ב-29 בנובמבר 2023 התקיימה הבכורה העולמית לדור השלישי של הקרוסאובר הרומני הפופולרי. דאצ'יה דאסטר החדש השתנה באופן דרסטי, גם מבחוץ וגם מבפנים. "התבגר", נעשה רציני וקשוח יותר. קיבל אבזור מודרני. לראשונה הופיעה גרסה היברידית, ודיזל הוסר לחלוטין מההיצע.
דאצ'יה דאסטר. דור 1 שנת 2023
AUTOBOOM

דאצ'יה דאסטר. דור 3 שנת 2023

דאצ'יה דאסטר. דור 1 שנת 2023

ב-29 בנובמבר 2023 התקיימה הבכורה העולמית לדור השלישי של הקרוסאובר הרומני הפופולרי. דאצ'יה דאסטר החדש השתנה באופן דרסטי, גם מבחוץ וגם מבפנים. "התבגר", נעשה רציני וקשוח יותר. קיבל אבזור מודרני. לראשונה הופיעה גרסה היברידית, ודיזל הוסר לחלוטין מההיצע.

בשוק האירופי הדור השלישי של דאצ'יה דאסטר יופיע רק בקיץ 2024. המחירים טרם פורסמו, אך צפוי שהגרסה הבסיסית לא תחצה את רף ה-20 אלף יורו

מועדים
דאצ'יה דאסטר 2017. ג'יפ 5 דלתות, דור 2.

הדור השני, הקודם, של הקרוסאובר יצא בשנת 2017 ומאז עבר מתיחת פנים פעמיים, העדכון האחרון בוצע לא מזמן, בשנת 2022. ובשנה שעברה הדאסטר הפך לקרוסאובר הנמכר ביותר באירופה! במשך 13 שנים, מפעל דאצ'יה בעיר פיטשט לבדו ייצר 2,2 מיליון יחידות של שני הדורות. גם בישראל מעריכים את דאסטר, בעיקר על יחס מחיר/איכות הטוב שלו. אבל הדור השלישי החדש עלה על כל הציפיות! כל השינויים הם אך ורק לטובה.

עיצוב חיצוני

הדור השלישי של דאצ'יה דאסטר היגר מפלטפורמת B0 ל-CMF-B המודרנית יותר, אולם מידות הקרוסאובר נשארו כמעט זהות: אורך 4,343 מ"מ, רוחב 1,809 מ"מ, גובה 1,656 מ"מ. בסיס הגלגלים התקצר במקצת – 2,657 מ"מ לעומת 2,673/2,676 מ"מ בדור הקודם (הנעה קדמית/הנעה כפולה). מרווח הגחון בגרסת ההנעה הקדמית הוא 209 מ"מ, ובגרסת ההנעה לכל הגלגלים הוא 217 מ"מ. הפלטפורמה החדשה, לטענת היוצרים, אפשרה לצמצם את הרטטים ואת רעשי הכביש, ובכך סיפקה "קפיצה קוונטית" בתחום ההנאה מנהיגה.

השינויים במראה הם דרמטיים! דאסטר החדשה משמחת בקווים נקיים ולקוניים בסגנון שטח "בוגר": פגושים מסיביים, קשתות גלגלים זוויתיות המודגשות על-ידי התוספות מפלסטיק, מכסה מנוע בולט וספוילר על הלדת האחורית. החרטום מעוצב באופן חדש לחלוטין. את הפגוש יחד עם כיסוי הפלסטיק המסיבי משלימים "חתימת האור" עם הלוגו החדש של המותג. הפנסים הצרים צוידו באורות יום בצורת Y. הפנסים האחוריים מהדהדים את עיצוב האורות מלפנים.

המרכב מוקף במיגון מפלסטיק חסר צבע Starkle, המורכב מ-20% חומרים ממוחזרים והינו בעל חוזק מוגבר. כיסויי הפגוש עשויים מפלסטיק צבוע. מאפיין נוסף הן ידיות הדלת האחוריות המוסתרות מלמעלה. הקרוסאובר מגיע עם גלגלים בקוטר 16, 17 או 18 אינץ'. באופן כללי, דאצ'יה דאסטר החדש נראה סולידי וקשוח יותר מקודמו.

