בשנת 2023 דאצ'יה, יצרנית הרכב מפלח השוק הנמוך, נכנסה לדירוג המובילים בשוק האירופאי. נכון להיום מדובר באחד ממותגי הרכב הרווחיים ביותר. שלושת הדגמים הפופולריים של החברה הרומנית הם כוכבים אמיתיים באירופה. היקף המכירות של סנדרו במחצית הראשונה של השנה הציג עליה של 24%, דאסטר – 13%, ספרינג – 38%, וגם ג'וגר לא רחוק מאחוריהם.
דאצ'יה צוברת כוחות למאבק במתחרים הסיניים
AUTOBOOM

דאצ'יה נכנסה לדירוג המובילים בשוק האירופאי: סנדרו, דאסטר וג'וגר – הכוכבים של אירופה

דאצ'יה צוברת כוחות למאבק במתחרים הסיניים

בשנת 2023 דאצ'יה, יצרנית הרכב מפלח השוק הנמוך, נכנסה לדירוג המובילים בשוק האירופאי. נכון להיום מדובר באחד ממותגי הרכב הרווחיים ביותר. שלושת הדגמים הפופולריים של החברה הרומנית הם כוכבים אמיתיים באירופה. היקף המכירות של סנדרו במחצית הראשונה של השנה הציג עליה של 24%, דאסטר – 13%, ספרינג – 38%, וגם ג'וגר לא רחוק מאחוריהם.

דאצ'יה, חברת הבת הרומנית של רנו, מציגה רווח של 10% בשנת 2023, אך כבר הוצב יעד חדש – להשיג רווח של 15% עד שנת 2030.

הבהרה
דאצ'יה סנדרו, דאסטר וג'וגר הם כוכבי אירופה דירוג 2023.

דאצ'יה סגרה את המחצית הראשונה של 2023 עם היקף מכירות שיא – באירופה נמכרו 350,000 יחידות, מה שגבוה ב-24% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. סוד ההצלחה של המותג הוא פשוט – להציע הרבה במחיר לא גבוה.

דאצ'יה סנדרו שנת 2020. מיני 5 דלתות, דור 3.

המשימה ליצור שלושה דגמים מוצלחים בו-זמנית אמורה להיות קשה בשביל מותג כמו דאצ'יה, אבל הרומנים הפעילו את מלוא הכוח. היקף המכירות של הקרוסאוברים עלו על כל הציפיות, צמיחת הנתח השיגה שיא של 130%! עם זאת, המובילה הבלתי מעורערת היא דאצ'יה סנדרו. המכונית הקומפקטית במרכב האצ'בק היא אחת מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק האירופאי, שהצליחה לעקוף מתחרים הרבה יותר מכובדים ואף לקחה את המקום הראשון באביב של 2023.

דאצ'יה דאסטר שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 2, שדרוג 2.

הדור היוצא של דאצ'יה דאסטר לא נמצא בפיגור גדול, למרות שהקונים כבר מצפים בקוצר רוח להשקת הדור השלישי של הקרוסאובר.

דאצ'יה דאסטר. מרכב, צורה.
דאצ'יה דאסטר שנמצא כעת בתהליך הפיתוח.

בשנת 2024 יושק הדור השלישי של דאצ'יה דאסטר, שנמצא כעת בתהליך הפיתוח.

להזכירכם
דאצ'יה ג'וגר שנת 2022. סטיישן 5 דלתות, דור 1, שדרוג 1.

הסטיישן בעל 7 מקומות דאצ'יה ג'וגר נהנה גם הוא מביקוש גבוה, למרות העיקובים המשמעותיים בזמני האספקה עקב קשיים כגון המחסור במיקרו-שבבים. עם אלפי הזמנות תלויות, החברה עובדת ב-3 משמרות 6 ימים בשבוע במפעלים ברומניה ומרוקו.

תא נוסעים. דאצ'יה ג'וגר שנת 2022. סטיישן 5 דלתות, דור 1, שדרוג 1.

המותג כובש את השוק לאט-לאט, למרות העלאת המחירים על כל הדגמים, ובצדק, הרי הם עובדים קשה ונשארים נאמנים לעקרונות. אבל תופתעו לגלות איך בדיוק הלקוחות מוציאים כסף על הרכבים מאת המותג הרומני.

תא נוסעים. דאצ'יה ג'וגר שנת 2022. סטיישן 5 דלתות, דור 1, שדרוג 1.

הניתוחים של דאצ'יה הראו כי צרכנים מעדיפים לא את הגרסאות הכי פשוטות, אלא את הגרסאות הבכירות המתקדמות. חאבייר מרטינה, מנהל אגף המכירות והשיווק של דאצ'יה, ציין ש-70% מהרכבים שנמכרו היו ברמת גימור "Extreme", במחיר ממוצע של 17,500 יורו.

Dacia Sandero Stepway Extreme.

גרסת "Extreme" יצאה באביב של 2023. רמת הגימור אקסטרים לאוהבי שטח מציעה עיצוב מיוחד מבחוץ ומבפנים ומפרט אבזור מורחב.

דרך אגב

בסופו של דבר, נראה שדאצ'יה באמת הבינה את סוד ההצלחה – היא תסיר את הגרסאות הזולות ביותר עם אבזור דל ותציע את הגרסאות ה"עשירות" במחיר נגיש יותר.

דאצ'יה לוגאן שנת 2022. סדאן, דור 3, שדרוג 1.

דאצ'יה לוגאן החדש, שאמור להפוך לאחד הרכבים הזולים ביותר בארץ במרכב סדאן, כבר נחת בישראל. הרכב יוצע בשתי רמות גימור, הבסיסית תעלה מ-114,990 ש"ח (נתונים ליולי 2023).

חשוב
איזה דגם דאצ'יה הייתם קונים?
16 קולות