ב.מ.וו X6 M הכוחני והקשוח פותח עבור נהגים מיוחדים אשר באמת יודעים ואוהבים לנהוג, עבור זאבי כבישים שמעריכים מהירות, כושר תמרון, אמינות, ובו בזמן אינם מתנגדים להשוויץ ברכב שלהם כסמל של מעמד חברתי גבוה. מבחינת מאפיינים נפרדים עם X6 M יכולים להתחרות קרוסאוברים יוקרתיים של מותגים אחרים, אולם מבחינת שילוב הרמוני של כ
ב.מ.וו X6 M 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

ב.מ.וו X6 M. עונה על כל חלומות

ב.מ.וו X6 M 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

ב.מ.וו X6 M הכוחני והקשוח פותח עבור נהגים מיוחדים אשר באמת יודעים ואוהבים לנהוג, עבור זאבי כבישים שמעריכים מהירות, כושר תמרון, אמינות, ובו בזמן אינם מתנגדים להשוויץ ברכב שלהם כסמל של מעמד חברתי גבוה. מבחינת מאפיינים נפרדים עם X6 M יכולים להתחרות קרוסאוברים יוקרתיים של מותגים אחרים, אולם מבחינת שילוב הרמוני של כל התכונות קשה להתחרות בו. בכל מקרה, בין המתחריו אאודי RS Q8, מרצדס AMG GLE 63 קופה ופורשה קאיין קופה. כבר הדור הראשון של X6 M הוכיח כי נהגים רבים התקשו לעמוד בפניו, הרי הוא יכל לענות על כל הבקשות לגבי מהירות, אמינות, נוחות, עמידות, ואסטתיקה… למעשה, X6 M הפך לאגדה.

דור ראשון

הושק בשנת 2009. ב.מ.וו X6 M הראשון הפך לרכב בפורמט לא טיפוסי, אשר שילב תכונות של האצ'בק, קרוסאובר וסדאן, אך בעל הופעה ברוטלית, ספורטיבית ואופיינית ל"בימר", והגג המשופע העניק לו אגרסיה. דגם זה אינו מיועד עבור נסיעות מתונות עם כל המשפחה. חלל הפנים מסוגל ליישב ארבעה נוסעים בלבד, המרווח בשורה האחורית אינו מספיק בשביל נוסע שלישי. תא המטען אפילו קטן יותר מזה של מכוניות קומפקטיות מסוימות, המושבים האחוריים אינם מתקפלים.

אבל ארבעה נוסעים אלו יכולים ליהנות מדברים כגון חישוקי סגסוגת קלה 20 אינץ', מתלים פעילים בעלי כוונון אלקטרוני עצמאי, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, פנסי קסנון, דלת מטען חשמלית, סאנרוף פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת אוטומטית והרבה מעבר.

המכונית במשקל 2,5 טון זינקה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4,8 שניות

אך מקור ההנאה הראשי ב- X6 M הוא מנוע ביצועים גבוהים חדיש ביותר מבית חטיבת BMW Motorsport – בי-טורבו V8 בנפח 4,4 ליטר אשר הפיק לא פחות מ- 555 כ"ס, וזה למשל, גבוה ב- 5 סוסים מפורשה קאיין Turbo S. המכונית במשקל 2,5 טון זינקה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4,8 שניות. פונקציות בטיחות הסטנדרטיות כללו ABS, בקרת יציבות, מספר רב של כריות אוויר ומשענות ראש קדמיות.

בשנת 2012 הרכב עבר עדכון לא משמעותי במיוחד. עם זאת, במסגרת מתיחת הפנים X6 M הפך לאחד מהנציגים הבודדים בסגמנט אשר צוידו בצמיגים בגדלים שונים בשני הסרנים כברירת מחדל, על מנת להגביר את עוצמת הגלגלים האחוריים. השילוב הייחודי של הצמיגים השונים תרם להעברת כוח מדויקת ביותר לסרן האחורי. השליטה ברכב חוזקה באמצעות מערכות עזר חדשניות כמו בקרת שיוט עם פונקציית בלימה משלה, תאורת פניות אדפטיבית ומערכת בקרת אור גבוה.

