Yangwang. לגרום לכולם לקנאה
העובדה שמותגי רכב חדשים צצים בסין כמעט כל יום כבר לא מפתיעה אף אחד. וכל אחד מהם מנסה להצטיין בדרך שלו. Yangwang הוא מותג יוקרה סיני חדש המתמקד ברכבים החשמליים שנוצר על-ידי ענקית הרכב BYD. המותג מתבלט לא רק בשמו המקורי: בתרגום מסינית, פירוש המילה "Yangwang" הוא "המביט למעלה", או פשוט "המתנשא". ברכבים של המותג "לקנאת העולם כולו" מגולמת טכנולוגית ההנעה האינדיבידואלית (IWD) של BYD המעוגנת בפטנט שנקרא "e 4". זה אומר שכל גלגל מונע על-ידי מנוע חשמלי משלו. אבל זה לא הכל.
מבצע "הקנאה"
המשימה של המותג החדש היא פשוטה: לגרום לאחרים לקנא. מכיוון שתחת המותג יאנגוואנג מתכננים לייצר רכבים יקרים ומורכבים טכנית באמת. המחיר יעמוד על כמיליון יואן, מה שקרוב ל-145 אלף דולר. באשר לטכנולוגיה, יחידת הכוח כוללת ארבעה מנועים, אחד בכל גלגל, שמאפשרים, דרך אגב, לרכב להסתובב ב-360 מעלות במקום. הדבר מאפשר לנהג לשמור על השליטה ברכב גם במקרה של פגיעה באחד הגלגלים. המפתחים גאים במערכת ההנעה הכפולה החדשה שלהם, הם טוענים שבזכות בקרה אלקטרונית הם מגיבים מהר יותר פי 100 בהשוואה למערכת ההנעה הכפולה המסורתית.
עד כה, אין אנו יודעים הרבה על הדגמים העתידיים של המותג יאנגוואנג, שכן במצגת של BYD ב-5 בינואר 2023 לא נחשף מידע רב. העיצוב של שני הדגמים שהוצגו קודם לכן, רכב השטח U8 ומכונית ההיפר U9, פותח על-ידי המעצב הגרמני וולפגנג אגר, הידוע בשיתוף הפעולה שלו עם אאודי. המומחה עובד ב-BYD משנת 2016, הוא זה שאחראי על התדמית הנוכחית של המכונית מאת המותג הסיני. BYD תולה בחברת הבת שלה תקוות רבות ותיצור עבורה רשת סוכנויות נפרדת שתתפשט בכל רחבי המדינה. רכב השטח U8 יופיע במכירה בקיץ, אך כלל לא ידוע מתי יצא הדגם השני למותג, מכונית ההיפר U9.
יאנגוואנג U8
הדגם הראשון למותג הוא לא סתם איזשהו קרוסאובר קומפקטי. יאנגוואנג הכריזה על עצמה באופן הכי רועש שאפשר: אי-אפשר שלא לשים לב לרכב שטח חשמלי בגודל מלא. U8 החדש הוצג רשמית ב-5 בינואר 2023. תחילת המכירות בשוק הסיני מתוכננת לרבעון השני של שנת 2023. ראויה לציון העובדה שהרכב מבוסס על שלדת סולם. עם זאת, מפרט האבזור העשיר עולה בקנה אחד עם המחיר. רכב השטח קיבל מסך מגע מרכזי גדול, לוח מחוונים דיגיטלי (המידע הזה התגלה באופן לא רשמי) והגה רב-תכליתי בעל 3 חישורים.
Yangwang U8 יכול להתגאות במרכב ובמנוע עמיד למים לפי תקן IP68, המאפשר לרכב השטח לצלול במים
יחידת הכוח e4 כוללת 4 מנועים המותקנים בנפרד מהגלגלים, הם מחוברים אליהם באמצעות תמסורות וגלי הינע. מותקנים מנועים בהספק שיא של 300-330 כ"ס ומומנט של 320Nm - 420Nm כל אחד מהם, כלומר ההספק הכולל הוא קרוב ל-1,100 כ"ס. רכב השטח הענקי מאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות. בלימה רגנרטיבית ושליטה במומנט מאפשרים לא להשתמש בבלמים הרגילים: מרחק הבלימה ממהירות של 100 קמ"ש הוא 40 מטר בלבד. בשני הסרנים מותקנים מתלי אוויר עצמאיים, הצמיגים מגיעים בגודל 275/60 R20. היצרנית מתכוונת להוציא בנוסף גרסה היברידית טורית, שבה המנוע שורף בנזין כדי להטעין את הסוללה.
Yangwang U9
על מכונית ההיפר החשמלית U9 ידוע רק הדבר החשוב ביותר: היא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2 שניות בלבד. עיצוב המכונית, על אף שפותח על-ידי אותו אדם, בוצע בסגנון שונה לחלוטין. המאפיין המשותף – פנסי מטריקס קדמיים ואחוריים. נחכה לפרטים…