סיטרואן C5 X שנת 2021 – קרוס-ליפטבק במימדים בינוניים מאת החברה הצרפתית Citroën, נמצא בייצור החל משנת 2021. ייעודו של הדגם הוא להפיח חיים חדשים בסגמנט הרכבים הבינוניים הודות לעיצוב המקורי, אשר משלב תווים של סדאן וסטיישן כמיטב המסורת של סיטרואן. וכיאה למסורות החלוציות שלה, סיטרואן פיתחה רכב שאינו נופל תחת אף אח
סיטרואן C5 X ‏2021. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור
AUTOBOOM

סיטרואן C5 X. צומת המשאלות

סיטרואן C5 X ‏2021. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור

סיטרואן C5 X שנת 2021 – קרוס-ליפטבק במימדים בינוניים מאת החברה הצרפתית Citroën, נמצא בייצור החל משנת 2021. ייעודו של הדגם הוא להפיח חיים חדשים בסגמנט הרכבים הבינוניים הודות לעיצוב המקורי, אשר משלב תווים של סדאן וסטיישן כמיטב המסורת של סיטרואן. וכיאה למסורות החלוציות שלה, סיטרואן פיתחה רכב שאינו נופל תחת אף אחת מהקטגוריות הפופולריות, בעוד שמזכיר את כולן בו-זמנית. הדבר נעשה על-מנת לספק את רצונותיהם המגוונים והסותרים בו-בזמן של הלקוחות, על כך מעידה האות X בשם, שמסמלת צומת דרכים. סיטרואן C5 X החדש מבוסס על פלטפורמת EMP2 מאת הקבוצה Stellantis (איחוד התאגידים PSA ו-FCA), כמו גם פיג'ו 508, DS7 וסיטרואן C5 איירקרוס, מיוצר בסין ומיוצא לאירופה החל מאוקטובר 2021.

ספינת הדגל החדשה של סיטרואן זמינה הן עם מנוע הבנזין והן עם יחידת הכוח ההיברידית, מספק את האיכויות המבוקשות בקרב רוכשי רכבי מנהלים ורכבי שטח: עיצוב מודרני, מיצב וחדשנות. בניגוד לשאר הנציגים השמרניים של קטגוריית D, סיטרואן C5 X מעורר ריגוש והתפעלות מהמבט הראשון. מבחינה תפיסתית לדגם אין מקבילים בשוק.

מראה חיצוני

לסיטרואן C5 X מימדים הבאים: 4,81 מ' אורך, 1,87 מ' רוחב, 1,49 מ' גובה. בסיס הגלגלים – 2,79 מטר. הסגנון הכללי של C5 X מבוסס על C4, אולם זה ניכר רק בעיצוב החלק האחורי של המרכב. חלק מהאלמנטים, בראש ובראשונה עיצוב פנסי ה-LED, נוצרו בהשראת הקונספט CXperience של שנת אשר פותח בכפוף לסגנון החדש של סיטרואן «Advanced Comfort». מלבד זאת, C5 X הונדס במיוחד באופן המיועד להחזיר את סגנון הנהיגה של "השטיח המעופף" האופייני לדגמים המתבלטים ההיסטוריים של המותג.

C5 X הוא התגלמות מושלמת של תורת Citrоёn אשר משלבת באופן ייחודי אלגנטיות של סדאן, תועלתיות של סטיישן ומרווח גחון מוגבה של קרוסאובר

סיטרואן CX 5 שנת 2021 – מעין כור היתוך מיוחד במינו, לכן קשה לשייך אותו לקטגורייה אחת כלשהי. חזיתו מתאפיינת במכסה מנוע שטוח בדומה לסדאן, הפרופיל שלו מזכיר יותר רכב שטח, בעוד שהוא לא מספיק גבוה אך בעל ג'נטים גדולים, וחלקו האחורי – בדיוק כמו של סטיישן – דלת מטען משופעת המעוטרת בספוילר. תנוחת ישיבה גבוהה שכה מוערכת על ידי בעלי קרוסאוברים נגרמת ממרווח הגחון המוגדל בהשוואה לסדאנים מסורתיים, ומהגלגלים המרשימים בקוטר 19 אינץ' שמותקנים ברוב הגרסאות.

