הונדה CR-V זהו קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית הרכב היפנית Honda Motor המיוצר משנת 1995. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. קיימת גרסה היברידית. בשנת 2021 הקרוסאובר מוצע בשוק בגרסת דור חמישי. הונדה CR-V דור 5, שיצאה בשנת 2016 זאת מכונית נוחה, בטיחותית ונעימה לעין, בעלת תא נוסעים מרווח. הדגם הזה שייך לרשימת המובילים בפל
קרוסאובר הונדה CR-V. דור 5, מתיחת פנים שנת 2019
AUTOBOOM

קרוסאובר הונדה CR-V. דור 5, מתיחת פנים שנת 2019

קרוסאובר הונדה CR-V. דור 5, מתיחת פנים שנת 2019

הונדה CR-V זהו קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית הרכב היפנית Honda Motor המיוצר משנת 1995. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. קיימת גרסה היברידית. בשנת 2021 הקרוסאובר מוצע בשוק בגרסת דור חמישי. הונדה CR-V דור 5, שיצאה בשנת 2016 זאת מכונית נוחה, בטיחותית ונעימה לעין, בעלת תא נוסעים מרווח. הדגם הזה שייך לרשימת המובילים בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים. גרסת דור חמישי המשוכללת הוצגה על-ידי הונדה בספטמבר 2019. השינויים החיצוניים לא היו משמעותיים, אולם התוכן הטכני עבר מודרניזציה מהותית. נוספו מספר פונקציות חדשות, עם דגש על רמת הבטיחות. בואו נעבור על המאפיינים של הקרוסאובר המעודכן.

בדור החמישי המהנדסים של הונדה השקיעו את מרב המאמצים שלהם על מנת שהקרוסאובר הונדה CR-V החדש ייצא נוח במיוחד ובעל התנהגות כביש יוצאת מן הכלל וכישורי שטח טובים. CR-V המודרני זהו רכב המסוגל לפתור בעיות שונות לחלוטין: הוא מספק לבעלים מרווח פנימי מקסימלי, יכול להיות וזריז וקל לתמרון ברחובות העיר וגם חזק ויציב מחוץ לכבישים הסלולים.

העיצוב החיצוני

הונדה CR-V שנת 2019/2020 קיבל פגושים חדשים עם עיטורי כרום מורכבים. סגנון השטח הקשוח מודגש על-ידי פס מפלסטיק לא צבוע. החרטום של CR-V הפך למאוזן יותר. עיצוב הג'נטים וצורת קצוות האגזוז (טרפזיים במקום עגולים) עודכנו גם הם. הגרסה המעודכנת נבדלת בפנסים אחוריים מוכהים.

חלל הפנים

הונדה CR-V החדשה, כמקודם, מציעה מגוון רחב של אפשרויות הגימור. תא הנוסעים לא עבר שינוי משמעותי. עודכן המשטח על הטונל המרכזי: כעת הוא משלב מטען אלחוטי לסמארטפונים ולמכשירים אחרים. לצידו מותקנים זוג חיבורי USB. חלק מהמרכיבים בתוך תא הנוסעים מיוצרים מפלסטיק רך. מערכת המולטימדיה מצוידת במסך מגע "7.

מפרט האבזור כולל ממשק מידע לנהג עם צג מובנה במרכז לוח המחוונים עם שעונים אנלוגיים, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חניה אלקטרוני, מושבים חשמליים עם כוונון ל-12 כיוונים ופונקצית זיכרון, חימום מושבים והגה.

אורך בסיס הגלגלים של הונדה CR-V שנת 2020/2021 הוא 2,660 מ"מ, בקטגוריה שלו הוא נחשב לאחד מהקרוסאוברים המרווחים ביותר, לנוסעים בשתי השורות יש מספיק מקום לרגליים. הרוחב (1,550 מ"מ) והגובה (1,185 מ"מ) של תא הנוסעים הם סבירים. נפח תא המטען הסטנדרטי הוא 522 ליטר, אם מקפלים את המושבים האחוריים – 1,084 ליטר.

יחידות כוח ושאסי

יחידת הכוח השתנתה: מנוע אטמוספרי 2,4 ליטר (187 כ"ס) פרש לפנסיה והוחלף במנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר המפיק 193 כ"ס בשילוב עם גיר רציף. הגרסה הנוספת – CR-V Hybrid. במקרה הזה מותקן מנוע בנזין 2,0 ליטר (145 כ"ס) הפועל לפי מחזור אטקינסון. בעת נהיגה איטית הוא לא קשור לגלגלים בשום אופן ורק מספק אנרגיה לגנרטור שמטעין את הסוללה (האחרונה ממוקמת מתחת לרצפת תא המטען). הקרוסאובר נע הודות למנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס. אך במקרה של עומס גבוה מנוע הבנזין מתחבר ישירות לגלגלים ותומך במנוע החשמלי. בגרסה הזאת אין תיבת הילוכים והספק השיא עומד על 215 כ"ס ו-315Nm. הגרסה ההיברידית מגיעה עם הנעה קדמית או כפולה, ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,8 או 9,2 שניות, בהתאם. מהירות מרבית – 180 קמ"ש. הגרסה הבסיסית 1.5 Turbo מאיצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-10 שניות. כנהוג, CR-V קיבל מתלים עצמאיים: תמוכות מקפרסון מלפנים ומערך רב-חיבורי מאחור. הרכב מצויד בבלמי דיסק (קדמיים מאווררים) בשני הסרנים ובהגה כוח חשמלי.

האבזור

הונדה CR-V שנת 2021 המעודכן מגיע כבר ברמת הגימור הבסיסית עם מכלול הבטיחות Honda Sensing הכולל בקרת שיוט אדפטיבית ומניעת סטיה מנתיב; מערכת בלימה אוטומטית המפחיתה את סיכון ההשלכות מהתנגשות חזיתית, כמו גם במקרה של נסיעה לאחור. המפרט הבסיסי כולל בנוסף אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים, מצלמה אחורית עם זווית רחבה, חיישן גשם. הגרסאות היקרות מגיעות עם מכסה מטען חשמלי ועוד.

באיזה קרוסאובר יפני הייצם בוחרים?
70 קולות