האצ'בק רנו מגאן RS. דור 4 (2018)
רנו מגאן RS מעניינת בכך שזו גרסת "הוט-האצ'" על בסיס דגם משפחתי המוני. גרסתה ה"תוקפנית" Trophy-R בשנת 2019 קבעה שיא במסלול נורבורגרינג בקטגוריית רכבי הנעה קדמית: המכונית עברה 20,6 ק"מ תוך 7 דקות ו-40,1 שניות. מכונית המרוצים המטורפת הזו, דרך אגב, נוצרה על בסיס מודיפיקציית 300-Trophy, שנמכרת כיום בשוק הישראלי. ודווקא את מגאן RS, אמנם רק את המרכב ללא מנוע, חברת Renault תרמה למצילים צרפתיים לשם תרגול חילוץ נפגעים ממכונית מעוקמת. בעיני היצרנית דגם זה בולט מספיק בשביל למשוך תשומת לב.
בישראל נמכרת גרסת 300 כ"ס הבכירה 300-Trophy, היא מצוידת בתיבת 6 הילוכים רובוטית ובמערכת חלוקת מומנט המאטה את הגלגלים הפנימיים במהלך פניה, על מנת לשפר את הדינמיקה על הכביש. בנוסף, ישנם דיפרנציאל מוגבל החלקה טורסן על הסרן הקדמי, כיול מתלים נוקשה יותר וג'נטים 19 אינץ'. צריכת דלק לפי הדרכון – 8,6 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה משולבת. תאוצה ל-100 קמ"ש – 5,7 שניות.
מבחינה חיצונית
רנו מגאן RS החדשה – האצ'בק 5 דלתות שעליו מותקנים פגושים עם הופעה קרבית תוקפנית, את חזית המכונית מהדר ספליטר אגרסיבי בסגנון מכוניות פורמולה-1, בחלק האחורי ממוקם קצה אגזוז יחיד מאסיבי במרכז. בכנפיים הקדמיות נעשו פתחים לשיפור האווירודינמיקה – ההוט-האצ' החדש ממש "ננשב" דרך מנהרת הרוח. לדגם העניקו חישוקי סגסוגת קלה נאים בגודל 18 אינץ' בתור סטנדרטיים או 19 אינץ' מתוצרת המותג Jerez – תמורת תשלום נוסף (מותקנים כברירת מחדל בגרסה הישראלית). לכך שההופעה תהיה בלתי נשכחת תורמים פנסי הערפל במילוי LED בפגוש הקדמי, אשר מזכירים את הלוגו של Renault Sport ( דגל משובץ). מימדי המרכב: 4,372 מ"מ אורך, 1,847 מ"מ רוחב, 1,445 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים – 2,669 מ"מ.
חלל הפנים ואבזור
רנו מגאן RS עבור השוק הישראלי זכתה למפרט אבזור עשיר: בקרת אקלים ומערכת שמע BOSE SURROUND, מערכת מדיה בעלת צג 8,7 אינץ' ומכלול עוזרים אלקטרוניים; בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל וזיהוי סימוני כביש, מצלמה אחורית.
מנועים
בלב יחידת הכוח של מגאן הספורטיבית נמצא מנוע טורבו 1,8 ליטר 4 צילינדרים טורי בעל הזרקה ישירה. האבזור הבסיסי כולל מערכת היגוי כפול תחת השם «4Control» שמסוגלת להפנות את הגלגלים האחוריים ב-2,7 מעלות בכיוון הנגדי לגלגלים הקדמיים או בזווית של מעלה אחת באותו הכיוון. עבור מכונית הספורט פותחו חמישה מצבי נהיגה (מערכת MULTISENSE): נוח, ניטרלי, ספורטיבי, מרוץ ואינדיבידואלי שניתן להתאמה אישית.
בישראל מוצעת רנו מגאן RS 300-Trophy: מפיקה 300 כ"ס ו-390Nm, תיבת 6 הילוכים רובוטית EDC כפולת מצמדים המשלבת הילוך מראש. התיבה מצוידת בפקדי העברת הילוכים מההגה ובפונקציית launch control. סוג ההנעה – קדמי, עברה בירושה מהשאסי של דגם מגאן הרגיל – תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחורה. גרסת 300-Trophy מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 5,7 שניות.