חלל פנימי ואבזור

תא הנוסעים גם הוא חדש לגמרי! הודות לפלטפורמה החדשה מובטח מרווח מוגדל לנוסעים ולכבודה. המרחק בין שורות המושבים גדל ב-30 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 472 ליטר (לפי שיטת VDA), לדברי היצרנית, מדובר ב-6% יותר מזה של הקרוסאובר בגרסת הדור השני. גם מבפנים ישנם הרבה אלמנטים בצורת Y.

אמנם דאסטר הבסיסי עדיין מגיע עם מחוונים אנלוגיים עם צג בגודל "3,5 ביניהם ורדיו פשוט, בגרסאות העשירות יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 ומולטימדיה עם מסך מגע "10,1. הטאבלט והקונסולה המרכזית פונים לנהג. המולטימדיה תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto ובעדכון OTA. הגרסאות היקרות מוסיפות ניווט עם התראות על פקקים ומערכת שמע Arkamys 3D בעלת 6 רמקולים.

דאצ'יה דאסטר ‏2023. מושבים אחוריים. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

בין אביזרים זמינים – מחזיקי סמארטפונים מקוריים, ארבעה שקעי USB-C מוארים וקופסה שאפשר לשים בה בקבוק מים: כל זה מתחבר, למשל, למשענות הראש של המושבים הקדמיים. ברמות גימור יקרות יופיעו מערכות בלימה אוטונומית, מניעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים וסיוע בחניה ברוורס.

דאצ'יה דאסטר החדש יוצע ב-4 רמות גימור:

דאצ'יה דאסטר ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור
  • Essential הבסיסית כוללת: 6 כריות אוויר, חיישני חניה אחוריים, בקרת שיוט, גלגלי פלדה R16
  • Expression מוסיפה מערכת מדיה, מחוונים דיגיטליים, מצלמה אחורית וחישוקי סגסוגת R17
  • Journey הבכירה קיבלה גלגלי R18, בקרת אקלים, טעינה אלחוטית לסמארטפון, בלם חניה אלקטרומכני וכניסה ללא מפתח.
  • גרסת השטח Extreme נבדלת בריפוד מושבים עמיד, מוטות אורך בגג, שטיחי גומי, מערכת YouClip ודגשים בתא הנוסעים בצבע ברונזה

דאסטר 4×4 מציע מרווח גחון מרשים ומצבי נהיגה לשטח Mud/Sand, Snow ו-Off-Road. זווית הגישה היא 31°, זווית הנטישה היא 36°, סיוע ירידה במדרון פועל במהירות בין 0 ל-30 קמ"ש. בעת נהיגה בשטח, פרמטרים מרכזיים מוצגים במסך מערכת המדיה.

מנועים וגרסאות

דאצ'יה דאסטר 2024 יותר לא מצויד במנועי דיזל – לכל הפחות, בשוק האירופי. הקרוסאובר יוצע באירופה בשלוש גרסאות:

דאצ'יה דאסטר ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

דאסטר TCe 130 הבסיסי מצויד במערכת היברידית קלה: מנוע בנזין טורבו 3 ציל' בנפח 1,2 ליטר (130 כ"ס) בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט ותיבת 6 הילוכים ידנית. הסוללה בקיבולת 0,8 קוט"ש בלבד אינה מאפשרת לנוע על אנרגיה חשמלית, אך הגנרטור מצמצם את צריכת הדלק ב-10%. מערכת ההנעה הבסיסית היא קדמית, בתוספת תשלום ניתן להזמין הנעה כפולה.

דאסטר Eco-G 100 הפועל על ביו-דלק: מנוע טורבו 3 ציל' בנפח 1,0 ליטר (100 כ"ס) יכול לפעול על בנזין ופרופאן. לקרוסאובר כזה מיכלי בנזין וגז, כל אחד בנפח 50 ליטר. טווח הנסיעה הכולל בין תדלוקים מגיע ל-1,300 ק"מ. תיבה – ידנית 6 הילוכים, ההנעה היא קדמית בלבד.

דאסטר Hybrid 140 הבכיר: מערכת היברידית המורכבת ממנוע 4 ציל' אטמוספרי בנפח 1,6 ליטר (94 כ"ס), מנוע חשמלי (49 כ"ס), מתנע-גנרטור וסוללה צנועה בקיבולת 1,2 קוט"ש. ההספק הכולל של המערכת – 140 כ"ס. תיבה – רובוטית, הנעה – קדמית בלבד.

כאן תוכלו לראות את כל ההצעות למכירת דאצ'יה דאסטר בישראל

מה תגידו?
40 קולות