DS 7 Crossback הינו קרוסאובר יוקרה בינוני המחזיק במעמד ספינת הדגל בין הדגמים של המותג הצרפתי DS, השייכת קונצרן PSA Peugeot Citroën. נמצא בייצור משנת 2017. קיימות גרסאות בנזין, דיזל והיברידית. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר המפואר.
די.אס. קרוסבק 7 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

DS 7 קרוסבק. שיק פריזאי.

די.אס. קרוסבק 7 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

DS 7 Crossback הינו קרוסאובר יוקרה בינוני המחזיק במעמד ספינת הדגל בין הדגמים של המותג הצרפתי DS, השייכת קונצרן PSA Peugeot Citroën. נמצא בייצור משנת 2017. קיימות גרסאות בנזין, דיזל והיברידית. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר המפואר.

רכב זה מהווה תחרות ישירה למכוניות SUV הגרמניות והיפניות ומושך תשומת לב עם שיק צרפתי והנדסה מודרנית. DS 7 כבר שירת כרכב נשיאותי במהלך טקס השבעתו של עמנואל מקרון ומבטיח להפוך לספינת דגל הטכנולוגית של כל קונצרן PSA. לא עוד סתם מכונית צרפתית. זהו רכב פריזאי: שילוב בין היי-טק להרכבה ידנית וחומרי גימור יקרים, הכל מבוצע בטוב טעם. ושמות גרסאות תצורת תא הנוסעים – המקומות ה"קדושים" עבור הפריזאים: Bastille, Rivoli, Faubourg, Opera. אם ביקרתם בפריז - תבינו!

דור ראשון

מיוצר משנת 2017 ועד עתה (נתונים ל- 2020). DS 7 הוצג לראשונה ב- 28 בפברואר 2017 באירוע פרטי בפריז, ולקהל הוא נחשף רק במאי בתצוגת רכב בג'נבה. הקרוסאובר מבוסס על פלטפורמת EMP2 בה נעשה שימוש נרחב בפלדות חזקות מאוד בשלדת המרכב. בשאסי הרכב עומדת מערכת מתלים עצמאית בעלת תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחורה. כברירת מחדל הקרוסאובר מצויד בקפיצים רגילים ובבולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, המסוגלים לשנות את קשיחותם במידת הצורך הודות לנתונים ממצלמות הסורקות את הכביש מול הרכב למרחק של חמישה מטרים. כמו כן, הצרפתי מצטייד במסרק הגה המשולב עם הגה כוח חשמלי אדפטיבי. הבלמים – דיסקיים בכל הגלגלים, בעלי אוורור נוסף בסרן הקדמי וסט רחב של אלקטרוניקה מודרנית.

DS 7 קרוסבק החדש ניחן בעיצוב המבוסס על קונספט אשר הוצג בשנת 2013 – Wild Rubis – עיצוב פנים מפואר וחבילת פיתוחים המתקדמים ביותר של קונצרן PSA. נוסף על כך, מתחת למכסה המנוע לו ספקטרום חטיבות כוח המגוון ביותר, בין היתר מוצעת גם אופציה היברידית.

חזות

חזותו – אחד מהצדדים החזקים של DS 7 קרוסבק. הוא נאה, אלגנטי, ומשדר ספורטיביות בחיטובו. חזית הרכב מעוטרת בגריל משושה ובמבט הממוקד והקר של פנסי ה- LED. מאחורה שוכנים פנסים מרהיבים שבעיצובם יושם נושא היהלומים, ופגוש מעודן בעל שני קצוות אגזוז גדולים. בפרופיל הקרוסאובר היוקרתי יכול להשוויץ בקווי מתווה ספורטיביים: דינאמיקה מעניקים לו השיפוע העדין של הגג ו"קיפולים" בולטים בדפנים, ולסולידיות תורמים הקווים המרשימים של קשתות הגלגלים.

אחת התחונות הבולטות של הרכב – התאורה. "מודולים של פנסי LED ביחידות תאורה הקדמיות מזכירים אבני חן מלוטשות, מקרינים אור בצבע מג'נטה בעת פתיחת הדלת ולאחר מכן מסתובבים ב- 180 מעלות. אפקט אופטי המקורי הזה מהפנט ביום ובלילה, בחנייה ותוך כדי תנועה" – טיירי מטרוז, מנהל מחלקת העיצוב של DS, – "ושימו לב לפנסים האחוריים: אלמנטי קשקשי דג בתוך יחידות התאורה המעניקים לרכב סגנון מודרני וייחודי". עם זאת, הפנסים אינם רק נראים מעולה, אלא גם יעילים במיוחד. למשל, אלומת האור מסוגלת לשנות רוחב, בהירות ורוחק בהתאם למהירות תנועת הרכב וכלי רכב אחרים בכביש.

עיצוב פנימי

תא הנוסעים של DS 7 מרשים בעיצוב עוצר נשימה ובחומרי גימור מן המעלה הראשונה, ביניהם – עור נאפה יקר, אלקנטרה, זני עץ יקרי ערך ואלומיניום. הדגש העיקרי בתא הנוסעים נעשה על מסך 12 אינץ' של מערכת המולטימדיה התופס כמעט את כל שטחה של הקונסולה המרכזית, בו ממוקדת השליטה ברוב הפונקציות המשניות. הצג השני בגודל 7 אינץ' מותקן במקום לוח מחוונים המסורתי, ומלפניו עומד הגה רב תכליתי הבולט באופן ניכר וקטום מלמטה. עוד פרט המפגין פאר בפנים – שעון Breguet מכאני, המזדקר מעל הפאנל הקדמי.

למושבים הקדמיים – מראה ספורטיבי, תמיכת צד מובהקת, שפע כוונונים חשמליים וחימום. הספה האחורית בבירור מעוצבת עבור שני אנשים, עם כרית הבולטת בחלק המרכזי, אמנם במידת הצורך בהחלט אפשר למצוא מקום לנוסע שלישי. כבר ברמת גימור הבסיסית של הקרוסאובר נכללות שמונה כריות אוויר, בקרת שיוט, מערכות התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

מנועים ועוצמה

DS 7 החדש מצויד במנועי בנזין בהספק 130, 180 ו- 230 כ"ס, ובמנועי דיזל המפיקים 130 או 180 כ"ס. תיבת 8 הילוכים אוטומטית משודכת לכל הדגמים. קיימת גם גרסה היברידית. היבריד נטען בהספק 300 כ"ס משלב מנוע בנזין בהספק 200 כ"ס ושני מנועים חשמליים 80 קוט"ש כל אחד. אחד מהם פועל עם הסרן האחורי (ורק רכבים אלו יגיעו עם הנעה כפולה, שאר הקרוסאוברים מצוידים בהנעה קדמית בלבד). ההיבריד מאפשר לעבור 60 קמ"ש ללא שימוש בבנזין, ולפי סטנדרטים מודרניים, זהו נתון מכובד. סביר למדי גם זמן הטעינה: 4,5 שעות משקע רגיל ו- 2,5 שעות דרך מכשיר מיוחד.

איזה קרוסאובר צרפתי תעדיפו על DS 7?
7 קולות