הקרוסאובר אקורה MDX בעל המימדים הבינוניים יצא לשוק בשנת 2000 ומיד זכה לביקורות חיוביות ואף נלהבות. אקורה היא חטיבה מבודדת של יצרנית הרכב היפנית הונדה שמייצרת רכבי יוקרה. המותג שמר על המוניטין הגבוה של הדגם במשך שלושה דורות ויש לכך סיבה, הרי MDX זכה בפרסים רבים. בשנת 2020 יצאה גרסת הדור הרביעי של אקורה MDX. בהשווא
קרוסאובר אקורה MDX. דור 4 שנת 2020
AUTOBOOM

קרוסאובר אקורה MDX. דור 4 שנת 2020

קרוסאובר אקורה MDX. דור 4 שנת 2020

הקרוסאובר אקורה MDX בעל המימדים הבינוניים יצא לשוק בשנת 2000 ומיד זכה לביקורות חיוביות ואף נלהבות. אקורה היא חטיבה מבודדת של יצרנית הרכב היפנית הונדה שמייצרת רכבי יוקרה. המותג שמר על המוניטין הגבוה של הדגם במשך שלושה דורות ויש לכך סיבה, הרי MDX זכה בפרסים רבים. בשנת 2020 יצאה גרסת הדור הרביעי של אקורה MDX. בהשוואה לעבר המפתחים השקיעו בקרוסאובר פחות תשומת לב, אבל הוא עדיין הצליח להפוך לספינת הדגל של אקורה והשתפר משמעותית במספר מימדים.

MDX המהולל

הקרוסאובר אקורה MDX שנת 2020 מוצב באופן לא שגרתי – בתור קרוסאובר טכנולוגי ודינמי, אך לא לנהיגה ספורטיבית או להפגנת המעמד החברתי, אלא לנסיעות עם כל המשפחה. הוא שמר על פריסת 3 שורות המושבים בתוך תא הנוסעים, כאשר השורה השלישית מיועדת יותר לילדים מאשר למבוגרים, לפי ביקורות.

עם זאת, מספר מבקרים סבורים שהמיצוב המשונה נובע מכך שבשנת 2020, הקרוסאובר שהתחיל בתור רכב מתקדם במיוחד, התחיל להישאר מאחורי מתחרים חזקים יותר כמו וולוו XC90 ואאודי Q7 ונאלץ איכשהו להצדיק כמה חולשות, במיוחד את האיכות הירודה של חומרי הגימור, את חווית הנהיגה שהפכה לפחות חלקה ואת מנוע ה-V6 שלא היה מספיק עמיד. החסרונות של MDX מורגשים רק אם להיכנס לפרטים, אבל אם נעזוב את ההרגל להשוות בין הדברים, אקורה MDX שנת 2020/2021 הוא עדיין קרוסאובר רב-תכליתי שווה ביותר שאף אחד לעולם לא יתבייש לבחור בו.

מנועים ושאסי

אקורה MDX החדש מצויד במנוע V6 בנפח 3,5 ליטר המפיק 290 כ"ס בשילוב עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה. ישנה גרסת Sport Hybrid בסיסית עם הנעה כפולה המצוידת במנוע V6 בנפח 3 ליטר ובשלושה מנועים חשמליים (הספק כולל של 321 כ"ס) בשילוב עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. שני המנועים הללו לא תופסים את העמדות המובילות בקטגוריה מבחינת דינמיקה, למרות ש-MDX ברמת גימור A-Spec מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,3 שניות וזה נתון די מרשים. יותר מכך, המנועים מספקים כושר גרירה מכובד של 2,2 טון. עם זאת, הבעלים של אקורה לא ממליצים להתעסק בגרירה עם הגרסה ההיברידית של MDX.

עיצוב חיצוני וחלל פנימי

אקורה MDX שנת 2021 נראה בו-זמנית כבד יותר ומפואר יותר מקודמו, כל האלמנטים מעוצבים בדקדקנות, קווי המתאר הם חלקים יותר. תא הנוסעים הוא גדול ומרווח, עם מושבים נוחים ושפע אופציות. יחד עם זאת, מערכת הבידור-ידע עם שני מסכים אינה מפותחת מספיק ולא תואמת למיצב היוקרתי, מאחר שהיא נלקחה מהדגמים של הונדה הצנועים יותר. הממשק של מערכת הבידור-ידע מחולק בין המסך העליון (נשלט באמצעות בקר על הפאנל הקדמי) לבין מסך המגע התחתון, כל הנתונים מפוזרים בצורה קצת מבלבלת.

דגמים מתחרים מציעים מרווח גדול יותר לרגליים בכל שורה, אבל השורה השנייה של MDX יכולה לנוע אחורה ומשענת הגב שלה מתכווננת. בשורה השלישית אפשר ליישב ילדים קטנים או, למשל, חיות מחמד. בנוסף לכך, בין המושבים הקדמיים יש ארגז גדול לאחסון החפצים וכיס נסתר מתחת לתא האחסון האחורי. מאחורי השורה השלישית יש 0,4 קוב של נפח למטען.

בטיחות

כל הגרסאות של הקרוסאובר החדש קיבלו את הציון המרבי לפי מבחני IIHS בכל הקטגוריות, פרט לציון "טוב" על הפנסים, שהיצרנית קצת הגזימה איתם. NHTSA העניקה לאקורה MDX את הציונים הגבוהים ביותר בכל קטגוריה. אמצעי הבטיחות העיקרי של הדגם הוא המרכב החזק והמודרני הבנוי היטב מחומרים איכותיים.

כל MDX בדגם שנת 2020/2021 מוצע עם ערכה מקיפה של אופציות בטיחות ועזר לנהג, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב עם תיקון סטיה, ניטור שטחים מתים, התרעה על התנגשות ישירה ובלימת חירום.

רמות גימור

אקורה MDX שנת 2020/2021 זמין בכמה רמות גימור: בסיסית, Technology, A-Spec ו-Advance. מפרט האבזור כולל הבסיסי כולל:

  • ג'נטים R18;
  • פנסי LED;
  • מראות צד עם חימום;
  • דלת תא מטען חשמלית;
  • סאנרוף;
  • כניסה והתנעה ללא מפתח,
  • מושבים קדמיים מתכווננים עם חימום;
  • הגדרות זיכרון במושב הנהג;
  • הגה מתכוונן;
  • בקרת אקלים אוטומטית תלת-אזורית;
  • מראה פנימית עם עמעום אוטומטי וכן הלאה.

ברמת הגימור Technology יש ג'נטים בקוטר "20, מגבים אוטומטיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מראות צד עם קיפול חשמלי, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור, גימור פנימי מעודכן, מערכת ניווט, מסך מחשב דרך צבעוני, מערכת שמע יוקרתית עם 10 רמקולים ורדיו HD.

רמת A-Spec זהה ל-Technology אבל כוללת בנוסף גימור חיצוני מוכהה, גלגלים וצמיגים רחבים יותר, אוורור מושבים קדמיים ועוד מספר אופציות לא חיוניות, אבל נעימות.

לרמת הגימור Advance נוספו בולמי זעזועים אדפטיביים נוספים, גלגלים וצמיגים רחבים יותר, מראות עם עמעום אוטומטי, מצלמת חניה 360°, הגה עם חימום ועוד מספר אופציות נוחות.

אקורה MDX או המתחרים? בחירתכם?
14 קולות