סוף כל סוף. ביוני 2022 הוצג הדור החדש של ב.מ.וו X1. מבחני הדרכים נמשכו שנתיים שלמות ופיתוח הדגם החל מיד לאחר מתיחת הפנים התכניתית של הדור השני בשנת 2019. דרך אגב, הדגם הזה מוצע בארץ. נעריך את ב.מ.וו X1 החדש ונשמח לשתף אתכם למה לצפות (והאם יש טעם).
רכב פנאי ב.מ.וו X1. דור 3 שנת 2022
AUTOBOOM

רכב פנאי ב.מ.וו X1. דור 3 שנת 2022

רכב פנאי ב.מ.וו X1. דור 3 שנת 2022

סוף כל סוף. ביוני 2022 הוצג הדור החדש של ב.מ.וו X1. מבחני הדרכים נמשכו שנתיים שלמות ופיתוח הדגם החל מיד לאחר מתיחת הפנים התכניתית של הדור השני בשנת 2019. דרך אגב, הדגם הזה מוצע בארץ. נעריך את ב.מ.וו X1 החדש ונשמח לשתף אתכם למה לצפות (והאם יש טעם).

אם נספר בקצרה, בדור השלישי X1 לראשונה הפך לרכב חשמלי. רכב הפנאי צמח במימדים וזכה למפרט אבזור בסיסי עשיר. בשוק הגרמני הדגם החשמלי יוצע תמורת 55,000 יורו, העלות של הגרסאות ההיברידיות תעמוד על 47,50 ו-49,950 יורו, גרסאות הדלק יעלו בין 41,400 לבין 50,150 יורו. בשוק ארה"ב מחירה של גרסה בעלת מנוע 4 צילינדרים 2 ליטר טורבו יתחיל ב-38,600 דולר.

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של ב.מ.וו X1 שנת 2022/2023 נותר מוכר, אך בכללי נהיה יותר אגרסיבי. הקרוסאובר קיבל פגושים, גריל, פנסי חזית ופנסים אחוריים חדשים. בהשוואה לקודמו הוא גדל ב-53 מ"מ לאורך, ב-23 מ"מ לרוחב וב-44 מ"מ לגובה. מימדי המרכב החדשים: 4,500×1,845×1,642. בסיס הגלגלים גדל ב-22 מ"מ (עד 2,692 מ"מ). קיבולת תא המטען נעה בין 490 לבין 1,600 ליטר בהתאם ליחידת הכוח. מקדם הגרר כעת עומד על 0,26. מפרט האבזור הבסיסי כולל חישוקי סגסוגת קלה R17, בגרסאות xLine ו-M Sport מותקנים ג'נטים בקוטר 18 אינץ', כאופציה זמינים R20. מבחר צבעי המרכב כולל 12 גוונים, כולל Frozen מתוך קטלוג BMW Individual.

חלל פנימי

בתא הנוסעים הופיע מסך מעוקל יחיד המשלב את לוח המחוונים בגודל 10,25 אינץ' עם צג המולטימדיה בגודל 10,7 אינץ'. ממשק iDrive כעת פועל על מערכת ההפעלה של הדור השמיני. רכב הפנאי צויד במושבים חדשים עם שפע אופציות לכוונון. תמורת תשלום נוסף מוצעים מושבים ספורטיביים, בגרסאות עם מנוע בעירה פנימית בלבד זמינה ספה אחורית המתכווננת ב-13 ס"מ לאורך.

מפרט האבזור הבסיסי הפך לעשיר יותר, כעת הוא כולל: בקרת אקלים מפוצלת, הגה ספורטיבי מצופה עור, ניווט, מערכת התרעה על התנגשות חזיתית, מערכת סיוע בחניה. בין אופציות: תאורת אווירה, גג פנורמי, מערכת שמע מבית Harman Kardon.

יחידות כוח

ב.מ.וו X1 החדש קיבל לראשונה גרסה חשמלית לחלוטין – iX xDrive30. היא מצוידת בשני מנועים בהספק כולל של 313 כ"ס ו-494Nm, מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5,7 שניות ומסוגלת להשיג מהירות מרבית של 180 קמ"ש. טווח הנסיעה על טעינה אחת הוא 413-438 ק"מ לפי מחזור WLTP. הדגם החשמלי נבדל חיצונית במספר של דגשים בצבע תכלת.

ישנן שתי גרסאות היברידיות פלאג-אין: xDrive25e המפיקה 245 כ"ס ו-477Nm ו-xDrive30e המפיקה 326 כ"ס ו-477Nm. שתיהן מצוידות במנוע 1,5 ליטר בנזין טורבו 3 צילינדרים בהספק 136 או 150 כ"ס ובמנועים חשמליים בהספק 109 או 177 כ"ס בהתאם. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,8 או 5,7 שניות, המהירות המרבית היא 190 ו-205 קמ"ש, טווח הנסיעה במצב חשמלי בשני המקרים נע בין 78 – 89 ק"מ.

מוצעות ארבע גרסאות עם מנוע בעירה פנימית בלבד:

  • sDrive18i בהספק 136 כ"ס ו- 230Nm;
  • xDrive23i בהספק 218 כ"ס ו- 360Nm;
  • sDrive18d בהספק 150 כ"ס ו- 360Nm;
  • xDrive23d בהספק 211 כ"ס ו- 400Nm.

דגמי בנזין ודיזל הבכירים מצוידים במערכת היברידית קלה, מדובר בסטרטר גנרטור 48 וולט המפיק 19 כ"ס ו-55Nm. בכל המקרים מותקנת תיבת 7 הילוכים רובוטית. עבור שוק ארה"ב בינתיים הכריזו רק על xDrive28i עם מנוע 4 צילינדרים 2 ליטר טורבו בהספק 241 כ"ס ו-400Nm ואותה תיבת הילוכים.

אז מה, יש טעם לחכות לו?
22 קולות