צ'אנגן Uni-V. הסטנדרט הסיני החדש
צ'אנגן Uni-V הוא הדגם השלישי בסדרת Uni שכוללת שני דגמי קרוסאובר נוספים. הליפטבק והדגמים המקבילים שלו מורכבים על אותה פלטפורמה ומגיעים עם תא נוסעים ומפרט האבזור זהים ובנוסף יש להם קווי מרכב אטרקטיביים. הופעת הבכורה של הדגם התקיימה בתערוכת הרכב בגואנגג'ואו בנובמבר בשנת 2021. למרות שהמבקרים אומרים שהרכב מגיע עם עיצוב חיצוני זהה לדגמים של מותגים אחרים, כמו אאודי וסקודה, עם תא נוסעים בחיקוי לזה של פיז'ו והם טוענים שאם הופכים את הסמל מתקבלת לוחית השם של אקורה, Uni-V הוא רכב מעניין במחיר נמוך יותר בהשוואה לרכבים המתחרים. בואו נראה מהו הסטנדרט הסיני החדש.
Changan העריכה את פרי יצירתה במחיר של 108,900 - 131,300 יואן, ששווה לכ-17,000 - 21,000 דולר. לצורך ההשוואה, בסין המחיר של סקודה אוקטביה פרו עם מנוע טורבו TSI בנפח 1.4 ליטר חלש יותר עומד על 138,900 - 149,900 יואן (בסביבות 22,000 - 24,000 דולר). הזמנות הקדם של הרכב החדש במרכב ליפטבק התחילו ב-10 בינואר בשנת 2022 בינתיים בסין בלבד. ההספקות מחוץ לסין יתחילו בסוף השנה. יש להוסיף שצ'אנגאן הקים אתר מיוחד בשם Uni Planet Growth Plan 2.0, שם הלקוחות יוכלו לרשום ביקורת והמלצות שלהם. המידע ישמש לפיתוח של גרסאות ומתיחות הפנים הבאות.
עיצוב חיצוני
צ'אנגאן Uni-V החדש הורכב על בסיס הפלטפורמה המודולרית MPA (Modular Platform Architecture), בדומה לקרוסאוברים Uni-T ו-Uni-K שיצאו קודם. מבחינה חיצונית הדגם זהה לקרוסאוברים אחרים ופונה לקהל היעד של צעירים . הרכב מגיע עם רשת גריל ללא מסגרת, פנסים ''מצומצמים'', ידיות דלת נשלפות ועם מכסה של תא המנוע עם קצה מעוגל. מהצד הרכב נראה טוב מאוד - משתטח מעל הכביש כמו צ'יטה בקפיצה. לעומת זאת מרווח הגחון של הרכב לא עומד במידות של רכבי הספורט ומסתכם על 150 מ''מ, אך קו הגג שלו הוא תלול ואטרקטיבי. כרגיל, בשביל היופי נצטרך להתפשר על נוחות הישיבה: החלק האחורי של הרכב יהיה צפוף לכל מי שגובהו 175 ס''מ ומעלה. אולם, אין הרבה כאלה בסין.
הדגם בתצורת ליפטבק מגיע עם כנפיים ''שריריות'', ספוילר אוטומטי על-גבי הקצה של הדלת, 4 אגזוזי פליטה ופגוש אחורי עם דיפיוזר גדול. הספוילר האקטיבי מגביר את כוח הכבידה ב-25 ק''ג. ספוילר מסוג זה מורכב בדרך כלל במכוניות מסגמנט גבוה יותר וברכבי ספורט ומכוניות העל. לפי המימדים, גרסת צ'אנגאן Uni-V שנת 2022 שייכת לסגמנט רכבים בגודל בינוני: האורך הוא 4,680 מ''מ, רוחב - 1,838 מ''מ, גובה - 1,430 מ''מ, בסיס הגלגלים - 2,750 מ''מ. הדגם החדש מצויד בגלגלים בגודל 18 אינץ', כותר הגלגלים ברמת הגימור ספורט עומד על 19 אינץ'.
עיצוב פנים ואבזור
גם עיצוב הפנים זהה לזה של קרוסאוברים מקבילים. תא הנוסעים מאובזר בגלגל הגה קטן ובולט במיוחד בצורה אליפסה ובאשכול מכשירים מורחב ויוצא הדופן עם מסך צמוד שמשדר נתוני משנה. במרכז הפנל הקדמי נמצא מסך של מערכת המולטימדיה עם יחידת שליטה בפונקציות של בקרת אקלים מתחתיו. על-גבי עמוד ההגה נמצאת מצלמה עם מערכת זיהוי פנים Face ID: היא יודעת לזהות את הנהג ולכוונן את ההגדרות (מצב של עמוד ההגה, המושבים והמראות) בהתאם למבנה הגוף שלו ועוקבת אחר רמת העייפות והתגובתיות שלו. המושבים באים עם פונקציות חימום ואוורור ויש להם תמיכת צד טובה כמו של רכבי ספורט.
רשימת האבזור הבסיסי כוללת: בקרת אקלים, גג שמש, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטומטית והתרעת סטייה מנתיב, מצלמה היקפית. רמת הגימור הבכירה מאובזרת בנוסף בניטור שטחים מתים, מערכת שמירה על הנתיב, חנייה אוטומטית, מערכת Face ID, מערכת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים. כדי לשלוט במצב מסביב לרכב, הדגם מצויד ב-6 מצלמות ומכ''מים.
מנועים
במקור צ'אנגאן Uni-V החדש צויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר. המנוע מספק 188 כ''ס ופועל בשיתוף עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מתוצרת Aisin. סוג ההנעה הוא קדמי, כמו של הקרוסאוברים המקבילים. המהרות המרבית של הרכב היפה בעל 5 דלתות עומד על 205 קמ''ש. צפויה גרסה בעלת מנוע טורבו בנפח 2 ליטר, אך כעת אין פרטים נוספים עליה ( מנוע כזה בדגם Uni-K מספק 226 כ''ס). לגרסה Uni-V עם מנוע בנפח 1.5 ליטר יש מצב נהיגה Super Race, הוא מופעל על-ידי לחיצה על הכפתור האדום על הקונסולה המרכזית.