המשווקים כל כך בטוחים בהצלחה של C5 X שכבר חישבו כי לטובת הדגם החדש כ-25% מלקוחות סיטרואן יוותרו על סטיישנים, 21% – על סדאנים, ו-15% – על רכבי שטח קומפקטיים. יש להודות ש-C5 X אכן נראה מרשים והאקסצנטריות שלו מושכת את העין – הוא ארוך, חטוב, אתלטי, אבל לא ראוותני או גס. את תחושת הרצינות מחזקים כונס האוויר השינני הקעור, פנסי חזית "תלת-עיניים" המקוריים ומכסה מנוע מעניין בעל שקעים אווירודינמיים.

תא הנוסעים

הודות לסוג מרכב החדש הנפח הפנימי יצא גדול למדי, הנוסעים מאחורה זוכים למרווח מאוד נדיב, הרצפה נעשתה שטוחה לנוחות ההטענה. תא המטען בנפח 0,5 קוב, את הנגישות משפרים המכסה החמשלי ושפת הטענה נמוכה, כאשר המושבים האחוריים מקופלים, קיבולת תא המטען נהיית ענקית – עד 1,64 קוב. גג פנורמי וחלונות גדולים מספקים רמת תאורה מרבית בתא הנוסעים, החלונות הקדמיים והאחוריים קיבלו בידוד רעשים אופטימלי.

«CX 5 – פרויקט שאפתני של רכב תיירים, המיועד לכבוש את ליבם של החולמים לגלות עולם ומלואו. נועז ומקורי, הוא מגלם את כל החוזקות של Citrоёn: חדשנויות, פרקטיות ונוחות, שטרחנו להעלות לרמה הגבוהה ביותר»
וינסנט קובי, מנכ"ל סיטרואן

ברכב מותקן מסך מגע בגודל 12 אינץ' של מערכת האינפוטיינמנט האחרונה בעלת שליטה קולית, תמיכת סמארטפונים, עדכונים על גבי האוויר ומסך בית בר התאמה אישית כמו בטאבלט. כמו כן, מפרט האבזור הבסיסי כולל שלוש יציאות USB ותצוגת עילית צבעונית.

יחידות כוח ושאסי

בתוך סיטרואן C5 X שנת 2021/2022 פועל מנוע בנזין 1,2 ליטר 3 צילינדרים בהספק 130 כ"ס, או חטיבה היברידית פלאג-אין המורכבת ממנוע בנזין 1,6 ליטר ומנוע חשמלי בהספק 225 כ"ס. זמינה האפשרות לעבור מעל 50 ק"מ (מחזור WLTP) על אנרגיה חשמלית בלבד, המהירות המרבית במצב זה תוגבל ב-135 קמ"ש. בעת הצורך ניתן להטעין את הרכב בבית, בעבודה או בתחנת טעינה ציבורית.

מתלי Advanced Comfort הותאמו במיוחד להתגברות על המכשולים מכל סוג, בורות, אבני שפה, פסי האטה והיתקלויות אחרות. הגרסה ההיברידית פלאג-אין מצוידת כבר כברירת מחדל בבורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור בין שלוש הגדרות מתלים. מערכת סיוע נהיגה בכביש מהיר, המקושרת לבקרת שיוט האקטיבית עם פונקציית סטארט-סטופ, מספקת תנועה אוטונומית למחצה. כלומר, המערכת מתאימה את המהירות באופן אוטומטי ואחראית על מיקום המכונית בתוך הנתיב.

יש הטוענים ש-C5 X עד כדי כך יוצא דופן שמחכה לו אותו גורל כמו ל"אלה" DS! מה דעתכם?
10 קולות