אפילו פורשה עצמה מבקשת לא לקרוא למודרניזציה הנוכחית במונח הבנאלי "מתיחת פנים", אז נשתדל לא לעשות זאת. השינויים שחלו במסגרת העדכון הם גלובליים: לפורשה טייקן שנת 2024 הגדילו את ההספק ל-952 כ"ס, את טווח הנסיעה ל-678 ק"מ, קיצרו את זמן הטעינה ל-18 דקות ואת ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ל-2,4 שניות.
העדכון של פורשה טייקן שנת 2024 הגדיל את הכל: הספק המנוע, קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה
AUTOBOOM

העדכון של פורשה טייקן שנת 2024 הגדיל את הכל: הספק המנוע, קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה

העדכון של פורשה טייקן שנת 2024 הגדיל את הכל: הספק המנוע, קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה

אפילו פורשה עצמה מבקשת לא לקרוא למודרניזציה הנוכחית במונח הבנאלי "מתיחת פנים", אז נשתדל לא לעשות זאת. השינויים שחלו במסגרת העדכון הם גלובליים: לפורשה טייקן שנת 2024 הגדילו את ההספק ל-952 כ"ס, את טווח הנסיעה ל-678 ק"מ, קיצרו את זמן הטעינה ל-18 דקות ואת ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ל-2,4 שניות.

פורשה טייקן שנת 2019. סדאן, דור 1.

להזכירכם: כיום, בישראל מוצע פורשה טייקן בגרסת טרום עדכון במרכבי סדאן וסטיישן. הגרסה החזקה ביותר, ה-Turbo S עם הנעה כפולה, מצוידת ביחידת כוח חשמלית המפיקה 761 כ"ס ובסוללה בקיבולת 93,4 קוט"ש, מאיצה למאה קמ"ש תוך 2,8 שניות ועוברת עד 390 ק"מ בין טעינות (סדאן). טייקן Turbo בהספק 680 כ"ס עם אותה סוללה נוסע 452 ק"מ על טעינה בודדת ומאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,2 שניות. הגרסה הבסיסית עם הנעה אחורית ומנוע חשמלי אחד מפיקה 408 כ"ס, מצוידת בסוללת 79,2 קוט"ש ועוברת עד 430 ק"מ. כאן תוכלו לראות מחירים והצעות למכירה של פורשה טייקן בישראל.

פורשה טייקן שנת 2024. סדאן, דור 1, שדרוג.

במהלך מבחנים, אב הטיפוס של הטייקן לאחר מודרניזציה מקיפה הצליח לעבור 587 ק"מ על טעינה בודדת, ופורשה מחשיבה זאת לתוצאה מרשימה באמת. לכן, היצרנית מבקשת לא לקרוא לעבודה שנעשתה מתיחת פנים, הרי השדרוג נגע בשלדה, במנועים ובסוללות.

פורשה טייקן שנת 2024. סטיישן 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

כמובן, היו גם כמה שינויים במראה החיצוני, אבל ההבדלים בתחום זה (לעומת שדרוג המכלולים) הם מינימליים: הותקנו פנסי HD מטריקס חדשים, עודכן עיצוב הפגוש הקדמי, החישוקים וכו' – הכל בקטנה.

בתא הנוסעים עדכנו את מסך המחוונים ובורר מצבי הנהיגה כעת ממוקם מתחת להגה.

כל הגרסאות של פורשה טייקן 2024 קיבלו מנועים חשמליים חדשים, עוצמתיים וקלים יותר. במצב Boost עם חבילת Sport Chrono, כעת ניתן להגביר את ההספק ב-95 כ"ס ל-10 שניות. גרסת הקיצון Turbo S זכתה לתוספת של 109 כ"ס, כעת היא מפיקה 952 כ"ס ומזנקת ל-100 קמ"ש תוך 2,4 שניות בלבד. טייקן הבסיסי גם התחזק (+80 כ"ס) וכעת מאיץ ל-100 תוך 4,8 שניות (שיפור של 0,6 שניות בהשוואה לגרסה הקודמת). המפרט הטכני המלא עוד לא נחשף.

פורשה טייקן ‏2024. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
טייקן הבסיסי גם התחזק (+80 כ"ס) וכעת מאיץ ל-100 תוך 4,8 שניות.

בנוסף, הותקנו תאי סוללה חדשים בעלי צפיפות אנרגיה גבוהה יותר, שהגדילו את קיבולת הסוללה ל-105 קוט"ש (מ-93,4 קוט"ש). כתוצאה מכך, הגרסה הבסיסית עם סוללת Battery Plus מעתה יכולה לעבור עד 678 ק"מ בין טעינות, וה-Turbo S הבכירה – עד 630 ק"מ.

פורשה טייקן ‏2024. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

הספק הטעינה הוגבר באופן משמעותי: ההספק המרבי לאחר העדכון הגיע ל-320 קילוואט (מ-270 קילוואט). לפי פורשה, ניתן להטעין את הטייקן החדש בהספק של יותר מ-300 קילוואט במשך כ-5 דקות (ובטמפרטורות נמוכות מאוד). בפועל, זה אומר שטעינה מ-10% ל-80% תיקח רק 18 דקות (קודם לכן היה 37 דקות). יעילות הבלימה הרגנרטיבית הוגברה ב-30%.

פורשה טייקן ‏2024. מרכב, צורה. 1 דור, שדרוג

לבסוף, כל הגרסאות של פורשה טייקן 2024 מגיעות כברירת מחדל עם מתלי אוויר אדפטיביים, הנשלטים על-ידי מערכת Porsche Active Ride החדשה. מתלים אלו שומרים על מרכב יציב במהלך בלימה, האצה ופניות, ומספקים אחיזת צמיגים חסרת תקדים. במהלך נהיגה חלקה, לדברי פורשה, הם סופגים כמעט לחלוטין את רוב שיבושי הכביש. הבחירה בין מצבי ספורט וקומפורט מתבצעת בלחיצת כפתור.

רוצים את טייקן החדש?
21 קולות