פורד אקספלורר – קרוסאובר בעל 5 או 7 מקומות תוצרת ענקית רכב האמריקאית Ford Motor Company. נכון להיום בשוק הישראלי מוצע הדור השישי לקרוסאובר אשר נמצא בייצור משנת 2019.
פורד אקספלורר 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 6 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר פורד אקספלורר. דור 6 (2019)

פורד אקספלורר 2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 6 דור

פורד אקספלורר – קרוסאובר בעל 5 או 7 מקומות תוצרת ענקית רכב האמריקאית Ford Motor Company. נכון להיום בשוק הישראלי מוצע הדור השישי לקרוסאובר אשר נמצא בייצור משנת 2019.

הדור השישי נחשף בינואר 2019 בדטרויט. פורד אקספלורר החדש (פירוש שמו – "חוקר") נשאר קרוסאובר, אולם מבנהו השתנה באופן דרסטי. הוא מורכב על פלטפורמה חדשה לחלוטין, המרכב נותר מסוג מונוקוק, המערך כעת קלאסי עם מנוע אורכי וסרן אחורי מוביל. הדור החמישי כלל מערך הנעה קדמית עם מנוע רוחבי.

מבחוץ

הופעתו של פורד אקספלורר 2019/2020 – מפויסת ומאוזנת. בהשוואה לדור החמישי הצללית הכללית של הקרוסאובר משדרת יותר מרץ הודות למכסה מנוע הארוך והבלטות בדפנים, אולם בעיקרון שמר על סגנונו: קורות גג שחורות ופנסים אחוריים בעלי קווי מתאר שגרתיים. מימדי הרכב בקושי השתנו: 5050 מ"מ לאורך, 2004 מ"מ לרוחב, 1778 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים צמח באופן משמעותי: מ- 2865 עד 3025 מ"מ.

מבפנים

בתא הנוסעים של "רכב המחקר" אתכם פוגשת ארכיטקטורת דמוית T של הפאנל הקדמי. עיצוב חלל הפנים מודרני, מהודר באלמנטים דמויי עץ. באבזור הבסיסי – מערכת מולטימדיה Ford SYNC 3 בעלת צג 9 אינץ', בין אופציות – צג בגודל 10,1 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12,3 אינץ'. בגרסת הכניסה כעת נכלל גיר 10 הילוכים אוטומטי הנשלט באמצעות בקרת חוגה.

כברירת מחדל תצורת תא הנוסעים מסודרת על פי סכמה 2+3+2. פורד אקספלורר החדש, כמקודם, הינו בעל שלוש שורות מושבים ושבעה מקומות ישיבה, תמורת תשלום נוסף ניתן להזמין מושבים נפרדים בשורה השנייה. משענות הגב של השורה השלישית מתקפלות באופן חשמלי. אבל בכל גרסה השורה האמצעית מצוידת במנגנון קיפול חדש (בכדי לעבור ליציע) שעמו אפשר להתמודד בעזרת יד אחת בלבד.

החזרה למערך הקלאסי הוביל לצמצום המרווח בתא הנוסעים (בכמה מימדים) ובתא המטען, מ- 595 ל- 515 ליטר. אולם הודות למערכת טרנספורמציה חדשה הקיבולת המרבית של תא המטען עם מושבים מקופלים גדלה עד 2486 ליטר לעומת 2313 בדגם הקודם. בתא הנוסעים מצויים שפע כיסים וגומחות בנפח כללי של 123 ליטר.

חטיבות כוח ושאסי

עבור ה"חוקר" החדש מוצעים שני מנועים ממשפחת EcoBoost בעלי מגדש טורבו. הבסיסי – 2,3 ליטר בהספק 300 כ"ס עם 420Nm מומנט. רכבים המצוידים בו מגיעים עם הנעה אחורית או כפולה. הגרסאות היקרות קיבלו מנוע V6 חדש לחלוטין בנפח 3 ליטר (365 כ"ס, 514 מומנט). לכל המנועים משודכת תיבת 10 הילוכים אוטומטית. גרסאות 3 ליטר מצוידות בהנעה כפולה. כמו כן, בישראל נמכרת גרסת ST – גרסה ספורטיבית בעלת מנוע בהספק 400 כ"ס.

אקספלורר החדש מכיל מערכת Terrain Management המחליפה מצבי נהיגה: אצל גרסאות הנעה אחורית קיימים חמישה, כאשר אצל דגמים בעלי הנעה כפולה נוספו הגדרות עבור נהיגה בשלג וחול עמוקים. היכולת לכבוש דרכי שטח משתקפת במרווח גחון של 200-208 מ"מ, בהתאם למנוע. כושר גרירה המרבי גדל מ- 2268 עד 2540 ק"ג.

אבזור ורמות גימור

פורד אקספלורר שנת 2020/2021 מוצע בישראל בשלוש גרסאות: ST ספורטיבית עם הנעה כפולה, 2,3 ליטר עם הנעה אחורית או הנעה כפולה (שתיהן ברמת גימור Limited העשירה). הרכבים נבדלים מהותית בדינאמיקה: תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש לוקחת 6,0, 8,5 ו- 8,2 שניות בהתאם.

כל הדגמים עבור ישראל זכו לקומפלקס Ford Co-Pilot360 הכולל מערכות בלימה אוטונומית, בקרת נתיב, שליטה בתאורה חיצונית, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, פונקציית בלימת חירום אוטומטית בעת תנועה ברוורס, מצלמות היקפיות ומצלמה אחורית עם ניקוי עצמי. יתר על כן, על הבטיחות אחראיות 8 כריות אוויר. נוכחים גם עוזרים אלקטרוניים נוספים, כל יחידות התאורה מצוידות בלדים, ובין פינוקים – מערכת שמע Bang&Olufssen בת 12 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים תלת-אזורית, מטען אלחוטי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, זיכרון צורה במושב הנהג. ניתן לבחור את כמות המושבים במכונית: ספה בת 3 מקומות או שני מושבים נפרדים בשורה השנייה. תא הנוסעים מרופד בעור שחור או בז'.

ST הספורטיבי-מפואר כולל את כל מה שמציע Limited, ובנוסף: סיוע אקטיבי בחנייה, מערכת Reverse Brake Assit המפעילה התראה וסיוע בבלימה, מסך מגע 10,1 אינץ' על הקונסולה המרכזית, לוח מחוונים דיגיטלי 12,3 אינץ', מערכת שמע B&O בת 14 רמקולים, מושבים קדמיים ספורטיביים עם פונקציית עיסוי ועוד. מבחינה חזותית אקספלורר ST נבדל בגריל ובמראות בגימור שחור מבריק, במסילות גג שחורות, בחישוקי סגסוגת קלה 20 אינץ', בצמיגי 255/55 וכו'.

דעתכם על החזרה להנעה אחורית באקספלורר?
3 קולות