רנו מגאן RS – גרסה חזקה במרכב האצ'בק של הדגם הפופולרי מגאן, הנמצאת בייצור מאז ספטמבר 2004. RS הן ראשי התיבות של Renault Sport. מגאן RS אינה רק נהנית מביקוש גבוה, אלא גם בעלת פרסים יוקרתיים מאת מגזיני רכב. לדוגמה: "הוט-האצ' הטוב ביותר" מאת «What car?» הבריטי (שנות 2010-2014), "Best non-supercar" בתחרות השנתית של המגזי
רנו מגאן RS ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור
AUTOBOOM

האצ'בק רנו מגאן RS. הוט-האצ' הטוב ביותר לפי טופ גיר

רנו מגאן RS ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור

רנו מגאן RS – גרסה חזקה במרכב האצ'בק של הדגם הפופולרי מגאן, הנמצאת בייצור מאז ספטמבר 2004. RS הן ראשי התיבות של Renault Sport. מגאן RS אינה רק נהנית מביקוש גבוה, אלא גם בעלת פרסים יוקרתיים מאת מגזיני רכב. לדוגמה: "הוט-האצ' הטוב ביותר" מאת «What car?» הבריטי (שנות 2010-2014), "Best non-supercar" בתחרות השנתית של המגזין האנגלי «Evo», "מכונית השנה" ב-2011 ו-"הוט-האצ' הטוב ביותר" מאת המנחים של Top Gear.

דור ראשון

חטיבת Renault Sport הרכיבה לראשונה את מכונית הספורט המבוססת על דגם משפחתי קומפקטי בשנת 2004. מגאן RS הראשונה הוצעה במרכב האצ'בק 3 או 5 דלתות עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 225-230 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית. מכונית זו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 6,5 שניות, ומהירותה המרבית עומדת על סך 240 קמ"ש. ראוי לציין ש-90% מהמומנט היה זמין כבר ב-2,000 סל"ד, ומגדש טווין-סקרול ממזער את הטורבו-לאג. רנו גם דאגה לחסכוניות של הרכב: צריכת דלק ממוצעת עומדת על 8,8 ליטר ל-100 ק"מ.

ההוט-האצ' אובזר כראוי: חישוקי סגסוגת קלה 18 אינץ', סאנרוף כפול, שמונה כריות אוויר ופנסי קסנון. בלמי ברמבו, ABS עם EBD ובקרת יציבות אלקטרונית. הגרסאות הבכירות כללו חיישן לחץ בצמיגים, בקרת אקלים, ריפוד עור ורדיו דיסק מודרני. היו גם גרסאות מיוחדות: Renault Sport 225 Cup במשקל נמוך (2005-2009), גרסת מרוצים Renault Sport Megane Trophy בעלת מנוע מרכזי 3,5 ליטר V6 בהספק 325 כ"ס.

בשנת 2006 מגאן RS עברה עדכון. המכונית נהייתה בטיחותית ואטרקטיבית יותר, קיבלה פנסים חדשים, גריל ופגושים בעיצוב מחודש ופנסים אחוריים שקופים למחצה.

דור שני

יוצר בין השנים 2010 עד 2016. מגאן RS השנייה יוצרה במרכב 3 דלתות בלבד. הותקן אותו המנוע, אולם הפעם הוא הפיק 250 כ"ס בעת 5500 סל"ד ו-340Nm של מומנט ב-3,000 סל"ד. תיבה – 6 הילוכים ידנית. בשונה מהדגמים הסטנדרטיים, RS צוידה בבלמי Brembo, בספליטר קדמי שונים, בחצאיות צד ובכנפיים מורחבת, בדיפיוזר אחורי עם קצה אגזוז יחיד הממוקם במרכז ובג'נטים סגסוגת קלה 18 אינץ' עם צמיגי 225/40R18. בתא הנוסעים היו דוושות אלומיניום, הגה ספורטיבי ומושבי ספורט בעלי תמיכת צד. הותקנו אורות יום LED ופנסי בי-קסנון.

