפרנציאל מסוג Torsen בין צירי הרכב. אבל במידת הצורך רוב המומנט הועבר באופן אוטומטי לציר עם האחיזה הטובה ביותר של הגלגלים בכביש. מתלים קדמיים ואחוריים עצמאיים נשלטים אלקטרונית ומשמשים כתחליף לקפיצים ובולמי זעזועים יצרו את רמת הנוחות הדרושה. במערכת הבלימה השתמשו בבלמי דיסק הגדולים ביותר המותקנים על מכוניות בייצור סדרתי, בקוטר של 405 מילימטרים בציר הקדמי ו-335 מילימטרים בציר אחורי. צמיגי יוקוהמה תוכננו במיוחד עבור הדגם.

בשנת 2008 הוצגה גרסת ספורט של Continental Flying Spur Speed עם עיצוב חיצוני שונה, מנוע עוצמתי יותר של 600 כוחות סוס, מתלים מונמכים וכיוונון מיוחד. בגרסה זאת המכונית האיצה למאה קמ"ש ב-4.5 שניות ופיתחה מהירות מרבית של 322 קמ"ש.

דור שני

יוצר בין 2013 ל-2019. מעכשיו מכונית הדגל של בנטלי נקראה בפשטות Flying Spur ושילבה את התכונות המסורתיות של המותג האנגלי עם תכונות ספורט ואבזור מודרני ואופנתי. במרכב החדש השילוב הנכון של חומרים שונים המאפשר להגדיל את קשיחותו ב- 40%. כדי להקל על המשקל של מכסה המנוע והכנפיים הקדמיות הם נעשו מאלומיניום, באופן כללי המרכב החדש היה ב- 50 ק"ג קל יותר מהקודם. הקצוות החדים של המשטחים העיקריים יצרו מראה של מרכב שרירי, במיוחד בחלק האחורי שלו. בכנפיים הקדמיות הופיעו פתחי אוורור מקוריים, בסגנון האות "B". הופיעה באופן מלא תאורת LED באור נמוך, אורות דרך ופנסים אחוריים.

תא הנוסעים יוקרתי ומרווח עם 4 או 5 מושבים שילב הישגים מתקדמים של אקוסטיקה ואלקטרוניקה עם גימור עור ועץ מעולים. הנהג והנוסעים יכלו לתקשר עם רוב מערכות המכונית באמצעות מסכי מגע. מעניין במיוחד היה מסך אחורי נשלף שנוח היה להשתמש בו ולשים אותו על הברכיים.

מאנגלית "Flying Spur" מתורגם כמו "דורבן מעופף" ומפנה אותנו לסמל של המשפחה הסקוטית העתיקה של אחד מיוצרי המכונית אשר בו הופיע דורבן מעופף.

בנטלי פליינג ספור השני צויד במנוע מעודכן בעל הספק של 625 כ"ס אשר בשילוב תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים האיץ את המכונית למאה קמ“ש ב- 4.3 שניות. תיבת הילוכים עם הנעה כפולה העבירה במצב רגיל 60% של המומנט של המנוע לציר האחורי. ניתן להגדיל את היחס ל- 85% במקרה הצורך. כדי לשפר את הנוחות הקשיחות של בלוני האוויר של המתלים הופחתה ב-10-13%, הותקנו מתלים רכים יותר ותומכים ב-25% רכים יותר.

בשנת 2014 הוצג דגם עם מנוע בעל 8 צילינדרים בצורת V בעל הספק של 507 כ"ס המצויד בשני מדחסי טורבו שהאיץ את המכונית מאפס למאה קמ“ש ב- 4.9 שניות. למנוע זה הייתה מערכת ניתוק/חיבור צילינדרים, מערכת בקרה מתקדמת של טמפרטורה ומנגנון החזרה חשמלי. Flying Spur החסכוני מתבדל בצבע אדום במרכז של הלוגו של בנטלי על מכסה המנוע.

בשנת 2016 יצאו גרסאות ספורט - הראשונה הייתה Flying Spur V8 S עם מנוע 528 כ"ס, מתלים מכוונים מחדש וכמה תוספות דקורטיביות בעיצוב הפנים. לאחר מכן יצאה ה- Flying Spur V12 S עם מנוע 635 כ"ס. בעיצוב הדגם נעשה שימוש בתוספות כהות והיו בתוכו גם מתלים מיוחדים לנהיגה מהירה.

דור שלישי

בסרטון: בנטלי פליינג ספור 2019 שנת. סדאן.

