FAW בסטן B70 הוא רכב במימדים בינוניים בעל צורת מרכב סדאן, שמיוצר משנת 2006 לאורך שלושה דורות. הרכב נוצר על בסיס פלטפורמת Ford CD3 שעליה מבוססת מאזדה 6 בדגם שנת 2002. תחת המותג Besturne, יצרנית הרכב הסינית הוותיקה ביותר FAW מייצרת דגמים מהפלח "ההמוני העליון", לכן B70 הראשון מיד זכה לאבזור עשיר. אבל בשנת 2020 הצאצא ש
FAW בסטן B70. הצאצא של מאזדה 6
AUTOBOOM

FAW בסטן B70. הצאצא של מאזדה 6

FAW בסטן B70. הצאצא של מאזדה 6

FAW בסטן B70 הוא רכב במימדים בינוניים בעל צורת מרכב סדאן, שמיוצר משנת 2006 לאורך שלושה דורות. הרכב נוצר על בסיס פלטפורמת Ford CD3 שעליה מבוססת מאזדה 6 בדגם שנת 2002. תחת המותג Besturne, יצרנית הרכב הסינית הוותיקה ביותר FAW מייצרת דגמים מהפלח "ההמוני העליון", לכן B70 הראשון מיד זכה לאבזור עשיר. אבל בשנת 2020 הצאצא של מאזדה 6 עבר שינוי מהותי. הדור השלישי והחדש של בסטן B70 מבוסס על B2-Concept הבולט והמסוגנן, המגלם את כיוון הסגנון העתידי של החברה. הרכב צויד במרכב ליפטבק אופנתי ובוסס על הפלטפורמה המודולרית המשותפת FMA (FAW Modular Architecture) בעלת מנוע רוחבי.

Mazda 6 2017. Sedan, 3 generation, restyling 2.

בישראל מוצע הסדאן המעודכן מאזדה 6. עלותו מתחילה ב-176,354₪ (כולל אגרת רישוי, נכון לשנת 2022). מתיחת הפנים העניקה לדגם מנה מכובדת של חידושים שהביאו אותו קרוב ככל האפשר לפלח היוקרה.

עובדה חשובה

דור ראשון

יוצר בין השנים 2006 – 2014 ועבר מתיחת פנים ב-2012. B70 הראשון הוצע עם מנוע בנזין 2 ליטר בהספק 147 כ"ס שפותח באופן עצמאי בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. בשני הסרנים הותקנו מתלים עצמאיים: עצמות עצה כפולות מלפנים ומערך רב-חיבורי מאחור. לבחירה היו זמינות שתי רמות גימור. Comfort MT הבסיסית הכילה: מערכת ABS, מערכת חלוקת לחץ בלימה, חיישני חניה, שתי כריות אוויר, בקרת אקלים, חלונות ומראות חשמל, מערכת סטריאו mp3. רמת גימור Comfort АT המתקדמת כללה בנוסף בקרת סחרור, חיישני לחץ בצמיגים, שליטה אוטומטית בפנסים; בתור אופציה הוצע ריפוד עור. הרכב קיבל 4 כוכבים מתוך 4 לפי תכנית דירוג הבטיחות הסינית CNCAP.

דור שני

יוצר בין השנים 2014 – 2019. הרכב קיבל עיצוב חיצוני חדש, אולם הפלטפורמה נשארה זהה. עם זאת, להיצע הצטרפה גרסת RS ספורטיבית שצוידה במנוע 1,8 ליטר טורבו מבית Volkswagen שהפיק 180 כ"ס ו-235Nm. בסטן B70 השני גדל במימדים: אורך – 4,800 מ"מ, רוחב – 1,820 מ"מ, בסיס הגלגלים – 2,720 מ"מ. בתא הנוסעים קיבל פאנל קדמי חדש לחלוטין, חומרי גימור איכותיים ולוח מחוונים נוח עם שני חלקים נפרדים. בתור מנוע הבסיס נבחר מנוע 2 ליטר אטמוספרי המפיק 147 כ"ס ו-185Nm של מומנט.

דור שלישי

בסטן B70 החדש מיוצר משנת 2020, הוא הוקדם על-ידי B2-Concept הבולט עם עיצוב יפהפה שגילם את כיוון הסגנון העתידי של החברה. הרכב צויד במרכב ליפטבק אופנתי ובוסס על הפלטפורמה המודולרית המשותפת FMA (FAW Modular Architecture) בעלת מנוע רוחבי. מימדי המרכב כעת הם הבאים: אורך 4,810 מ"מ, רוחב 1,840 מ"מ, גובה 1,455 מ"מ, בסיס גלגלים 2,800 מ"מ. ראוי לציון הגריל שמורכב מ-74 "טיפות גשם". בסוף שנת 2021 להיצע הצטרף קרוס-האצ'בק בעל מרווח גחון מוגבר בסטן B70S.

תא הנוסעים יצא מודרני: על הפאנל הקדמי נמצאים שני צגים, מסך מולטימדיה מופנה אל הנהג. בלוק בקרת האקלים נשלט באמצעות מגע, אך נותרו שני בקרי חוגה. ישנם שני מנועי טורבו. מנוע קטן יותר בנפח 1,5 ליטר (169 כ"ס, 258Nm) ומנוע 4 צילינדרים 2 ליטר הבכיר (224 כ"ס, 340Nm). הראשון זמין עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש, למנוע השני משודכת תיבת 6 הילוכים אוטומטית. ההנעה היא קדמית בלבד. B70 החדש צויד במושבים קדמיים חשמליים, בגג פנורמי ובמצלמות היקפיות.

מה תעדיפו בקטגורית המימדים הבינוניים?
10 קולות