סקודה רומסטר במרכב ואן קומפקטי. למחושבים בלבד
סקודה רומסטר במרכב ואן קומפקטי הוא רכב לפנאי אקטיבי שמיוצר ע''י המותג Skoda הצ'כי בין השנים 2006 - 2015. בנוסף הוצגה גרסה בשם רומסטר סקאוט שהגיעה עם ערכת מגן גוף מפלסטיק. הקונספט-קאר של הדגם רומסטר הופיע לראשונה בפני הקהל בספטמבר בשנת 2003 בתערוכת הרכב בפרנקפורט. אחרי 3 שנים, במרץ בשנת 2006, התרחשה הופעת הבכורה של גרסה הסדרתית של וואן הקומפקטי בתערוכת הרכב בז'נבה. שם הדגם Skoda Roomster נובע מצמד מילים שבו המילה ''Room'' מסמלת חום ביתי והסוף ''-ster'' (בדומה ל-''Roadster'') מתפרש כאופי של רכב נוסעים. וואנים משפחתיים זוכים לביקוש גבוה קבוע, כי עדיין לא הומצאו רכבים מרווחים, חסכוניים ופרקטים יותר במימדים קומפקטים. הם ההתגלמות של פרקטיות עצמה ומיועדים ללקוחות מחושבים וחסכוניים.
בישראל הרכב הגיע בגרסה בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטר ועם תיבת הילוכים אוטומטית וכן בגרסת דיזל עם מנוע בנפח 1.9 ליטר ועם תיבת הילוכים ידנית. אחרי מתיחת פנים של שנת 2010 דגם רומסטר הוצע עם 3 מנועי בנזין ועם 2 סוגים של מנוע דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר.
עיצוב חיצוני
סטיישן צ'כי גבוה, שהוא גם וואן קומפקטי שייך לסגמנט הביניים. רכב בעל מימדים קומפקטיים, האורך שלו עומד על 4,214 מ''מ, הרוחב - 1,684 מ''מ, הגובה - 1,607 מ''מ. בסיס הגלגלים הוא 2,608 מ''מ, מרווח גחון - 140 מ''מ. דגם רומסטר היה הרכב הראשון עם מרכב כזה של החברה והוא קיבל עיצוב מקורי. החלק הקדמי של הרכב הושאל מגרסת הדור השני של דגם פאביה, מאידך החלק האחורי שלו מקורי לחלוטין. בין היתרונות של הדגם משטח זיגוג גדול, ידיות דלת אחוריות מוסתרות בעמודים של המרכב. קו החלונות מורכב משני חלקים שאינם דומים אחד לשני. יש לציין בנוסף את הדלת המלבנית של תא המטען ואת אורות הניווט מוארכים.
עיצוב פנימי ואבזור
תא הנוסעים מגומר בחומרים חסכוניים, בידוד הרעשים שלו חלש. תא הנוסעים נותן הרגשה שהוא מחולק לשני אזורים, של הנהג ושל הנוסעים. הנהג והנוסע הקדמי נמצאים כביכול ברכב נוסעים והנוסעים בשורה השנייה יושבים על מושבים גבוהים עם משענת ישרה, כמו ברכב שטח או באוטובוס. סקודה רומסטר החדשה צוידה במערכת VarioFlex שליטה במושבים, היא אפשרה להזיז, לקפל או להוציא מושבים וזה סיפק אפשרויות רבות לשינוי תא הנוסעים. התא מעוצב בסגנון האופייני לתאגיד Volkswagen, פשוט, נוח ולקוני. נפח תא הנוסעים הוא 450 ליטר. בקיפול המושבים הוא צמח ל-1865 ליטר.
גרסת הבסיס של דגם רומסטר צוידה במערכות ABS ו-ESP, בשתי כריות בתיחות, מיזוג אוויר, הגה כוח, מראות עם הנעה חשמלית וחימום, חלונות חשמליים קדמיים, בסיס למערכת שמע סטנדרטית וחישוקי פלדה בגודל 14 אינץ'. בנוסף, הציעה Skoda מבחר רחב של אבזור נוסף לטנדר הקומפקטי, כולל בקרת אקלים, חיישן חניה ותא נוסעים בגימור עור.
מנועים
וואן קומפקטי צויד בשלושה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר מפיק מ-64 עד 70 כ''ס פועל בשיתוף עם תיבת 5 הילוכים ידנית או עם תיבת DSG 7 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 5.7 או 6.4 (בהתאם לסוג תיבת ההילוכים) ליטר ל-100 ק''מ. מנוע בנפח 1.4 ליטר (86 כ''ס) מגיע עם תיבת הילוכים ידנית, שגרם לצריכת דלק ממוצעת בסך 6.8 ליטר ל-100 ק''מ. מנוע בנפח 1.6 ליטר עם הספק 105 כ''ס פועל בשת''פ עם תיבת 5 הילוכים ידנית או עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, לזוג הזה הייתה צריכת הדלק גבוהה יותר: מ-6.9 עד 7.5 ליטר. גרסאות דיזל מצוידות במנועי דיזל בנפחים 1.4 ו-1.9 ליטר בעלי הספק מ-68 עד 105 כ''ס חסכוניים במיוחד (צריכת הדלק הממוצעת מ-5,4 ליתר). בישראל שווקו גרסאות דגם עם מנוע בנפח 1.6 ליטר ועם תיבת הילוכים אוטומטית וכן גרסת דיזל עם מנוע בנפח 1.9 ליטר ועם תיבת הילוכים ידנית.
מערכת שלדה של רומסטר מושאלת מדגמים פאביה ואוקטביה. מתלים קדמיים הם עצמאים מסוג McPherson, מתלים אחוריים חצי תלוי עם ציר פיתול. פריסת מרכיבים כזו אפשרה לקבל להשיג יכולת שליטה ונוחות לנוסעים טובים.
מתיחת פנים של שנת 2010
בשנת 2010 סקודה רומסטר עברה מתיחת פנים וקיבלה עיצוב מחודש, רמות גימור חדשים של תא נוסעים, ורשימה מורחבת של אבזור נוסף. בישראל משנת 2010 עד לשנת 2015 הגיעו גרסאות רומסטר עם 3 סוגי מנועי בנזין ועם שני סוגי מנוע דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר.