סדאן בנטלי מולסאן. דור 2, מתיחת פנים של שנת 2016.
בנטלי מולסאן (Mulsanne) – סדאן הדגל המפוארת, פרי יצירתה של חברת Bentley Motors הבריטית משנת 1980. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש דור שני ואחרון של מכונית פאר זו לאחר מתיחת פנים של שנת 2016. באביב של שנת 2020, ייצור דגמי מולסאן הופסק.
לסדאן משנות ייצור 2016\2017 4 דלתות ו-4 מושבים והיא מגיעה במימדים הבאים: אורכה -5,575 מ"מ, רוחבה – 1,926 מ"מ וגובהה – 1,521 מ"מ. בסיס הגלגלים – 3,266 מ"מ. מרווח גחון – 140 מ"מ. הגרסה המוארכת של בנטלי מולסאן EWB ארוכה יותר ב-25 ס"מ.
מראה חיצוני
עיצובה של בנטלי מולסאן החדשה הפך לעכשווי ותוקפני יותר. בחלקה הקדמי של המכונית – מכסה תא המנוע המוגבה יותר ביחס לכנפיים והמעוטר בחלקו העליון בלוגו הכסוף של המותג בסגנון מרצדס ורולס-רויס. הפנסים הקדמיים המעוגלים מאובזרים בתאורת LED ומחולקים לשני חלקים – גדול וקטן. הפנסים הגדולים מעוטרים בלוגו "Bentley". הגריל המלבני מצופה בכרום עם תוספות אנכיות. בחלק התחתון בצדדים – כונסי אוויר המצופים בכרום עם פנסי ערפל. החלק החזותי של הסדאן מאובזר בקשתי גלגלים מורמים עם קווים משופעים. מראות אחוריות יושבות על רגליות ומעניקות למרכב מראה ספורטיבי. מתחת לכונס אוויר בציפוי כרום המעוטר בסגנון לוגו החברה, שוכנת תמוכה החובקת את קוטר המרכב. כל החלונות ממוסגרות באלומיניום.
חלקה האחורי של המכונית צויד בפנסי מותג אנכיים המחולקים לשני חלקים. מכסה המנוע מוגבה ומודגש בקו כרומי מלמטה. מתחת לפגוש שוכנים שני צינורות פליטה אובליים דקים.
תא הנוסעים
הכל בתוך בנטלי מולסאן משנת 2019\2020 מרופד בעור בצבעים שונים עם תפרים שונים, תוספות מעץ בכל חלקי תא הנוסעים ועיטורים מאלומיניום. ה"פיצ'ר" העיקרי של המכונית – נוחות מקסימלית. המושבים הקדמיים מתכווננים אוטומטית, מצוידים בפונקציות עיסוי, חימום ואוורור. המושבים נוחים ורכים, יש הרבה מקום לרגליים. החלק האחורי מרווח עוד יותר, במיוחד בתוך הגרסה המוארכת.
מולסאן EWB, הגרסה המוארכת, מחולקת לשני מקומות ישיבה עם משענות יד המכילות תחתיות לכוסות שתיה מקררות, מקומות לכוסות היין, לוח מחוונים למולטימדיה, שלט חשמלי לכוונון מושבים ועוד. בגב המושבים הקדמיים מובנים מסכי מערכת בידור ומולטימדיה ב-10,4 אינץ'. באותו מקום אנו מוצאים גם שולחנות נשלפים למחשבים ניידיים.
מקום הנהג מצויד בהגה עטוף בעור עם 4 חישורים עם כוונון חשמלי וחימום. בצדדים ההגה מצויד בלחצנים מבריקים לשליטה במחשב המרכזי. לוח המחוונים משולב בסגנון "טורפדו". למעשה, בתוך לוח דקורטיבי מעוטר מעץ, מובנים מד מהירות אנלוגי וטכומטר. במרכז – מסך המחשב המרכזי. כל המכשור מעוטר בכרום.
הקונסולה המרכזית מצוידת במסך מערכת ניווט ומולטימדיה בגודל 8 אינץ'. משמאל ומימין נמצאים מסיטי רוח מעוגלים מצופים בכרום עם בקרת טמפרטורה נשלפת. מתחתם - שלושה מדי בקרה עגולים – מד דלק, שעון ומד שמן. בתחתית מד בקרה כפול – הראשון מיועד לכוונון בקרת האקלים עם מסכים ולחצנים ומתחתיו – צג רגיל לשליטה במערכת השמע. הדגם מצויד בתיבת ההילוכים של החברה עם שפע לחצנים מסביב. ישנם לחצני שליטה על רמות בטיחות, המצלמה, בקרת היציבות ועוד. מאחורה – בורר שליטה על מצבי הנסיעה ולחצן הפעלת המנוע.
גרסאות
בנטלי מולסאן של שנת 2020 מצוידת במנוע דיזל V8 בנפח 6,8 ליטרים עם מגדש טורבו כפול. הגרסאות נבדלות זו מזו ברמת ההספק.
- גרסת בסיס, בעלת 2 שסתומים לצילינדר משיגה הספק של 512 כוח סוס ועם מומנט 1,020 נ"מ.
- גרסת Speed, עם 4 שסתומים לצילינדר מגיעה עם הספק של 537 כוח סוס ועם מומנט 1,100 נ"מ.
המנועים מצוידים במנגנון בקרת שסתומי גז ושיתוק של מחצית הצילינדרים לטובת חיסכון בדלק. בעת נסיעה רגועה, מחצית הצילינדרים תהיה משותקת וצריכת הדלק קטנה. המכונית שוקלת יותר מ-2,5 טון ומאיצה עד 100 קמ"ש הראשונים ב-5 שניות בלבד. המהירות המרבית עולה על 300 קמ"ש. המנוע מגיע עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.
שלדת המכונית מלפנים מורכבת משני זרועות ומאחור ממספר רב של זרועות. שני הסרנים של בנטלי מולסאן החדשה מאובזרים בבלוני דחיסת אוויר, בולמי זעזוע לשיפור היציבות ובולמים אדפטיביים. מערכת בלמי דיסק עם אוורור מקדימה ומאחורה. מקדימה – דיסקים גדולים בקוטר 400 מ"מ ומאחורה – בקוטר 370 מ"מ. הבלמים משודרגים במגוון מנגנונים חשמליים ליעילות בלימה רבה יותר.