בהשראת ההצלחה של הקרוסאובר Captur – המיוצר משנת 2012 ומוצע בישראל – בשנת 2016 רנו החליטה ליצור קרוסאובר קומפקטי מאוד דומה עבור מדינות עם דרישות פשוטות יותר ותנאי דרך קשים יותר. הרכב מיוצר ונמכר ברוסיה, ברזיל והודו. הוא קיבל את השם Kaptur ובחלק הטכני דומה מאוד לדגם דאסטר. שם הדגם מזכיר את המילה «capture» (ללכו
רנו קפצ'ור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

רנו קפצ'ור. קפצ'ור, אך לא אותו אחד

רנו קפצ'ור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

בהשראת ההצלחה של הקרוסאובר Captur – המיוצר משנת 2012 ומוצע בישראל – בשנת 2016 רנו החליטה ליצור קרוסאובר קומפקטי מאוד דומה עבור מדינות עם דרישות פשוטות יותר ותנאי דרך קשים יותר. הרכב מיוצר ונמכר ברוסיה, ברזיל והודו. הוא קיבל את השם Kaptur ובחלק הטכני דומה מאוד לדגם דאסטר. שם הדגם מזכיר את המילה «capture» (ללכוד באנגלית) או «cap» (מסלול בצרפתית).

Renault Captur 2019. SUV 5-door, 2 generation.

בישראל ניתן לרכוש את הדור השני של רנו Captur שנת 2019. קפצ'ור הישראלי מצויד במנוע 4 צילינדרים טורבו 1,3 ליטר בהספק 131 או 154 כ"ס, תיבה – 7 הילוכים רובוטית EDC כפולת מצמדים. ההנעה היא קדמית בלבד. ישנה גרסה היברידית קלה MHEV בהספק 140 כ"ס. מבוססת היא על סטרטר אינוורטור, גנרטור וסוללת ליתיום-יון 12 וולט בקיבולת קטנה. המחיר ההתחלתי של הדגם – 126,791₪ (כולל אגרת רישוי) – נתונים לשנת 2021.

חשוב!

דור ראשון

מאחיו בעל השם שנשמע זהה קפצ'ור זה נבדל במימדי מרכב גדולים יותר ובמרווח גחון מוגדל. אורכו של הרכב עבור התנאים הקשוחים הוא 4333 מ"מ, רוחבו הוא 1813 מ"מ, והגובה שלו – 1613 מ"מ. בסיס הגלגלים – 2673 מ"מ. לרכב לא רק תא נוסעים נוח למדי, אלא גם תא מטען נדיב יחסית.

הראשונה שהשיקה את ייצור הדגם הייתה רוסיה. הרכב צויד במנועי בנזין 1,6 ו- 2,0 ליטר, הראשון הפיק 114 כ"ס ובא עם תיבת הילוכים ידנית או רציפה. למנוע 2 ליטר כבר הספק של 143 כ"ס ולו שודכה תיבת 4 הילוכים אוטומטית משנות ה- 90. גרסאות הנעה כפולה זכו לתמסורת בת שלושה מצבי פעולה: הנעה קדמית, סרן קדמי משתלב אוטומטית והנעה כפולה קבועה.

לאחר מכן הרכב החסר יומרה נכנס לייצור במפעלי רנו בבריזל והודו, בעוד שלגרסאות המקומויות העניקו את השם האירופאי Captur. בשוק ההודי הקרוסאובר לא הפך ללהיט ולכן הורד מייצור, מצד שני "ארץ הקרנבל הנצחי" ממשיכה לבטא אינטרס בדגם.

מתיחת פנים שנת 2020

הראשון שזכה למתיחת פנים היה קפצ'ור הרוסי, באוקטובר 2020. הוא זכה לגריל אקספרסיבי יותר בגימור כרום ולג'נטים בעיצוב רענן. מבפנים – הכל הרבה יותר רציני, מאחר והדגם המעודכן מיוצר על אותה פלטפרומת B0 אך לאחר שהיא עברה מודרניזציה. משמעות הדבר היא שהלקוחות מקבלים מתלים חדשים (קפיצים ובולמי זעזועים שונים), הגה כוח חשמלי שהחליף את המנגנון ההידראולי, ולשמחת אלה שמעריכים תנוחת ישיבה נוחה, גל הגה שצויד בכוונון לעומק. את חלל הפנים מהדר פאנל קדמי חדש, והטונל המרכזי נהיה גבוה ונוח יותר. מערכת המדיה החדשה ופרטים קטנים נוספים תורמים לרושם הכללי גם כן.

למורת רוחם של אלה שמעריכים פשטות ואמינות, מנוע ה- 2 ליטר הוחלף במנוע טורבו 1,3 ליטר TCe חדש (בהספק 150 כ"ס, מומנט של 250Nm), הפועל בצוותא עם גיר רציף. חוץ מזה, הורחב היצע גווני המרכב. בנובמבר 2020 עבר עדכון גם קפ'צור הברזילאי.

מה דעתך?
6 קולות