הוצג ב- 2019 ומיוצר עד היום (נתוני 2020). אפשר לומר שהדור השלישי של מכונית סדאן בנטלי פליינג ספור היא מכונית ספורט היוקרתית המתקדמת בעולם. וזו מכונית חדשה לגמרי שירשה מקודמותיה רק שם ושינתה לחלוטין את המושגים ביצועים, סגנון והעונג מנהיגה בקטגוריה שלה. דגם הדגל הוא שילוב ייחודי של הדינמיקה של סדאן ספורט והתחכום של הלימוזינה ותהיה בחירה אידיאלית למי שנהנה מנהיגה אישית וגם לאלו המעדיפים לנסוע עם נהג.

"עכשיו המכונית משנה כיוון כמעט במהירות המחשבה", טוענים המפתחים.

בנטלי פליינג ספור 2019/2020 שנוצרה על בסיס פלטפורמת MSB החדשה של פורשה פנמרה, בעלת מרכב מקורי לחלוטין, בעל פרופורציות אלגנטיות ודינמיות. שינוי הפלטפורמה איפשר להפחית את המשקל של הדגם ב-38 ק"ג. Flying Spur החדשה קיבלה ראשונה מכל דגמי בנטלי את הציר אחורי מבוקר. כמו כן חלו שינויים במערכת ההנעה כפולה. בדור הקודם המומנט התחלק בין הציר הקדמי והאחורי בפרופורציה של 40:60 ובדור החדש במצב הנורמלי המומנט מועבר ב- 100% לציר האחורי ורק במידת הצורך חלק מהמומנט מועבר לגלגלים הקדמיים. המתלים העצמאיים הקדמיים והאחוריים עשויים בעיקר מאלומיניום וחומרים מרוכבים, ויש להם בלוני אוויר בעלי 3 תאים במקום קפיצים. עיצוב זה מאפשר להתאים את המתלים בצורה חלקה, כמעט כמו בלימוזינה, לתנועה שקטה או לנהיגה ספורטיבית קשוחה. בהשוואה לדור הקודם ב- Flying Spur החדש של בנטלי ציר הקדמי הוזז קדימה. זה שיפר את התפלגות המשקל הסטטי בין הצירים, ויחד עם פלטפורמה חדשה הכוללת הנעה כפולה חדשה ושאסי מבוקר במלואו,הן אלו שאפשרו לפתור בעיית שליטה בסיבובים חדים. "עכשיו המכונית משנה כיוון כמעט במהירות המחשבה", טוענים המפתחים.

מראה חיצוני ותא הנוסעים

פנסים אחוריים מסוגננים במיוחד, המעוטרים בצורת האות "B" ופנסים מטריקס הקדמיים החדשים ביותר. גלגלים מסוגננים חדשים בגודל 21 ו-22 אינץ' מדגישים בלעדיות ועוצמה. בתא הנוסעים המפואר יש קווי מתאר חלקים של החיתוך זורמים מלפנים לאזור מושבי הנוסעים ויוצרים סגנון משולב לחלוטין. הנוסע האחורי יכול לשלוט במערכת האקלים, מולטימדיה ותאורה בעזרת מסך מגע. ניתן לשלוף אותו ולקחת לידיים לנוחות השימוש. בין היתרונות העיקריים של הסדאן החדשה, המפתחים מייחסים לנוף הנשקף על המכונית מלמעלה, "ראיית לילה" ותצוגת מוקרנת. כאופציה, ניתן להזמין גג פנורמי מקצה לקצה עם וילון ממונע עשוי בד אלקנטרה בצבע התקרה (15 צבעים). מספר השילובים של הצבעים העיקריים של גימורי הפנים וגרסאות של ציפוי העץ הוא ענק. יש מערכות שמע לבחירה: 650 ואט, 10 רמקולים, 1500 ואט, 16 רמקולים או 2200 ואט, 19 רמקולים.

מנועים

הלב של המכונית הוא מנוע חדש ומשופר בצורת V בעל 12 צילינדרים, נפח 6 ליטר והספק של 635 כ"ס, שני מדחסי טורבו, בשילוב עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת שמונה הילוכים ושני מצמדים של חברת ZF. סדאן בנטלי פליינג ספור החדשה מסוגלת להאיץ מ- 0 ל-100 קמ"ש ב- 3.7 שניות והמהירות המרבית שלה היא 333 קמ"ש.

מהו פרי עמלו של דירק ואן ברקל הוא המוצלח ביותר לדעתך?
3 קולות