רנו מגאן RS הוכתר בתואר "הוט-האצ' הטוב ביותר" על ידי מנחי התוכנית Top Gear

גרסת 250 Cup קיבלה מנוע 2 ליטר מאת RS עם שדרוג ל-265 כ"ס, שאסי נוקשה יותר, כיול מתלים המותאם למסלול מרוצים, דיפרנציאל מוגבל החלקה ומשקל מופחת. מבחינה חיצונית, הגרסה נבדלת בקליפרים בצבע אדום. גרסת RS Trophy החדשה (שנת 2011), שהושקה בכמות של 500 יחידות בלבד, סיימה אתהסיבוב בנורבורגרינג ב-8 דקות ו-8 שניות . טרופי, שדומה למגאן בחזותה ובשמה, לא חולקת איתה דבר מבחינה טכנית. המכונית השתתפה בסדרת מרוצים האירופאית ושימשה קבוצות מרוצים פרטיות. שוב, מדובר במכונית מטורפת בעלת מערך מנוע מרכזי, הנעה אחורית ומרכב קומפוזיטי קל. המנוע נשאר זהה: 3,5 ליטר V6 בהספק 331 כ"ס ו-390Nm. לו שודכה תיבת 6 הילוכים סיקוונסיאלית. המשקל היבש של מכונית המרוץ – 980 ק"ג.

מתיחת הפנים ב-2016 הייתה קוסמטית גרידא, מפני שלא נגעה בחלק הטכני. הופעתה של מגאן RS שנת 2016 עברה שינוי קל בשל הגריל החדש, ופגושים ופנסים אחרים. חלל הפנים זכה למערכת מולטימדיה חדשה תחת השם Renault R-Link – ספגה ביקורות בגלל תפעול באמצעות ג'ויסטיק.

דור שלישי

הוצג בתצוגת הרכב בפרנקפורט בשנת 2017. רנו מגאן RS החדשה כעת מיוצרת במרכב 5 דלתות בלבד וזמינה ב-3 רמות גימור: 280-Sport, 280-Cup ו-300-Trophy. כל הגרסאות קיבלו מנוע 1,8 ליטר טורבו 4 צילינדרים טורי והיגוי כפול – המערכת נקראת «4Control», נכללת במודיפיקציה הבסיסית ומסוגלת להפנות את הגלגלים האחוריים ב-2,7 מעלות לכיוון הנגדי לגלגלים הקדמיים, או במעלה אחת באותו הכיוון. עבור מכונית הספורט פיתחו חמישה מצבי נהיגה לבחירה: נוחות, ניטרלי, ספורט, מרוץ ואינדיבידואלי הניתן להתאמה אישית. בישראל המכונית זמינה בגרסת 300 כ"ס עם תיבת EDC.

  • 280-Sport מצוידת במערכת חלוקת מומנט, היא מאטה את הגלגלים הפנימיים במהלך פנייה על מנת לשפר את התנהגות הכביש. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 5,8 שניות.
  • 280-Cup כוללת בנוסף דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני Torsen על הסרן הקדמי, כיול מתלים נוקשה יותר וחישוקי 19 אינץ'. תאוצה ל-100 קמ"ש – 5,8 שניות.
  • 300-Trophy דומה ל-280cup, אבל בעלת מתלים נוקשים יותר והספק מוגבר הודות להגדרות אחרות. תאוצת מ-0 עד 100 – 5,7 שניות.

המנוע של רנו מגאן RS החדשה מפיק 280 כ"ס ו-390Nm, עמו מותקנת תיבת 6 הילוכים ידנית או רובוטית EDC כפולת מצמדים המשלבת הילוך מראש. התיבה מצוידת בפקדי העברת הילוכים מההגה ובפונקציית launch control. הנעה – קדמית, את השאסי RS החדשה ירשה מהדורות הקודמים – תמוכות מק'פרסון מלפנים וקורת פיתול מאחורה.

את המראה של מגאן הספורטיבית מטביעים בזיכרון פנסי הערפל במילוי LED בפגוש הקדמי, אשר מזכירים את סמל חטיבת Renault Sport. מימדי המרכב: 4,372 מ"מ אורך, 1,847 מ"מ רוחב, 1,445 מ"מ גובה. בסיס גלגלים – 2,669 מ"מ. מפרט האבזור כולל בקרת שיוט ומערכת מדיה בעלת צג 8,7 אינץ', מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת חנייה אוטונומית.

הוט-האצ' הטוב ביותר לדעתכם:
26 קולות