לקסוס NX – קרוסאובר קומפקטי מבית המותג Lexus – חטיבת יוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation, נמצא בייצור משנת 2014. יכול להגיע עם הנעה קדמית או כפולה. קיימת גרסה היברידית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי מוצע הדור הראשון של NX לאחר מתיחת פנים שנת 2017. ובקיץ 2021 לאור יצא הדור השני לקרוסאובר. הופעתו של הרכ
לקסוס NX ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר לקסוס NX. דור 2 (2021)

לקסוס NX ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

לקסוס NX – קרוסאובר קומפקטי מבית המותג Lexus – חטיבת יוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation, נמצא בייצור משנת 2014. יכול להגיע עם הנעה קדמית או כפולה. קיימת גרסה היברידית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי מוצע הדור הראשון של NX לאחר מתיחת פנים שנת 2017. ובקיץ 2021 לאור יצא הדור השני לקרוסאובר. הופעתו של הרכב בשווקי מדינות אירופה צפויה ברבעון האחרון של שנת 2021.

לקסוס NX – דגם חשוב עבור המותג היפני. קרוסאוברים קומפקטיים – סגמנט פופולארי במיוחד, ו- NX שהושק בשנת 2014 כבש לבבות רבים: באירופה נמכרו מעל 170,000 יח' (נתונים לשנת 2020). הדור השני לקרוסאובר שנחשף ב- 12 ביוני 2021 מורכב ב- 95% ממרכיבים ואלמנטים חדשים, אולם מראהו מדבר על דמיון נכבד עם הדור הראשון. NX השני מורכב על גבי פלטפורמה מודולארית GA-K, לכן הרכב נבדל בחומרה חדשה, כולל מנוע היברידי חשמלי משתלב הראשון של לקסוס ואלקטרוניקה חדישה ביותר.

מהדגם החדש אפשר לצפות התנהגות כביש מצוינת: מרכז הכובד הונמך ב- 20 מ"מ, מפשק הגלגלים רחב יותר. הפלטפורמה, כפי שטויוטה אוהבת לעשות, הינה משותפת עם דגם RAV4 הידוע היטב. עקב השימוש בפלדות חוזק גבוה המרכב נהיה נוקשה יותר. לקסוס NX החדש מגלם את הקונספט "גמישות דינאמית עם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות".

מבחוץ

NX הראשון זכה לפופולאריות אמיתית והפך ללקסוס הראשון עבור מדינות רבות. לכן הדור השני מזכיר את קודמו בצורת המרכב, בפרופורציות, ובסגנון העיצוב. וכן מימדיו נותרו כמעט זהים: האורך כעת 4660 מ"מ, רוחב – 1865 מ"מ, התווספו 20 מ"מ בלבד, ולגובה – אף פחות – 5 מ"מ (עד 1650 מ"מ). ניואנס חשוב נוסף: יחד עם האורך גדל גם בסיס הגלגלים: מ- 2660 עד 2690 מ"מ, והנוסעים בשורה האחורית זכו למרווח מעט נדיב יותר. יש לציין שהכנפיים הקדמיות ומכסה המנוע עשויים מאלומיניום. הקרוסאובר זכה לג'נטים עצומים: הקוטר המרבי כעת 20 אינץ', ולא 18. בעיקרון, לקסוס NX שנת 2021 נראה "בוגר" יותר. מאחורה נוספו נגיעות מעניינות חדשות – פנסים דמוי L המחוברים באמצעות פס זוהר לכל רוחב הדלת האחורית (עכשיו זה אופנתי). הסמל של לקסוס בצורת האות L הוחלפה למילה «LEXUS» הממוקמת בין פס התאורה לבין לוחית הרישוי.

