ביוני שנת 2022 מותג היוקרה הצרפתי DS, שהינו חלק מתאגיד Stellantis, הציג את הגרסה המעודכנת של הדור הראשון לרכב הפנאי DS 7. מהשם שלו הוסרה התוספת Crossback, החלק הקדמי עוצב בסגנון הדגמים האחרונים של DS, תא הנוסעים חווה שינויים מינימליים, הגרסה ההיברידית הבכירה זכתה להספק מוגבר. באירופה, קבלת ההזמנות ל-DS 7 המעודכן תח
די.אס. הקרוסאובר המעודכן DS7 נחת בישראל
AUTOBOOM

רכב הפנאי DS 7. דור ראשון, מתיחת פנים שנת 2022

די.אס. הקרוסאובר המעודכן DS7 נחת בישראל

ביוני שנת 2022 מותג היוקרה הצרפתי DS, שהינו חלק מתאגיד Stellantis, הציג את הגרסה המעודכנת של הדור הראשון לרכב הפנאי DS 7. מהשם שלו הוסרה התוספת Crossback, החלק הקדמי עוצב בסגנון הדגמים האחרונים של DS, תא הנוסעים חווה שינויים מינימליים, הגרסה ההיברידית הבכירה זכתה להספק מוגבר. באירופה, קבלת ההזמנות ל-DS 7 המעודכן תחל ביולי, הרכבים יופיעו בסוכנויות בספטמבר, המחיר טרם נודע. בישראל כעת מוצע הדור הראשון DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback 2017. SUV 5-door, 1 generation.

DS 7 Crossback הופיע לראשונה בשנת 2017 בתור ספינת הדגל של המותג שהכריז על עצמאותו לאחר פיצול מחברת האם Citroen בשנת 2014. בשביל מותג היוקרה הצעיר, תוצאת המכירות של DS 7 Crossback באירופה הייתה בהחלט מוצלחת, האירופאים אהבו את העיצוב שלו ואת מפרט האבזור העשיר, בנוסף לכך, סביר להניח שלא תמצאו ריפוד עור נדיב יותר תמורת המחיר, בעוד ש-DS לא נמנעת מעור בקר אמיתי ולא מרבה להשתמש בתחיליפים מלאכותיים.

במאי 2017 במהלך טקס ההשבעה של עמנואל מקרון לנשיא צרפת, הוא נסע ברחבי פריז בקרוסאובר DS 7 Crossback בגרסת Presidential המיוחדת, שהבדלה העיקרי מהגרסה הרגילה הוא גג בד נפתח שאפשר למקרון לעמוד ברכב ולנפנף לאזרחים. מאוחר יותר במיוחד עבורו יצאה גרסת DS 7 Elysee בעלת בסיס גלגלים מוארך ב-200 מ"מ.

עובדה מעניינת

עיצוב חיצוני

הקרוסאובר החדש DS 7 2023 כבר בישראל

כל השינויים העיקריים במהלך העדכון בוצעו מבחוץ. החלק הקדמי של המרכב קיבל גריל גדול וחד יותר שעוצב בסגנון ההאצ'בק הקומפקטי DS 4 וסדאן המנהלים DS 9. המאפיין העיקרי של DS 7 שנת 2022 הם אורות היום שקיבלו שם משלהם, DS Light Veil: "ניבים" בצידי הפגוש המורכבים מחמישה פסים אנכיים בעלי 33 לדים מכל צד.

הפנסים הפכו לצרים יותר, צוידו במילוי לד מטריקס חדש אך נפרדו מהעדשות המסתובבות המרהיבות. על חיסרון זה אמור לפצות העיצוב המקורי של אורות היום. מאחורה כעת מותקנת דלת תא מטען חדשה עם פנסי לד צרים יותר המשולבים בה וכיתוב DS Automobiles ביניהם (קודם לכן במקומה היה כתוב Crossback). עודכן עיצוב הג'נטים (בקוטר 19 או 21 אינץ'). אורך המרכב הוגדל ב-20 מ"מ לא משמעותיים.

חלל פנימי

בהמשך לנושא של העור, יש לציין שבעור מרופדים אפילו החלקים האחוריים של המושבים ואזורים בדפנות הדלתות שאינם מיועדים למגע, בנוסף לכך, ההבלטה היא איכותית והתפירה היא ישרה אפילו באזורים מנוקבים, כך שאוהבי מוצרי העור וחובבי האופנה העילית בהחלט יעריכו זאת. ב-DS 7 שנת 2022 המעודכן מבחר העור נהיה רחב יותר, לכן ההתאמה האישית של תא הנוסעים מעניינת יותר מתמיד. פריסת תא הנוסעים עם מסך 12 אינץ' במרכז לא השתנתה, בוצע עדכון קל של הגרפיקה. מערכת המדיה DS Iris System קיבלה ממשק מודרני ופונקצית שליטה קולית, ניתן לחבר את הסמארטפון דרך פרוטוקול Mirror Screen באמצעות Wi-Fi. הותקנו מצלמות ברזולוציה מוגברת ומערכת מושלמת יותר לבקרת עייפות הנהג. רמות הגימור נקראות כמקודם על שמם של מקומות מפורסמים בפריז: Rivoli, Bastille, Louvre, Opera וכן הגרסה ה"ספורטיבית" Performance Line.

יחידות כוח ושאסי

מבחר יחידות הכוח לא השתנה מהותית. הוסרה גרסה בעלת מנוע טורבו דיזל 2 ליטר (180 כ"ס), דווקא היא נמכרה בישראל. עם זאת, נשארה גרסת דיזל עם מנוע 1,5 ליטר בהספק 130 כ"ס. גרסאות עם מנוע בנזין בלבד אינן זמינות באירופה, אולם יוצעו מחוצה לה: 1,2 ליטר (130 כ"ס) או 1,6 ליטר (215 או 225 כ"ס), עדיין לא ידוע אם הן יופיעו אצלנו. באירופה כעת מתמקדים בהיברידים הנטענים E-Tense: ישנן שלוש גרסאות המבוססות על מנוע 1,6 ליטר בנזין טורבו ותיבת 8 הילוכים הידרו-מכנית "אוטומטית". כל ההיברידים צוידו בסוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת מוגברת מ-13,2 ל-14,2 קוט"ש, טווח הנסיעה הוגדל ל-65 ק"מ (לעומת 50 ק"מ).

  • גרסת E-Tense 225 בעלת הנעה קדמית מצוידת במנוע חשמלי יחיד בסרן הקדמי ומפיקה הספק מרבי של 225 כ"ס.
  • גרסת E-Tense 300 בעלת הנעה כפולה כוללת מנוע חשמלי נוסף המסובב את הגלגלים האחוריים. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 5,9 שניות. ההספק הכולל של ההיברידי הנטען עם הנעה כפולה הוא 300 כ"ס. הדגם הזה כמעט זהה לזה של נשיא צרפת ודווקא זוהי הגרסה שנמכרה רשמית בישראל.
  • הגרסה הבכירה E-Tense 360 (שלא הוצעה קודם לכן): ההספק הכולל צמח ל-360 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 5,6 שניות. המתלים קיבלו כיול מיוחד, מרווח הגחון הונמך ב-15 מ"מ, מפשק הגלגלים הורחב ב-24 מ"מ בסרן הקדמי וב-10 מ"מ מאחורה, הותקנו בלמים קדמיים עוצמתיים יותר עם צלחות 360 מ"מ.
איזו גרסה מתאימה יותר עבורכם?
15 קולות