לענקית הרכב הסינית BYD יש מותג יוקרה צעיר בשם Yangwang, שכבר הספיק להשיק 2 דגמים, וכעת חשף את השלישי – יקר ועוצמתי במיוחד. סדאן העל הגדול U7 יקבל מערכת הנעה חשמלית המפיקה למעלה מ-1,000 כ"ס ויעלה החל ממיליון יואן (כ-140 אלף דולר).
BYD חשפה את סדאן העל היקר והעוצמתי במיוחד Yangwang U7 המפיק מעל 1,000 כ"ס
AUTOBOOM

BYD חשפה את סדאן העל היקר והעוצמתי במיוחד Yangwang U7 המפיק מעל 1,000 כ"ס

BYD חשפה את סדאן העל היקר והעוצמתי במיוחד Yangwang U7 המפיק מעל 1,000 כ"ס

לענקית הרכב הסינית BYD יש מותג יוקרה צעיר בשם Yangwang, שכבר הספיק להשיק 2 דגמים, וכעת חשף את השלישי – יקר ועוצמתי במיוחד. סדאן העל הגדול U7 יקבל מערכת הנעה חשמלית המפיקה למעלה מ-1,000 כ"ס ויעלה החל ממיליון יואן (כ-140 אלף דולר).

המותג Yangwang, ששמו מתפרש כ"להביט למעלה", מייצר דגמי פרימיום מתקדמים עם מערכות הנעה היברידיות וחשמליות בטווח מחירים של מיליון יואן (כ-145 אלף דולר)

להזכירכם
Yangwang U8 שנת 2023. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

הדגם הראשון של מותג הפרימיום היה רכב השטח U8 הגדול בעל שלדת סולם, מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המפיקה 1,100 כ"ס ומרכב ומנועים עמידים למים. הרכב המטורף מסוגל להסתובב במקום, לנוע ב"מצב סרטן" ולהתגבר על מכשולי מים. הוא מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,6 שניות ונוסע 1,000 ק"מ במצב היברידי. המחיר ההתחלתי עומד על 150 אלף דולר.

Yangwang U9 שנת 2023. קופה, דור 1.

הדגם השני – מכונית ההיפר החשמלית U9 – קיבלה 4 מנועים בהספק כולל של 1,305 כ"ס וטווח נסיעה בסביבות 700 ק"מ. המחיר ההתחלתי – 145,000 דולר. מכונית זו עדיין לא יצאה למכירה.

שני הרכבים חולקים את אותה מערכת ההנעה הנקראת e4 – המערכת ההמונית הראשונה בסין עם ארבעה מנועים חשמליים, מה שעדיין נדיר אפילו בתעשיית הרכב העולמית (לדוגמה, כזו יש לרכבי השטח האמריקאים מבית Rivian).

ועכשיו בדרך כבר הדגם השלישי – סדאן העל החשמלי הגדול Yangwang U7. שיהיה יקר כמו "קרובי המשפחה", ואולי אפילו יותר עוצמתי מהם. עד כה פורסמו רק התמונות הראשונות, כך שכל הפרטים עדיין לא ידועים.

אבל כבר מהרנדרים אפשר לומר שחרטומו של U7 דומה יותר לקווים המעוגלים של מכונית העל U9 מאשר לקווים הזוויתיים של רכב השטח U8. אולם לדגם החדש יש קשתות גלגלים פחות קיצוניות ופגוש צנוע יותר. עיצוב החלק האחורי והדפנות של U7 הוא מקורי. בעוד מאחור הוא כמעט מלבני. מובטחים חישוקי R21 וידיות דלת נשלפות. בתוך הגג ישולב לידאר. האבזור צפוי להיות עשיר מאוד ויכלול עוזרים אלקטרוניים רבים, אך כרגע אין תמונות של החלל הפנימי.

BYD הצהירה מוקדם יותר כי Yangwang U7 החדש יהפוך לרכב הסדאן האווירודינמי ביותר בעולם: מקדם הגרר יהיה 0.195. עם זאת, לאחר יציאת המכונית החשמלית של Xiaomi, בהחלט ניתן לערער על ההצהרה – לסדאן SU7 יש בדיוק אותו נתון.

שיאומי SU7 שנת 2023. סדאן, דור 1.

באשר ליחידת הכוח, כל מה שידוע עד כה הוא ש-Yangwang U7 עשוי להיות חזק יותר מטסלה מודל S בגרסת Plaid המפיקה 1,020 כ"ס: כלומר, ההספק כנראה יעלה על 1,000 כ"ס. אבל איזה סוג של מערכת הנעה זו תהיה – חשמלית או היברידית פלאג-אין מסוג range extender – עדיין לא ברור, אבל את הגלגלים יסובבו מנועים חשמליים בכל מקרה, כך שבעיקרון Yangwang U7 הוא רכב חשמלי.

טסלה מודל S שנת 2021. ליפטבק, דור 1, שדרוג 2.

החברה עצמה מציינת כי הדגם החדש שייך לסגמנט ה-NEV (ר"ת New Energy Vehicles), הכולל גם מכוניות חשמליות וגם היברידיות. ייתכן (וזוהי רק הנחה) שהסופר-סדאן יקבל יחידת כוח דומה לזו של הגרסה ההיברידית של רכב השטח U8: אז יהיו 4 מנועים חשמליים בהספק כולל של לפחות 1,200 כ"ס ומנוע בנזין 2 ליטר שאינו קשור לגלגלים ויפעל בתור גנרטור.

כרגע זהו כל המידע שיש עבור Yangwang U7. אבל בוודאות נגלה עוד בחודשים הקרובים או אפילו מוקדם יותר.

למי לדעתכם פונה פלח מכוניות היוקרה הסיניות?
29 קולות