דור שני

הושק בשנת 2015. ב.מ.וו X6 M השני זכה לכונסי אוויר גדולים מלפנים, ל"זימים" צדדיים, לאגזוז בן 4 צינורות, לחישוקי סגסוגת קלה 21 אינץ' ולספוילר אחורי. עיצוב המרכב הפך מעט קשוח ותוקפני יותר. יתר על כן, נוספו מערכות ייחודיות – בקרת יציבות דינמית (DSC, מגביר את הסחרור, מה שמשפר את התנהגות הכביש בעת החלקה), מערכת בטיחות אקטיבית, סיוע בעת זינוק ממקום ובלם חנייה עם פונקציית אחיזה אוטומטית. באופן כללי, השינויים שבוצעו במבנהו של X6 M היו למטרת שיפור התנהגות הכביש, ומבחינה זו הדור השני לקרוסאובר התעלה והפך לרכב שונה לחלוטין. הגרסה הסדרתית של X6 M התמודדה בהלצחה עם האתגרים במסלול Nordschleife בנורבורגרינג.

הקרוסאובר האיץ מ- 0 עד 100 קמ"ש תוך 4,2 שניות

אולם פעם נוספת הדבר החשוב ביותר הסתתר מתחת למכסה המנוע. ב.מ.וו X6 M שנת 2015/2016 זכה למנוע העוצמתי ביותר (לתקופה ההיא) עבור דגמי BMW בהנעה כפולה. חטיבת כוח חוזקה על ידי שני מגדשי טורבו עם סעפות פליטה רוחביות והזרקת דלת ישירה מדויקת במיוחד. באופן כזה, מנוע 4,4 ליטר V8 הפיק הספק מרבי של 575 כ"ס בטווח בין 6000 עד 6500 סל"ד ומומנט מקסימלי של 750Nm. יחד עם תיבת 8 הילוכים סטנדרטית הקרוסאובר האיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4,2 שניות.

דור שלישי

בסרטון: ב.מ.וו X5 M 2019 שנת. ג'יפ. ב.מ.וו X6 M 2019 שנת. ג'יפ.

הדור השלישי של ב.מ.וו X6 M הושק בשנת 2019, ושוב מדובר ברכב שהשתנה לטובה באופן טוטלי. שוב הוגבר הספק המנוע. V8 בי-טורבו בעל קירור אוויר עקיף, סעפות פליטה רוחביות, הזרקה ישירה ומערכת תזמון שסתומים משתנה שודרג עד הספק מרבי של 625 כ"ס. המנוע בנפח 4,4 ליטר פועל בצוותא עם תיבת 8 הילוכים. ב.מ.וו X6 M החדש מזנק עד 100 קמ"ש תוך 3,9 שניות.

עודכן גם השאסי – בכדי לעמוד בעוצמה האקסטרימלית של המנועים החדשים. נוקשות מבנה המרכב ותמוכות המתלים הוגברו על מנת להחזיק תחת שליטה את הרמות האדירות של המומנט. מתלים אדפטיביים מיוחדים מצוידים במערכת שיכוך בעלת מגוון רחב של מצבים, החל מנהיגת מרוץ תחרותית ועד מסע נוח ונינוח. נתונים אודות התנועה, מצב משטח הדרך וההגה נמסרים מחיישנים ומועברים לבולמי זעזועים האלקטורניים, אשר מתאימים את עצמם לתנאי דרך החדשים תוך כמה אלפיות שנייה בלבד.

ב.מ.וו X6 M החדש מאיץ עד 100 קמ"ש תוך 3,9 שניות

רמת גימור הבסיסית של X6 M שנת 2019/2020 כוללת בקרת אקלים 2,5-אזורית אוטומטית, סאנרוף זכוכית פנורמי, כל אמצעי טעינה אלחוטית האפשריים עבור כל מכשיר נייד וכמות עצומה של אופציות ופונקציות מתקדמות אחרות. עוזר אישי חכם חדש מתחיל לתפקד לאחר המשפט "היי, BMW" ומסייע לנהג לא רק לנהוג, אלא גם לנוח… במילים מועטות, לחיות במכונית. נוסף על כך, X6 M החדש מצויד בשפע אופציות עזרה לנהג מתקדמות ופונקציות בטיחות. מערכת סיוע נהיגה ברוורס החדשנית עוזרת לנהג לחנות ולתמרן במרחב מוגבל, המצלמה האחורית מספקת מבט מלעיל, מבט פנוראמי ותמונת 3D – בכדי ליצור תמונת 360 מעלות תלת-מימדית של הרכב וסביבתו הקרובה.

בין אופציות בטיחות מתקדמות – סיוע בהיגוי ובקרת נתיב, מניעת סטייה מנתיב עם הגנה אקטיבית מפני התנגשות צידית, סיוע לשינוי נתיב, סיוע בהתחמקות, סיוע בבלימת חירום והתרעה על צומת. עוזרים על גבי עוזרים… ומה נשאר לנהג עצמו? רק ליהנות מנהיגה נהדרת!

בחירתכם המקצועית – X6 M או מתחריו?
5 קולות