הגרסה החשמלית של קיה נירו מופיעה בתוצאות המשאל של החברה האמריקאית J.D. Power שהשתתפו בו כמעט 10 אלפים בעלי רכבים חשמליים והיברידיים נטענים בארה''ב. הבעלים ענו על השאלות לגבי רמת הסיפוק שלהם מהרכב: טווח הנסיעה המרבי המעשי, נוחות והנגשת הטעינה, הסיפוק מהיחס בין מחיר לבין איכות. במקום הראשון מבין הדגמים הסדרתיים נמצא
קרוסאובר חשמלי קיה נירו EV. דור ראשון מתיחת פנים שנת 2019
AUTOBOOM

קרוסאובר חשמלי קיה נירו EV. דור ראשון מתיחת פנים שנת 2019

קרוסאובר חשמלי קיה נירו EV. דור ראשון מתיחת פנים שנת 2019

הגרסה החשמלית של קיה נירו מופיעה בתוצאות המשאל של החברה האמריקאית J.D. Power שהשתתפו בו כמעט 10 אלפים בעלי רכבים חשמליים והיברידיים נטענים בארה''ב. הבעלים ענו על השאלות לגבי רמת הסיפוק שלהם מהרכב: טווח הנסיעה המרבי המעשי, נוחות והנגשת הטעינה, הסיפוק מהיחס בין מחיר לבין איכות. במקום הראשון מבין הדגמים הסדרתיים נמצאת קיה נירו EV!

באוגוסט 2021 חברת ''טלקאר'' הציגה בישראל את הגרסה החדשה של קיה נירו EV בעלת מנוע עם הספק 204 כ''ס וסוללה עם קיבולת 64 קילוואט, שמספקת טווח נסיעה מרבי בסך 455 ק''מ. מחיר הדגם עומד על 180 אלף ש''ח. אגב, נירו החשמלי מגיע לישראל באיחור של שלוש שנים. הגרסאות מקבילות ההיברידיות שלו, לעומת זאת, נמכרות בישראל משנת 2019 לאחר שעברו מתיחת פנים.

עיצוב חיצוני

באופן רשמי מדובר כאן על קרוסאובר, אבל למעשה זהו רכב בתצורת סדאן עם הנעה קדמית ומרווח גחון מוגדל ויש לו גלגלים גדולים בגודל 18 אינץ' וערכת מגן גוף מפלסטיק שחור. קיה נירו שייך לסגמנט הרכבים הקומפקטיים: אורך המרכב עומד על 4,355 מ''מ, רוחב - 1,800 מ''מ, גובה - 1,535 מ''מ. תא מטען שלו מעט גדול יותר בהשוואה לזה של דגם סיד הפופולרי בתצורת האצ'בק: הנפח שלו הוא כ-400 ליטר בתוכו גלגל ספייר שנמצא מתחת לרצפה. לאחר מתיחת פנים בשנת 2019, העיצוב החיצוני הרגוע של הדגם הפך לתוסס יותר: פנסי לד, פגוש בצורה שונה ואורות ניווט בצורה של שני חצים כפולים מתכנסים מושכים תשומת לב ולא יתנו לכם להתבלבל בין גרסת הדגם החדשה לגרסה הקודמת. החלק האחורי מגיע עם פנסים שונים, אבל באופן כללי יש לו מראה חיצוני משעמם. ההבדל בין הגרסה החשמלית קיה ריו EV לבין הגרסאות ההיברידיות הוא בפגושים שונים, תקע מסוגנן במקום קשת גריל (עם מחבר טעינה מובנה) וגלגלים בעלי חישורים גדולים.

עיצוב פנים

בתוך תא הנוסעים של קיה ריו EV דגם שנת 2019/2020 נמצא פנל קדמי החדש שעשוי מפלסטיק נעים למגע ויקר. רשימת האופציות כוללת תא נוסעים בעיצוב דו-גוני, בלם יד חשמלי. ההבדל המשמעותי היחיד בין גרסת נירו החשמלית לבין הגרסה ההיברידית הוא בורר סיבוב לבחירת מצב הנהיגה במקום ידית הילוכים רגילה. לרכב החשמלי יש ארבעה מצבי נהיגה: Sport, Normal, Eco ו-Eco +. המצב האחרון מזכיר מצב נהיגת חירום, הוא חוסך באנרגיה, מכבה את המזגן, ומגביל את המהירות ל-90 קמ''ש. במצב נהיגה הזה הרכב משתדל להגיע עד נקודת הטעינה הקרובה. יש לציין הבדל נוסף בין גרסת נירו החשמלית לבין ההיברידית: בזכות שינוי מיקום הסוללה, תא מטען של נירו EV (שנפחו 451 ליטר) הוא מרווח יותר: בעת קיפול שורת המושבים השנייה הנפח גדל ל-1,405 ליטר.

המנועים

מבחינה הטכנית, קיה נירו EV זהה ליונדאי קונה Elektro. גם הדגם שלנו מוצע בגרסאות עם שני סוגי הסוללות ועם שני סוגים של מנוע חשמלי. הגרסה הבסיסית של קיה נירו EV מצוידת בסוללת ליתיום יון עם קיבולת 39,2 קילוואט שמספיקה לנסיעה של 240 ק''מ (לפי שיטת המדידה הקוריאנית). בגרסה היקרה יותר, שמיוצגת בישראל, קיבולת הסוללה עומדת על 64 קילוואט וטווח הנסיעה המרבי בטעינה אחת הוא לפחות 455 ק''מ. קרוסאובר כזה מאיץ מ-0 ל-100 קמ''ש תוך 7,8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 167 קמ''ש. טעינת הסוללה מ-20% ל-80% של שני הגרסאות בתחנות הטעינה מיוחדת בעלות זרם קבוע עם הספק 100 קילוואט לוקחת 42 דקות. הטענה משקע ביתי ייקח 600 דקות.

האבזור

בישראל קיה נירו EV דגם שנת 2020/2021 מגיע עם בקרת אקלים דו-אזורית ועם מפרט האבזור מכובד: פנסי לד, חיישן חניה, מצלמה אחורית, חבילת חשמל ''מושב הנהג - מראות - חלונות'', טעינה אלחוטית לסמארטפון, ערכה מלאה של כריות אוויר, בלימה אוטומטית בעת מצב חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב ועוד…

מה אתם בוחרים?
33 קולות