הרחבת קו הגרסאות של דגם החשמלי ב.מ.וו. i4 בישראל
ב.מ.וו. i4 eDrive35 זוהי הגרסה הבסיסית החדשה של רכב חשמלי בצורת מרכב ליפטבק ב.מ.וו. i4, בעלת מנוע חשמלי אחד המותקן על הציר האחורי וטווח הנסיעה המרבי של 461 ק"מ שתשווק בישראל משנת 2023. על כך הצהירה חברת Delek Motors שהיא היבואן של רכבים של המותג ב.מ.וו. לשוק הישראלי. הרחבה של קו הגרסאות של הדגם החשמלי ב.מ.וו. i4 בישראל תתרחש במקביל עם התייקרותם המשמעותי של הדגמים שנת 2023. המחיר יעלה בממוצע בין 20 לבין 30 אלף שקל, בעקבות העלאת המס על המכוניות חשמליות.
בשנת 2023 המחיר של הגרסה הבסיסית של ב.מ.וו. i4 eDrive35 יתחיל מ-359,900 ש"ח. כיום זוהי הגרסה הנגישה ביותר מסדרת הרכבים i4. ב.מ.וו. i4 eDrive40 תעלה כבר 379,900 ש"ח לפחות. תמורת גרסת הספורט "החמה" בצורת מרכב סדאן БМВ i4 M50 תשלמו כ-569,000 שקל.
ב.מ.וו. i4 הוא רכב חשמלי בתצורת ליפטבק מאת יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו. שנקרא על-ידי החברה כ-Gran Coupe: למרות שהליפטבק שייך לאותו הסגמנט כמו ב.מ.וו סדרה 3, מבחינת העיצוב הוא מזכיר דגם עם 5 דלתות מסדרת 4 Gran Coupe. הראשון התנהגות כביש של Gran Coupe החשמלי היא יוצאת הדופן ורמת הנוחות שלו היא גבוהה במיוחד, לכן הוא מתאים באופן מושלם לשימוש יומיומי. ייצור הדגם התחיל במפעל במינכן בנובמבר בשנת 2021. בשנת 2022 בשוק הישראלי ב.מ.וו. i4 החדש הוצע בשתי גרסאות : הגרסה הבסיסית בעלת מנוע אחד עם הספק 340 כ"ס המותכן על הציר האחורי והגרסה המובילה בעלת שני מנועים (מנוע אחד על כל ציר) עם הספק הכולל בסך 544 כ"ס.
ב.מ.וו. i4 eDrive35
עיצוב חיצוני
העיצוב החיצוני של הגרסה החדשה זהה לזה של סדרה ב.מ.וו. i4 - אותן צורות אווירודינמיות, מקדם הגרר הזהה העומד על 0.24 שהושג בזכות צורת המרכב וההתחשבות בפרטים הקטנים. בזכות הסוללה מתחת לרצפה, מרכז הכובד הוא נמוך ב-53 מ"מ בהשוואה לב.מ.וו. סדרה 3. דלת תא המטען של הרכב בתצורת ליפטבק היא חשמלית. מפרט האבזור הבסיסי כולל פנסי לד, בתור אופציה ניתן לקבל פנסים אדפטיביים BMW Laserlight עם בלוק לייזר-זרחן. לגיוון העיצוב החיצוני יש חבילות M Sport ו-M Carbon וחבילת אביזרים M Performance. המימדים הם: אורך 4,783, רוחב 1,852, גובה 1,448, בסיס גלגלים 2,856. נפח תא מטען עומד על 470 ליטר (הנפח המרבי הוא 1,290 ליטר).
תא הנוסעים ומפרט האבזור
בישראל ב.מ.וו. i4 eDrive35 מוצע בשתי גרסאות. שתיהן מגיעות עם פנל מקומר BMW Curved Display עם שני מסכים: מסך מגע מרכזי גדול בגודל 14,9 אינץ' ולוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' מוטה מעט לכיוון הנהג. מערכת המולטימדיה פועלת על בסיס תוכנת ההפעלה iDrive8 ויש לה התאמה ל-Apple CarPlay עם חיבור אלחוטי ומערכת ניווט מקורית.
- רמת הגימור הבסיסית Pure: תא נוסעים מרופד בעור מלאכותי, מושבי ספורט חשמליים קדמיים עם פונקצית זיכרון למושב הנהג, פנסי לד מלאים, אור גבוה אוטומטי, סאנרוף חשמלי, דלתות אחוריות חשמליות, חישוקי גלגלים בגודל 17 אינץ', בקרת אקלים נפרדת, כפתור התנעת מנוע, חיישני אור וגשם, חיישן חנייה, מערכת חנייה אוטומטית, מערכת זיכרון של 50 המטרים האחרונים ממסלול הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה עצמאית, מערכת שמירה על נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.
- רמת הגימור המתקדמת Tech קיבלה בנוסף חבילת העיצוב M-Sport וחבילה Shadow Line, שבין היתר כוללת הגה ספורטיבי M Performance. חוץ מזה יש לה חבילות תאורה פנימית וחיצונית, גישה ללא מפתח, טעינה אלחוטית, מערכת שמע HiFi עם 10 רמקולים, חישוקי גלגלים בגודל 18 אינץ', מערכת לווי הקולי במהלך התאוצה IconicSounds ועוד.
מנועים והתנהגות הכביש
ב.מ.וו. i4 eDrive35 שנת 2023 מצויד במנוע חשמלי אחד בעל הספק 286 כ"ס המורכב על הציר האחורי. הליפטבק החשמלי שלנו מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. הדגם קיבל סוללה עם קיבולת שימושית בסך 67 קילוואט (הקיבולת הכללית היא 70.2 קילוואט) המאפשרת טווח נסיעה המרבי בסך 460 ק"מ. להזכירכם, טווח הנסיעה המרבי האמיתי תלוי במהירות הנסיעה, סגנון הנהיגה, תנאי הכביש ומזג האוויר. לצורך ההשוואה: גרסאות i4 eDrive40 ו-i4 M50 מצוידות בסוללה עם קיבולת 81,5 קילוואט, טווח הנסיעה המרבי של גרסת i4 eDrive40 עומד על 484 ק"מ, של גרסה i4 M50 - 434 ק"מ. סוללה נטענת באמצעות מטען זרם חילופין ביתי עם הספק עד 11 קילוואט, במקרה הזה הטעינה המלאה לוקחת קצת מעל 7 שעות. למרות הסוללה החדשה, הגרסה הבסיסית שמרה על ההתאמה לטעינה מהירה ממקור מתח ישר עם הספק עד 180 קילוואט. כלומר, הטעינה מ-10 ל-80% תקח בין 31 לבין 33 דקות.