עבור חובבי הרפתקאות בעיר
ניסאן X-Trail – קרוסאובר קומפקטי מבית יצרנית רכב היפנית Nissan Motor, נצמא בייצור משנת 2000. הרכב היה אחד מהקרוסאוברים הראשונים של ניסאן, ולו תאום אמריקאי בשם Rogue. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של הקרוסאובר לאחר מתיחת פנים שנת 2017.
דור ראשון
יוצר בין 2000 ל- 2007. ניסאן X-Trail החדש בוסס על פלטפורמת Nissan FF-S, שאותה הוא חלק עם הרכבים הקלים אלמרה ופרימרה. עיצובו של הקרוסאובר בוצע בסגנון של רכב השטח ניסאן Patrol. עבור X-Trail הוצעו שני מנועי בנזין בנפח 2,0 ו- 2,5 ליטר אשר הפיקו 140 ו- 165 כ"ס, ותיבת 5 או 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. הרכב התאפיין בפרקטיות מכל בחינה (למשל, המושבים האחוריים יוצרים רצפה ישרה כאשר משענות הראש מקופלות) וצבר במהרה פופולאריות במדינות רבות.
לרכב היו גרסאות בהנעה כפולה עם מערכת All-Mode 4×4 בעלת מצבי 2WD, 4WD או 4WD נעול, שאותם ניתן לבחור באמצעות מתג חשמלי על לוח המחוונים. ביוני 2003 ניסאן חידשה את החזות ואת עיצוב הפנים, ושכללה את הטורבו-דיזל 2,2 ליטר בעל מגדש טורבו מתכוונן שהספקו צמח עד 136 כ"ס, במקום 114 סוסים הקודמים. ב- 2002 הופיעה גרסה מיוחדת X-Trail GT המצוידת במנוע טורבו בנזין בהספק 280 כ"ס.
מפרט האבזור של הדור הראשון כלל כברירת מחדל חלונות ומראות צד חשמליים, בקרת אקלים, נגן CD יחיד, 4 כריות אוויר ונעילה מרכזית עם שליטה מרחוק. בין אופציות היו: סאנרוף, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ', מושבים חשמליים בריפוד עור וכו'.
דור שני
יוצר בין השנים 2007 ל- 2015. X-Trail השני, המורכב על פלטפורמת Nissan C, קיבל את המנועים הבאים: בנזין 2 ליטר 141 כ"ס ו- 2,5 ליטר 165 כ"ס, דיזל 2 ליטר בהספק 150 כ"ס או 173 כ"ס. לאחר מכן הופיעה גרסת 20GT שצוידה במנוע טורבו דיזל 2 ליטר Common Rail שפותח בשיתוף פעולה עם Renault (150 או 177 כ"ס).
תיבות הילוכים שהוצעו: 6 היל' אוטומטית, 6 היל' ידנית, Xtronic CVT – תיבה רציפה, ו- M-CVT – רציפה עם אפשרות העברת הילוכים ידנית. מתיחת פנים – לא משמעותית, נגעה בשיפור ההופעה החיצונית ובעדכון קל של תא הנוסעים – התקיימה בשנת 2010.
דור שלישי
נמצא בייצור משנת 2013 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2017 (נתונים לשנת 2020). X-Trail החדש, המבוסס על פיתוחם המשותף של ניסאן/רנו – פלטפורמת Common Module Family (CMF), הושק ב- 190 מדינות. ניסאן נטשה את רכב שטח המרובע לטובת קרוסאובר עירוני וקווי מתאר רכים יותר. כל מימדי הרכב הוקטנו, המרכיב הדומיננטי בדלת האחורית הוא פלסטיק, האווירודינמיקה שופרה הודות מראות צד שתוכננו היטב, וגם הספוילר.
ספקטרום המנועים הוא הבא: מנועי בנזין – 1,3 ליטר (160 כ"ס), 1,6 ליטר (161 כ"ס), 2,0 ליטר (144 כ"ס), 2,5 ליטר (171 כ"ס). דיזל – 1,6 ליטר (130 כ"ס), 1,7 ליטר (150 כ"ס), 2,0 ליטר (177 כ"ס). תיבות: 6 הילוכים ידנית, Xtronic CVT – רציפה, 7 הילוכים DCT – רובוטית דו-מצמדית.
מתיחת פנים שנת 2017
ניסאן X-Trail המעודכן בדגם שנת 2017 זכה לעיצוב פגושים שונה, ליחידות תאורה קדמיות ואחוריות מעודכנות, נוספו אורות יום LED בחלק מרמות הגימור, ופנסי LED אחוריים נהיו זמינים באבזור הבסיסי. מנוע 2,5 ליטר בהספק 170 כ"ס עבר בירושה מהדגם הקודם. למבחר צבעי המרכב של הקרוסאוברים נוספו מספר צבעים חדשים, לדוגמה כתום בהיר Orange Pearl. רמות גימור של הרכב עם מערכת מולטימדיה Nissan Connect יצוידו במסך מגע 7 אינץ' צבעוני.
הגרסה ההיברידית של ניסאן X-Trail נחשפה בינואר 2017. להיבריד בלימה רגנרטיבית, מוניטור צריכת חשמל ומצב סוללת הליתיום-יון. לו מנוע 2 ליטר 4 צילינדרים בנזין בהספק 141 כ"ס הפועל יחד עם מנוע חשמלי בהספק 40 כ"ס וגיר רציף Xtronic.
בשנת 2020 ניסאן X-Trail החדש קיבל אופציות חדשות: מערכת מולטימדיה Nissan Connect עם תמיכה בממשקי אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, אפשרות ריפוד מושבים משולב עם אלקנטרה בצבע קפה והתנעה ממרחק.