דאצ'יה צוברת כוחות למאבק במתחרים הסיניים
מצב העניינים של החברה דאצ'יה, שנמצאת בבעלות רנו, משתפר מיום ליום. לכן היא בונה תוכניות שאפתניות: להביס את היצרניות הסיניות המציפות את אירופה בקרוסאוברים ובמקביל את ג'יפ, שכן המותג מתמחה ברכבי שטח. הגרסאות "סטפוויי", ככל הנראה, היו מבשרי המאבק על פלח ה-SUV.
במחצית הראשונה של 2023 נתח השוק של דאצ'יה באירופה הגיע ל-8,4% והיקף המכירות צמח ב-24%.
דאצ'יה רוצה לייצר רכבים עבור אוהבי מסעות ונופש פעיל בטבע, שלא יחרגו מפלח המחירים הנגיש. הדגם הראשון של הגל החדש יהיה הדור השלישי של דאצ'יה דאסטר, שנמצא בינתיים בתהליך הפיתוח. הייצור שלו יחל כבר ב-2024.
הדגם השני יהיה הקרוסאובר הגדול יותר דאצ'יה ביגסטר שישוחרר בשנת 2025. הרכב לכל המשפחה יוצב בהיררכית המותג מעל דאסטר, אך לא ישאף לפלח הפרימיום.
חלק הארי של דגמי דאצ'יה יישאר בקטגורית C לפי הסיווג האירופאי (משפחתיות קומפקטיות) וכך המותג הרומני ישמור על היתרון העיקרי שלו שאפשר לו לצבור פופולריות כה גבוהה: מחיר אטרקטיבי.
בישראל גם מוצע SUV מאת דאצ'יה: הדור השני של דאסטר שעבר עדכון קל בשנת 2022 וקיבל לוגו חדש שנועד "לשקף את הפשטות והאמינות של רכבי דאצ'יה". ולא מזמן דאצ'יה החלה לשווק בישראל את הסטיישן ההיברידי ג'וגר.