בשנת 2019 התרחב היצע סדרת 2 של BMW. לדגמי קופה וקבריולט בהנעה אחורית או כפולה, המיוצרים מאז שנת 2014, הצטרף סדאן קומפקטי בעל השם הרועש "גראן קופה" אשר מבטיח להפוך לדגם גלובלי ויימכר באירופה, ארה"ב וסין. Gran Coupe מורכבים במפעל BMW בלייפציג. בישראל הרכב מוצע בגרסאות 218i Gran Coupe Sport במחיר 257,366₪, 218i Gra
ב.מ.וו סדרה 2 2019. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה. סדאן, לא קופה

ב.מ.וו סדרה 2 2019. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג

בשנת 2019 התרחב היצע סדרת 2 של BMW. לדגמי קופה וקבריולט בהנעה אחורית או כפולה, המיוצרים מאז שנת 2014, הצטרף סדאן קומפקטי בעל השם הרועש "גראן קופה" אשר מבטיח להפוך לדגם גלובלי ויימכר באירופה, ארה"ב וסין. Gran Coupe מורכבים במפעל BMW בלייפציג. בישראל הרכב מוצע בגרסאות 218i Gran Coupe Sport במחיר 257,366₪, 218i Gran Coupe M-sport במחיר 262,366₪ ו- M235i xDrive Gran Coupe M-Performance במחיר 413,713₪ (כולל אגרת רישוי). נכון להיום דווקא ב.מ.וו 218i Gran Coupe – אחד מדגמי BMW חדשים הזולים ביותר.

Mercedes-Benz CLA 2019. Sedan, 2 generation.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה החדש (קוד דגם F44) – כלל לא ליפטבק, כגון ב.מ.וו סדרה 4 עם כינוי זהה, אלא סדאן בעל 4 דלתות ו- 5 מקומות. בין מאפיינים של הקופה – דלתות נטולות מסגרת וגג משופע מונמך. ומבחינה טכנית סדאן זה מאוחד עם ב.מ.וו סדרה 1 במרכב האצ'בק (F40): להם פלטפורמה משותפת עם מנוע רוחבי והנעה קדמית בסיסית. בעיקרון, ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה שנת 2019 – מתחרה ישיר של מרצדס CLA.

מבחוץ

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה שנת 2019/2020 הינו קומפקטי יותר באופן ניכר בהשוואה למרצדס CLA: אורך – 4526 מ"מ לעומת 4688, רוחב – 1800 מ"מ במקום 1830, גובה – 1420 מ"מ במקום 1439. בסיס גלגלים – 2670 מ"מ, כאשר למרצדס CLA מרחק של 2729 מ"מ בין הסרנים. תא המטען גם קטן יותר: 430 ליטר לעומת 460 של מרצדס. מצד שני, כבר בגרסת הכניסה של BMW ישנה ספה אחורית בעלת גב המחולק לשלושה חלקים ביחס של 40:20:40. הטירון, על פי האופנה העכשווית, מעמיד פנים שהוא ספורטאי. לגראן קופה דלתות נטולות מסגרת, גג משופע יותר ונחיריים מורחבים בצורה מוגזמת.

הסדאן יכול להגיע עם גלגלים בקוטר 16 עד 19 אינץ', ניתן לבחור בין ארבעה קווי עיצוב (Advantage, Luxury Line, Sport Line, M Sport), הנבדלים באלמנטים קוסמטיים. מכסה המנוע ומכסה המטען מיוצרים מאלומיניום, פנסי LED מלפנים ומאחורה – כבר ברמת גימור הבסיסית.

חלל הפנים ואבזור

ביצוע הגימור של תא הנוסעים נהדר – כל מה שנמצא על פני השטח מכוסה בפלסטיק רך, קווי התפירה גם ללא רבב. בחושך את תא הנוסעים מהדרת תאורת אווירה החודרת ישירות מבעד לרצועות הדקורטיביות בפאנלים ובדלתות. תא המטען, על אף שקטן למדי, בהחלט מסוגל להכיל שתי מזוודות בגודל מכובד. עם זאת, לנוסעים בשורה האחורית יהיה צפוף – מרווח הברכיים כלל לא נדיב, אפילו כאשר הנהג לא גבוה. אותו הסיפור גם בנוגע לגג, בינו לבין ראשי הנוסעים נותרים סנטימטרים ספורים.

הגרסאות הפשוטות הינן בעלות מחוונים אנלוגיים עם צג 5,1 אינץ' ומערכת מדיה בעלת מסך מגע בגודל 8,8 אינץ'. בגרסאות היקרות יותר מול הנהג נמצאים שני צגים, 10,25 אינץ' כל אחד, ותצוגה עילית. בין אופציות ישנן בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשליטה במולטימדיה באמצעות מחוות יד, גג פנורמי, חנייה אוטונומית, ריפוד עור ועוד.

