רכב פנאי סובארו איוולטיס. דור 1, מתיחת פנים שנת 2022
בואו נזכר בעובדה שרכב הפנאי סובארו איוולטיס נחשף לעולם לראשונה בתצוגת הרכב בלוס אנג'לס בשנת 2017. אז חברת Subaru הציגה את רכב הפנאי הגדול אסנט שפותח עבור שוק ארה"ב, אך בפועל מדובר בהעתק של דגם איוולטיס. השם "Ascent" מתפרש מאנגלית כ"עליה" או "מעלה" והשם "Evoltis" כאילו טעון במתח חשמלי גבוה. כך או אחרת, לא מדובר בסתם רכב, אלא בתוצר של אהבה, אם נלך לפי הסלוגן שתחתיו הוא נמכר – "יותר אהבה מתמיד". בשנת 2022 הרכב עבר מתיחת פנים. בואו נברר כיצד העדכון השפיע על הסובארו הגדול ביותר. בישראל עדיין משווק דגם איוולטיס טרום-מתיחת פנים, שממנו הגרסה המעודכנת נבדלת בעיצוב החיצוני ובאלקטרוניקה (נתונים לשנת 2022).
עיצוב חיצוני
המראה החיצוני של סובארו איוולטיס שנת 2022/2023 הותאם לסגנון של דגמי Subaru המודרניים: תוקפני יותר, אקפפרסיבי ובולט הודות לגריל המוגדל ופנסי החזית החדשים. הרכב קיבל בנוסף פנסים אחוריים חדשים עם עיצוב דמוי C אחר. מימדיו של רכב הפנאי הגדול לא השתנו: 4,998 מ"מ לאורך, 1,930 מ"מ לרוחב ו-1,819 מ"מ לגובה.
חלל פנימי
רכב הפנאי מוצע במקודם בגרסאות עם 7 או 8 מקומות. בתא הנוסעים המודרניזציה נגעה בפאנל הקדמי: מסך המולטימדיה הוגדל ל-11,6 אינץ וכעת הוא מוצב באופן אנכי, כמו בדגם לגאסי. המערכת החדשה תומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto עם חיבור אלחוטי, אך מערכת הניווט אינה כלולה במפרט האבזור הבסיסי. מצד שני, המפרט התרחב הודות למערכת ראות היקפית ואינטרקום פנימי, שכלל לא מיותר ברכב לשמונה אנשים.
החלק הטכני
בשנת 2021 הארגון האמריקאי המכובד Kelley Blue Book העניק לרכב הפנאי סובארו אסנט, "האח" האמריקאי של איוולטיס, פרס בקטגורית "עלות תחזוקה הנמוכה ביותר בהלך 5 שנים" בסגמנט "מימדים בינוניים – 3 שורות". ככל הנראה, זוהי הסיבה שמסבירה מדוע Subaru החליטה לא לבצע שינויים בחלק הטכני ורק לעדכן את המכשירים אלקטרוניים, כל המכלולים הועברו לדגם החדש ללא שינויים. בסובארו איוולטיס שנת 2022/2023, המצויד בהנעה כפולה, מותקן מנוע 2,4 ליטר טורבו בהספק 240 כ"ס המאפשר לרכב הפנאי להיות מהיר וחסכוני במקביל: הרכב במשקל שני טון מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,4 שניות וצורך בממוצע כ-10 ליטר של דלק ל-100 ק"מ.
תשומת לב רצינית הושקעה גם בבטיחות, שכן היצרנית מתכוונת לשמור על הרמה הגבוהה ביותר של המוצר שלה. מכלול EyeSight הכלול במפרט האבזור הבסיסי עבר מודרניזציה. זווית הראות של המצלמות הפכה לרחבה יותר, נוספה עדשה שלישית לזיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל. כמו כן, הרכב זכה למערכת Automatic Emergency Steering המסייעת לעקוף מכשולים במהירות עד 80 קמ"ש. הבלמים נעשו אפקטיביים יותר הודות למגבר חשמלי חדש. מערכת ההנעה הכפולה (מותקנת כברירת מחדל) קיבלה מצב שטח נוסף, כעת ישנם שני מצבים (Snow/Dirt ו-Deep Snow/Mud).