מבפנים

תא הנוסעים של לקסוס NX שנת 2021/2022 – חדש לחלוטין, בעל מסך מגע של מערכת המדיה Lexus Link Connect, טאצ'פד וג'ויסטיק על הקונסולה המרכזית הם נחלת העבר. המסך נהיה גדול יותר (מ- 9,8 אינץ' בבסיס עד 14 אינץ' בגרסה הבכירה) ומקורב יותר לנהג. המערכת החדשה פועלת באופן זריז יותר מקודמה, מצוידת בשליטה קולית, בחבילת פונקציות מורחבת ובעלת שליטה מרחוק מסמארטפון.

"NX החדש פותח עם התחשבות באורח חיים הרבגוני של הלקוחות בכל רחבי העולם, עם עדכון מלא של כל נקודות חוזק המרכזיות שלו כולל מערכות חשמל, עיצוב, מאפייני נהיגה וטכנולוגיות מתקדמות כדי להגביר את האטרקטיביות שלו".
מעצב ראשי, טקאקי קאטו

נוסף על פתרונות אופנתיים כגון תאורת פנים מקיפה (64 גוונים!), משטחי מגע על חישורי ההגה, ל- NX השני יש קסם משלו. אלה מנעולי דלתות חשמליים חדשים המופעלים לאחר לחיצה על ידית הנמצאת במקום נוח. עם זאת, הדלת יכולה להינעל במידה וחיישנים זיהו סכנה סמוכה מבחוץ כמו מכונית מתקרבת. מהרכב ניתן לצאת גם באופן השגרתי, למשוך את הידית – זה במקרה חירום.

חטיבות כוח ושאסי

הגרסה הבסיסית לקסוס NX 200 (כמו בדור הראשון), קיבלה מנוע 2 ליטר ללא מגדש (150 כ"ס), הפועל יחד עם גיר רציף, אולם דגם זה יופיע רק בחלק מהשווקים. גרסה עוצמתית יותר – לקסוס NX 250 בעל מנוע 2,5 ליטר (199 כ"ס) ותיבת 8 הילוכים אוטומטית – גם הוא ישווק באופן סלקטיבי. מצד שני בקו הדגמים הופיע NX 350 בעל מנוע 2,4 ליטר בהספק 279 כ"ס המצויד במגדש טורבו ובאותה תיבת הילוכים.

הגרסה ההיברידית לקסוס NX 350h שנת 2021/2022 בעלת חטיבת כוח המורכבת ממנוע 2,5 ליטר ומנוע חשמלי תוצע בכל העולם. דגם זה מצויד בגיר רציף אלקטרו-מכאני שבאמצעותו מונע הסרן הקדמי, בזמן שגרסאות הנעה כפולה כוללות מנוע נפרד עבור הגלגלים האחוריים. הספק מרבי של רכב זה – 244 כ"ס.

לקסוס הכביר ביותר הינו NX 450h+ בהספק 306 כ"ס. הכירו את ההיבריד הנטען הראשון של המותג! מבנה חטיבת הכוח הוא אותו אחד כמו בדגם 350h, אולם המנוע החשמלי הינו כוחני יותר, והנעה כפולה עם מנוע חשמלי אחורי הוא חובה. על טעינה אחת בלבד של סוללה בקיבולת מוגברת NX 450h+ מסוגל לעבור עד 63 ק"מ ולהשיג מהירות מרבית של 135 קמ"ש. בעזרת כל המנועים יחד הקרוסאובר מאיץ עד 100 קמ"ש תוך 6 שניות. בגרסאות ההיברידיות המנוע האחורי הוא משתלב ומסייע בכל זינוק ממקום.

מבנה השאסי נותר זהה: מקפרסון מלפנים, מערך רב-חיבורי מאחורה, אך שופרו הנוחות וחדות התגובה. בין מערכות בטיחות בלקסוס NX החדש נוכח קומפלקס בטיחות Lexus Safety System+ אשר יכנס למפרט אבזור הבסיסי. המערך פועל הודות למצלמה ומכ"ם, מאחד בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נתיב ויכול לזהות תמרורים.

אהבתם את הקרוסאובר החדש?
10 קולות