גרסת M Sport Pro כוללת פנסי LED אדפטיביים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם מצלמה אחורית, בקרת לחץ בצמיגים, חיישני גשם ואור עם שליטה אוטונומית באור גבוה, בקרת שיוט, מושבי ספורט והגה עם חימום, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע Hi-Fi, פנסי ערפל, M-סטיילינג של המרכב עם מסגור שחור מסביב לדלתות, ג'נטים 18 אינץ' ו- M-הגה. עבור ב.מ.וו M235i גראן קופה זמינות שתי רמות גימור. גרסה זו מגיעה עם מתלים, בלמים והיגוי ספורטיביים, מושבי M Sport קדמיים עם אלקנטרה, ספוילר אחורי, מערכת שמע Harman Kardon ולוח מחוונים דיגיטלי Live Cockpit Professional.

מנועים ושאסי

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה מוצע בארבע גרסאות. נספר רק על אלו שזמינות בישראל.

ב.מ.וו סדרה 2 2019. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
  • 218i גראן קופה הבסיסית: מנוע טורבו 3 צילינדרים 1,5 ליטר בהספק 136 כ"ס ו- 224Nm מומנט, במצב Overboost מופקים 10Nm נוספים, אולם רק החל מהילוך רביעי. מצוידת בתיבת 7 הילוכים רובוטית דו-מצמדית. הנעה – קדמית. תאוצה עד 100 קמ"ש – 8,9 שניות. מהירות מרבית – 210 קמ"ש.
  • גרסת M235i xDrive גראן קופה הבכירה: מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 2 ליטר בהספק 306 כ"ס ו- 458Nm. מצוידת בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובהנעה כפולה. בין תכונות ייחודיות – דיפרנציאל Torsen קדמי ננעל אוטומטית, בקרת שיגור אלקטרונית, מחזקי מרכב נוספים בחלק הקדמי של המרכב ובטונל המרכזי. תאוצה עד 100 קמ"ש – 4,9 שניות בגרסה הבסיסית ו- 4,8 שניות עם חבילת M Performance, מהירות מרבית – 250 קמ"ש. סדאנים מדגם זה מגיעים כברירת מחדל עם חבילת עיצוב M Sport ועם כונסי אוויר ושבכות ב"נחיריים".

השאסי של ב.מ.וו 2 גראן קופה כולל תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחורה. לבחירה מוצעים שלושה סוגי מערכות מתלי קפיץ: סטנדרטית, מונמכת M Sport (מרווח גחון מופחת ב- 10 מ"מ), ואדפטיבית. הנעה כפולה אופציונלית – עם מצמד שילוב סרן אחורי. מערכות אלקטרוניקה – של הדור החדש. למשל, מערכת ARB משולבת פיזית לתוך בלוק הבקרה של המנוע, לכן פועלת מהר יותר פי שלושה ממערכת DSC הקלאסית. עוזר BMW Performance Control מיועד לשלוט באופן אקטיבי בחלוקת המומנט בין הגלגלים ולתקן את נתיב הפנייה של הסרן הקדמי.

תיבת 7 הילוכים רובוטית 7DCT300 כבר מספר שנים מיוצרת על ידי חברת Getrag, ועד כה לא גרמה לשום בעיות. דרך אגב, היא מותקנת לא רק ברכבי BMW ו- Mini. לדוגמא, אותו ניתן לפגוש גם במרצדס A קלאס וברנו גרנד סניק הגדול. בתיבת ההילוכים של גרסת הבנזין 218i יישאר עודף מומנט. הרי ה"רובוט" מיועד ל- 300Nm, בעוד ש- 218 מפיק מומנט שיא של 224Nm בלבד.

איך הוא נוסע

בסרטון: ב.מ.וו סדרה 2 2017 שנת. סדאן.

לחימה בהגה המסורתית ותת-היגוי הטבועים במכוניות הנעה קדמית הובסו בהצלחה בגראן קופה – הסדאן כמעט ניטרלי בפניות. הוא משנה נתיבי נסיעה בחפץ לב, מגיב על התנועות הזעירות ביותר של ההג, ויציב במהלך פניות. אמנם ישנה זווית גלגול – לא גדולה, אך מורגשת. אין בעיה עם יציבות גם בקווים ישרים. שורה תחתונה: בין רכבי הנעה קדמית השאסי של ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה הוא אחד בין הטובים.

מה דעתכך על ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה?
11 קולות