האצ'בק הונדה סיוויק. דור 10, מתיחת פנים שנת 2018
הונדה סיוויק הוא דגם יפני לא גדול עם היסטוריה עשירה וארוכה שמיוצר משנת 1972. נכנס לשלישיית המובילים בקטגורית רכבים קומפקטיים מבחינת היקף מכירות. הוא נבחר על-ידי נהגים רבים בכל רחבי העולם ותופס כ-6% מנתח השוק הכללי. בתחילת שנת 2017 הושק הדור העשירי וכבר ב-2018 הדגם עבר עדכון. הרכב הזה מוצע בתצורות מרכב שונות, אולם בישראל זמינה גרסת האצ'בק 5 דלתות שעליה נדבר בסקירתנו.
מתיחת הפנים הגיעה להאצ'בק שנה מאוחר יותר מדגמי הסדאן והסטיישן: באירופה ההאצ'בקים המעודכנים הופיעו באוגוסט 2019. דגש גדול יותר בדור הזה שמו על השוק האמריקאי, שם הרכב עומד ברשימת רבי המכר ולכן החברה נמנעה משינויים מהותיים.
המחיר ההתחלתי של הונדה סיוויק הבסיסי בשוק הישראלי הוא 136,701 ₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022). זהו רכב במרכב האצ'בק 5 הדלתות שמצויד במנוע טורבו 1,0 ליטר בהספק 126 כ"ס בשילוב עם גיר רציף והנעה קדמית.
עיצוב חיצוני
מתיחת הפנים יצאה מעודנת מאוד. בין השינויים החיצוניים ניתן לציין את שכלול הפגושים (בפגוש הקדמי הופיעו קטעים נוספים הצבועים בגוון המרכב) ואת הג'נטים החדשים. פנסי הלד בהם מצוידות הגרסאות הבכירות הפכו לאפקטיביים יותר וכל הדגמים קיבלו רקע כהה מסוגנן. מימדי מרכב ההאצ'בק של סיוויק 2018/2019 לא השתנו: 4,518 מ"מ אורך, 1,799 מ"מ רוחב, 1,434 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים עומד על 2,697 מ"מ.
תא הנוסעים והאבזור
תא הנוסעים זכה לחומרי גימור חדשים ולמחזיק כוסות מרכזי בצורה אחרת. שופר בידוד הרעשים של הרצפה, תא המטען והכנפיים. הותקנה מערכת מולטימדיה חדשה לגמרי. מכלול מערכות העזר Honda Sensing מותקן כברירת מחדל בכל רמות הגימור בתור אבזור בסיסי. הוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת לשמור באופן אוטונומי על המרחק לרכב מלפנים ולמנוע התנגשויות. המרכיב השני היא מערכת בקרת נתיב המסוגלת למנוע סטיה של הרכב מהנתיב הנבחר.
בשנת 2019 עודכנו מפרטי האבזור של רמות הגימור הבינוניות. כעת הם כוללים: חימום מראות צד ומושבים קדמיים, הגה כוח אקטיבי, בקרת שיוט, פנסי לד. ברמות גימור הבכירות הוסיפו גג פנורמי, בורר מצבי נהיגה, כיסויי דוושות, הגה מצופה עור, חלונות כהים, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, הגה רב-תכליתי, חיישני גשם ואור ומערכת תאורה אדפטיבית.
יחידות כוח
מספר הגרסאות של ההאצ'בק שפותחו בשביל אירופה הוא די גדול. ישנם מנועי בנזין VTEC TURBO בנפח 1,0 ו-1,5 ליטר וכן גרסאות טורבו דיזל 1.6 i-DTEC. בישראל מוצעים רק דגמי בנזין. מנוע טורבו 1,0 ליטר מפיק 126 כ"ס מותקן בשילוב עם גיר רציף. למנוע 1,5 ליטר בהספק 182 כ"ס משודך גיר רציף או ידני 6 הילוכים. מערכת ההנעה היא קדמית בכל הגרסאות.