ג'ילי בורוי GE. הסיני עם לב שוודי
ג'ילי בורוי GE הוא רכב הדגל של Geely במרכב סדאן, הגדול ביותר בקו הדגמים של התאגיד, הופיע לראשונה בשנגחאי באפריל 2018 ומיוצר מסוף מאי. מדובר בגרסה של דגם בורוי שהושק בשנת 2015. הרכב יצא בגרסאות ההיברידיות שלו, אחת מהן קיבלה אפשרות טעינה. בנוסף, זהו הדגם הראשון של התאגיד הסיני עם חלק טכני מתוצרת Volvo. אנחנו סקרנים לדעת איך נראה ואיך נוסע הסיני עם לב השוודי.
יחידות כוח היברידיות מותקנות גם בקרוסאובר וולוו XC40 ובדגמים של חברת הבת Lynk&Co שגם הם מבוססים על פלטפורמת CMA. היצרנית השוודית הוותיקה שייכת ל-Geely משנת 2010, ו-Lynk&Co הוא המיזם משותף של הסינים והשוודים. פלטפורמת CMA פותחה במאמצים משותפים על-ידי מומחים משתי יבשות. היא מצוידת במתלי עצמות עצה כפולות קדמיים ובמערך רב-חיבורי מאחור.
עיצוב חיצוני
לג'ילי בורוי GE החדש יש כמה הבדלים בהשוואה לדגם המקורי. החלק הקדמי שלו עוצב אחרת עם פנסים מלוכסנים יותר במילוי לד, מאחור הותקנו פנסים גדולים יותר, הרכב בולט בשטח. והוא בהחלט יכול להרשות זאת לעצמו: בוסף לסגנון הסיני של הגריל הזוהר, לדגם באמת יש יתרונות. אם מתעלמים מהעיצוב האסייתי ה"מסנוור", ניתן לשים לב ליופי של המרכב, יופי במלוא מובן המילה, שנוצר באמצעות קווים אלגנטיים. יחסית לגודל שלו (4,986 מ"מ), הרכב הזה במרכב סדאן נראה מעודן וקל.
חלל פנימי
הרכב מגיע עם תא נוסעים מרווח בזכות בסיס גלגלים באורך 2,870 מ"מ. בורוי GE קיבל עיצוב מקורי ושונה משמעותית מזה של הדגם הבסיסי. יחסית לרכב מהסגמנט בעיצוב שלו מאוד בולטת ההשפעה הסינית. המסכים הענקיים של לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה מכוסים ב"מצחייה" מלמעלה. הטונל המרכזי מחולק לשניים, בחלק השמאלי נמצא בורר הילוכים, בחלק הימני יש גומחה לאחסון חפצים קטנים ובקר חוגה לשליטה במולטימדיה.
מפרט האבזור הבסיסי כולל: מערכות סיפוק בטיחות לנהג ולנוסעים (כריות אוויר, ABS, EBD, ESP), בקרת שיוט, מצלמה אחורית, מכסה מטען חשמלי, מראות צד חשמליות עם חימום, מערכת מדיה עם מסך 10,2 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ', כניסה ללא מפתח, התנעה בכפתור ומספר אופציות נוספות.
יחידות כוח
ג'ילי בורוי GE שנת 2022 מוצע בשתי גרסאות היברידיות: MHEV (היברידי קל) ו-PHEV (היברידי נטען). מבחינה חיצונית, הגרסה הנטענת נבדלת מהרגילה בפתח טעינה שמסתתר בכנף השמאלית הקדמית. שתי יחידות הכוח מבוססות על מנוע בנזין טורבו 3 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר בעל הזרקה ישירה. הוא מפיק 179 כ"ס ו-265Nm ופועל יחד עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
- ההיברידי הקל MHEV: אין אפשרות טעינה משקע, מצויד בסטרטר-גנרטור בסך 48 וולט עם תמסורת רצועה שמסייע למנוע הבנזין ומוסיף להספק 14 כ"ס נוספים בזמן ההאצה ותורם לחיסכון בצריכת הדלק. גרסת MHEV צורכת בממוצע 5,8 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה משולבת.
- היברידי נטען PHEV: מצויד במנוע חשמלי בהספק 82 כ"ס ו-160Nm ובסוללת ליתיום-יון שנטענת משקע ביתי רגיל. ההספק הכללי של יחידת הכוח עומד על 261 כ"ס ו-425Nm. ההיברידי הנטען מסוגל לעבור עד 60 ק"מ במצב חשמלי לחלוטין, צריכת הדלק הממוצעת היא 1,5 ליטר ל-100 ק"מ בלבד. מטען בהספק 6,6 קוט"ש המגיע בחבילה מטעין את הסוללה של גרסת PHEV תוך 1,5 שעות, לשם כך יש לחבר את הרכב לשקע 220 וולט ביתי דרך מחבר CCS בכנף השמאלית.
לצערנו הרב, הביקוש לג'ילי בורוי GE לא רק נמוך, הוא גם יורד בהדרגה: בשנת 2018 נמכרו 24 אלף יחידות, ב-2019 – כמעט 18 אלף, ב-2020 – רק 4 אלף, וב-2021 – 2,256 יחידות בלבד.