קופרה אטקה – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 מושבים המיוצר משנת 2018. פרי יצירתה של חברת SEAT הספרדית. מיוצר תחת מותג עצמי Cupra. אטקה – הדגם הראשון למותג החדש, הבנוי על בסיס דגם אחר בעל אותו שם מאת Seat. מדובר על רכב שטח ספורטיבי הראשון מאת המותג Cupra. כיום בשוק ניתן למצוא את גרסת הדור הראשון של הקרוסאובר שעברה מתיחת פני
קופרה אטקה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קופרה אטקה. משהו קטן וטוב.

קופרה אטקה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

קופרה אטקה – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 מושבים המיוצר משנת 2018. פרי יצירתה של חברת SEAT הספרדית. מיוצר תחת מותג עצמי Cupra. אטקה – הדגם הראשון למותג החדש, הבנוי על בסיס דגם אחר בעל אותו שם מאת Seat. מדובר על רכב שטח ספורטיבי הראשון מאת המותג Cupra. כיום בשוק ניתן למצוא את גרסת הדור הראשון של הקרוסאובר שעברה מתיחת פנים בשנת 2020 (נכון לשנת 2021).

בשנת 2018 עוזבת Cupra את חברת SEAT כדי להצטרף לצוות המותגים ממשפחת Volkswagen הנרחבת. השם Cupra, שמשנת 1996 ציין את הגרסאות החמות של SEAT, הפך למותג עצמאי הפועל תחת חסינותה של חברת האם. לטענת ווין גריפית', ראש מחלקת השיווק והמכירות, SEAT תכפיל את המכירות של הדגם החדש תוך ארבע-חמש שנים.

ההבדל בין קופרה אטקה לבין סיאט אטקה הרגילה הוא במנוע החזק בנפח 2 ליטר ועם הספק בסך 300 כ"ס. המנוע משולב עם גיר רובוטי DSG המגיע עם הנעה כפולה, עם אבזור איכותי ועם תא נוסעים מפואר. אבזור הבסיסי של הקרוסאובר כולל בולמים אדפטיביים וג'אנטים בגודל 19 אינץ'. לדגם 6 מצבי נהיגה התואמים את מצב ההנעה, הגדרות ההיגוי והשלדה. מצב נהיגת אקסטרים נקרא Cupra. במילים אחרות, גרסת קופרה החדשה – זו מכונית ברמה אחרת המיוצרת תחת מותג עצמאי.

דור ראשון

גרסת הדור הראשון מיוצרת משנת 2018 ועד היום (נכון לשנת 2021). קופרה אטקה, רכב שטח עם מנוע בהספק 300 כ"ס, נחשף לראשונה בתערוכת המכוניות בז'נבה. גרסת קופרה אטקה נבדלת מגרסת סיאט אטקה הרגילה בעיצוב רשת הגריל, בפגוש קדמי עם כונסי אוויר מוגדלים ובחישוקי סגסוגת קלים בגודל 19 אינץ' החושפים את תומכי הבלמים השחורים. המראה מאחור מרשים גם הוא – פגוש מגומר עם דיפיוזר ועם ארבעה צינורות פליטה. העיצוב החזותי לא כולל מרכיבים בגימור כרום, כל מרכיבי התוספת הוחלפו בעיצוב בצבע שחור חלק.

אטקה – הדגם הראשון למותג החדש הבנוי על בסיס דגם SEAT בעל אותו שם.

תא הנוסעים מצויד במושבי ספורט המרופדים בשילוב של עור ואלקנטרה. ההגה מותקן בשיפוע. הבלמים מצוידים בריפודי מתכת. אבזור בסיסי כולל לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ' ומערכת ניווט, מצלמה היקפית, הצתת מנוע מגלגל ההגה, פנסי לד, בולמי זעזוע בשליטה אלקטרונית, בורר מצבי נהיגה (Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road ו-Cupra). הגדרות הפעלת מנוע ומתלים, מצבי היגוי ומערכת הפליטה משתנים בהתאם למצב הנבחר. בנוסף לאבזור הבסיסי ניתן להתקין את חבילת Performance. החבילה תספק את בולמי Brembo החזקים עם דיסקיות בלם מוגדלות, גימור תא נוסעים בסיבי פחמן ומושבים מרופדים בעור.

העיצוב החזותי לא כולל מרכיבים בגימור כרום, כל מרכיבי התוספת הוחלפו בעיצוב בצבע שחור חלק.

קופרה אטקה החדשה – זו מכונית ברמה אחרת המיוצרת תחת מותג עצמאי.

קופרה אטקה 2018\2019 מצוידת במנוע טורבו 2.0 TSI בעל 4 צילינדרים, עם הספק בסך 300 כ"ס המייצר 400 ננומטר של המומנט הסיבובי. המנוע מגיע עם גיר רובוטי כפול מצמדים DSG בעל 7 הילוכים. כתוצאה, המכונית עם מצמד Haldex דור 5 מאיצה עד 100 קמ"ש תוך 5,4 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 245 קמ"ש. לדגם אין מתחרה ראוי בקרב אף קרוסאובר אחר, היות וגרסאות מהסגמנט מגיעות רק עד 220 כ"ס. הגרסאות המקורבות לספורט מסגמנט פרימיום הם יקרים וחזקים יותר (340-380 כ"ס).

מתיחת פנים של שנת 2020

קופרה אטקה 2020\2021 מצוידת במנוע טורבו 2.0 TSI בעל 4 צילינדרים (300 כ"ס, 400 נ"מ), גיר הילוכים רובוטי DSG בעל 7 הילוכים ועם הנעה כפולה 4Drive עם מצמד על הציר האחורי.

השדרוג של שנת 2020 הביא לקופרה אטקה פגושים חדשים, רשת גריל מחודש, פנסים לד קדמיים ואחוריים. קופרה כבר הייתה מאובזרת במכשור דיגיטלי וכעת לגרסת הבסיס נוספה מערכת מדיה חדשה עם צג בגודל 9,2 אינץ' עם זיהוי פקודות קוליות. המערכת תומכת ב- Apple CarPlayוב-Android Auto. הגרסה החדשה אובזרה בהגה עם שני לחצנים נוספים. הלחצן השמאלי מעביר את המכונית למצב נהיגת אקסטרים Cupra (לחיצות הבאות מעבירות למצבים Normal, Sport, Individual, Offroad או Snow). הלחצן הימני מפעיל או מכבה את המנוע.

גרסת קופרה אטקה החדשה אובזרה בהגה עם שני לחצנים נוספים.

קופרה אטקה 2018\2019 מצוידת במנוע טורבו 2.0 TSI בעל 4 צילינדרים, (300 כ"ס, 400 נ"מ). המנוע מגיע עם גיר רובוטי DSG בעל 7 הילוכים ועם הנעה כפולה 4Drive עם מצמד על הציר האחורי. המהירות המרבית לא עברה שינוי משמעותי – 247 קמ"ש. זמן ההאצה עד 100 קמ"ש ירד עד 4,9 שניות (במקום 5,2 שהיו מקודם). רמת הגימור הבסיסית מגיעה עם מתלה אדפטיבי DCC ועם ג'אנטים בגודל 19 אינץ'.

בסרטון: קופרה אטקה 2020 שנת. ג'יפ.