ב.מ.וו X4 M הוא קרוסאובר ספורטיבי עם מרכב בצורת קופה שהופיע לראשונה בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2019. בשנת 2021 עבר עדכון. בקו הדגמים של היצרנית הגרמנית X4 M תופס עמדה במדרגה מתחת לב.מ.וו X6 M, אבל מעל ב.מ.וו X3 M. בנוסף, יש לו גרסה בכירה בשם X4 M Competition. מעריצי המותג הבווארי יכולים לישון טוב בלילה, כעת יש להם נצי
ב.מ.וו X4 M ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

ב.מ.וו X4 M. קרוס-קופה חמוש

ב.מ.וו X4 M ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

ב.מ.וו X4 M הוא קרוסאובר ספורטיבי עם מרכב בצורת קופה שהופיע לראשונה בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2019. בשנת 2021 עבר עדכון. בקו הדגמים של היצרנית הגרמנית X4 M תופס עמדה במדרגה מתחת לב.מ.וו X6 M, אבל מעל ב.מ.וו X3 M. בנוסף, יש לו גרסה בכירה בשם X4 M Competition. מעריצי המותג הבווארי יכולים לישון טוב בלילה, כעת יש להם נציג עצמאי נוסף בקטגוריה הזאת. קרוס-הקופה ה"חם" יצא יפה ועוצמתי, אך גם יש לו לא מעט מתחרים בתחום הזה, מרצדס AMG GLC 63 Coupe לדוגמה, שקצת יותר מהיר, עוצמתי וגם נמכר בישראל. בכל אופן, בעת בחירת מכוניות כאלו הנאמנות למותג משחקת תפקיד משמעותי.

עיצוב חיצוני

בעיצוב החיצוני של ב.מ.וו X4 M החדש יש פגוש קדמי חדש ובולט עם כונסי אוויר צדדיים גדולים, "לוע פעור" וגדול במרכז, ג'נטים בלעדיים בקוטר 20 אינץ' (בגרסת Competition מותקנים 21 אינץ'), ארבעה קצוות אגזוז מאחור (מערכת הפליטה מצוידת בדמפרים מתכווננים), דיפיוזר, ספוילרים על הגג ועל מכסה תא המטען וערכת כנפיים מיוחדת ובתי מראות אחרים. התוספות על הכנפיים צבועות בצבע המרכב. עבור הדגם זמינים 7 גוונים שונים, כולל שניים בלעדיים: אדום "Toronto Red" ואפור "Donington Grey". תמורת תשלום נוסף ניתן להזמין חבילת M Carbon עם עיטור קרבון חיצוני.

חלל פנימי

תא הנוסעים של קרוס-הקופה ב.מ.וו X4 M האופנתי אובזר בהגה ספורטיבי עם כפתורי M1 ו-M2 הניתנים לתכנות, המאפשרים לקבוע הגדרות אישיות לאלקטרוניקה ולשדך אותן לכפתורים. בנוסף לכך, יש כאן מושבי ספורט עם תמיכת צד מובהקת, תוספות מפלסטיק מבריק או סיבי פחמן, ריפוד מושבים מעור וכן בורר הילוכים מיוחד.

יחידות כוח ושאסי

בסרטון: ב.מ.וו X3 M 2019 שנת. ג'יפ. ב.מ.וו X4 M 2019 שנת. ג'יפ.

ב.מ.וו X4 M החדש מצויד במנוע 6 צילינדרים טורי טווין טורבו בנפח 3 ליטר. המנוע קיבל מערכת קירור משופרת, ראש צילינדרים שהודפס באמצעות מדפסת תלת-מימדית, מערכת שימון חדשה ולחץ הזרקה ישיר מוגבר מ-200 ל-350 בר. כתוצאה מכך, ההספק עומד על 480 כ"ס ו-600Nm (בטווח בין 2,600 – 5,600 סל"ד), בגרסאות Competition ההספק הוגבר ל-510 כ"ס עם מומנט זהה. המנוע פועל יחד עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית המעבירה את המומנט לכל הגלגלים דרך מערכת ההנעה הכפולה M xDrive.

ב.מ.וו. מנוע.

בין היתר, הקרוסאובר ה"חם" קיבל מערכת היגוי M Servotronic עם יחס העברה משתנה, מתלים מכווננים עם בולמי זעזוע אדפטיביים, זרועות ומייצבים אחרים וכן בלמים מחוזקים עם צלחות בקוטר 395 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור. עם זאת, הבלמים מיוצרים מברזל ייצוק, בלמי קרבון-קרמיים לא זמינים אפילו תמורת תשלום נוסף. ב.מ.וו X4 M החדש מזנק מ-0 ל-100 תוך 4,2 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-250 קמ"ש (עם חבילת M Driver’s –עד 280 קמ"ש). גרסת X4 M Competition מאיצה ל-100 תוך 4,1 שניות, המהירות המרבית עם החבילה האופציונלית עומדת על 285 קמ"ש.

מתיחת פנים שנת 2021

ב.מ.וו X4 M שנת 2021/2022 קיבל גריל בעל קצוות חדים, פגוש מעודכן עם כונסי אוויר אנכיים ופנסי לד קדמיים צרים יותר ב-10 מ"מ ופנסי לד אחוריים המעוצבים בסגנון חדש. הפגושים המקוריים (שוב עם קטעים שחורים אנכיים) תורמים לתדמית קשוח. למפרט האבזור הצטרפו: קישור לסמארטפון, שירותי BMW Maps ומערכת עזר לנהג חדשה – עוזר נהיגה Professional המספק נוחות מיטבית ובטיחות גם בעת תנועה רציפה וגם במצבים קיצוניים. בנוסף לפונקציות הסטנדרטיות המערכת כוללת סיוע בהיגוי ומערכת בקרת נתיב עם מגוון פונקציות מורחב.

גרסאות הכניסה בהספק 480 כ"ס הוסרו מההיצע, נותרו רק גרסאות Competition, שהיו קשוחות אף יותר. מנוע הטווין-טורבו I6 בנפח 3 ליטר עדיין מפיק 510 כ"ס, אולם המומנט המרבי הוגבר מ-600 ל-650Nm. מה שאפשר יחד עם מערכת הבקרה החדשה לצמצם את זמן ההאצה ל-100 קמ"ש מ-4,1 ל-3,8 שניות בלבד! המהירות המרבית מוגבלת כנהוג ב-250 קמ"ש כברירת מחדל וב-285 קמ"ש עם חבילת M Driver's. המתלים האדפטיביים ודיפרנציאל M האחורי האקטיבי, כמקודם, נכללים כבר במפרט האבזור הבסיסי.

איזה דגם אתם מעדיפים?
8 קולות