האצ'בק סיאט איביזה. דור 5 שנת 2017
סיאט איביזה – האצ'בק סאב-קומפקטי בעל 5 דלתות ו-5 מקומות ישיבה עם סיפור שנמשך שנים רבות. בשנת 2021 בישראל שווק הדור החמישי של המכונית בארבע רמות גימור ועם סוג מנוע אחד אבל עם שתי רמות של הספק.
איביזה היא, למעשה, הדגם המשמעותי ביותר עבור סיאט. הדור החמישי של המכונית הושק ביום האחרון של ינואר 2017 באירוע מיוחד בברצלונה. פרט מעניין: ייצור גרסת 3 דלתות הייחודית הופסק והגרסה הורכבה על בסיס פלטפורמה חדשה המשותפת עם פולקסווגן פולו.
מראה חיצוני
מבחינה חיצונית איביזה כמעט זהה ל"אחותה הגדולה" לאון. העיצוב שלה תואם את ההגדרה "חד". המרכב מאופיין בקווים ובצלעות חדים. ההאצ'בק נראה יפהפה, נועז, ספורטיבי ומאוזן. "המבט" הקודר של הפנסים הקדמיים עם קטעים שבורים של אורות LED מובנים, מראה צד אנרגטי עם "שקעים" מעוצבים בדפנות וקו החלון העולה בהדרגה, החלק הקדמי המעודן עם פנסים ייחודיים ופגוש מעוצב – הגרסה נראית מסוגננת מכל הצדדים.
מימדי איביזה דור 5 אופייניים לרכב קומפקטי מסגמנט B - עם 4,050 מ"מ אורך, 1,444 מ"מ גובה ו-1,780 מ"מ רוחב. בין סרני המכונית שוכן בסיס גלגלים באורך 2,564 מ"מ. בישראל הגרסה מוצעת ב-7 צבעי מרכב מתכתיים ובצבע לבן רגיל.
חלל הפנים
עיצוב של חלל הפנים של סיאט איביזה 2017\2018 אינו מקורי במיוחד. המוצר היציב והטוב של "המסורת הגרמנית" נראה לקוני, מדויק מבחינה גיאומטרית, אך די נאה. הקונסולה המרכזית פונה אל עבר הנהג ונושאת את מסך מערכת המולטימדיה בגודל 5 או 8 אינץ' ואת מערכת בקרת-האקלים השמרנית. אוסף המכשירים "המאופק" מורכב בסגנון האופייני לחברת SEAT – עם חצים "רדומים" המופנים כלפי מטה ועם גלגל הגה תלת-החישורי המותקן ממול עם בליטות מודגשות בקוטר פנימי. אבזור תא הנוסעים הינו ארגונומי, מחושב בדקויות ובנוי מחומרי גימור איכותיים.
המושבים הקדמיים של סיאט איביזה 2018\2019 הם טובים מכל הבחינות – עם מבנה נוח, משענות צד בנויות היטב וכרית בגודל אופטימלי. בנוסף ישנו מגוון נרחב של אופציות כוונון. המושב האחורי יהיה נוח במיוחד עבור שני נוסעים, הנוסע השלישי יחוש בחוסר-נוחות בגלל הבליטה ברצפה. הנפך של תא הנוסעים של הדגם הספרדי במצב רגיל הוא 355 ליטר – נתון טוב יחסית לסגמנט. משענת המושב האחורי מתקפלת למשטח חלק לחלוטין, מה שמגדיל משמעותית את תכולת המכונית בהעברת עומסים גדולים.
מנועים ושלדה
עבור סיאט איביזה 2019\2020 המשווקת בארץ ישנו סוג יחידת כוח אחד בלבד עם שתי אפשרויות של הספק. המנוע הבסיסי הוא מנוע בנזין TSI בעל 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם מגדש טורבו, 12 שסתומים והזרקה ישירה. ההספק המרבית של מנוע זה היא 95 כ"ס. הזינוק מ-0 עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 10.9 שניות. עם הגרסה המשודרגת ניתן להגיע למהירות בסך 115 כ"ס. הזינוק עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 10 שניות.
סיאט איביזה החדש בנוי על גבי פלטפורמת MQB-A0 בעלת הנעה קדמית – הגרסה המשודרגת של פלטפורמת MQB הקודמת. חלק מרכב הקדמי של האצ'בק נשען על מתלה עצמאי מסוג מק'פרסון והחלק האחורי – על מתלה חצי תלוי עם קורה גמישה. שני המתלים מצוידים בבולמי זעזוע רוחביים. מערכת הבלימה של מכונית כוללת בלמי דיסק על שני הסרנים (עם אופציית אוורור מלפנים), מערכת ABS ו-EBD. בנוסף המכונית מצוידת בהגה כוח חשמלי.
רמות גימור ואבזור
המכונית שודרגה בחבילת אבזור מתקדם ומורחב. כל רמות הגימור, הן הבסיסית והן המתקדמות דוגמת FR הספורטיבית, מצוידות היטב. רמת הבסיס Reference של האצ'בק כוללת: 6 כריות בטיחות, מערכת מיזוג אוויר, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 6.5 אינץ', הגה רב-תפקודי, מערכות ABS, EBD, BAS, TSC, ESC, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת "סטארט-סטופ", בקרת שיוט, חיישני חנייה אחוריים ועוד. חבילת האבזור עבור רמת הגימור Style מגיעה עם: בקרת אקלים דו-אזורית, בקרת שיוט אדפטיבית, גישה ללא מפתח ועוד. רמת הגימור FR המתקדמת מאובזרת במערכת SEAT Drive Profile, סאנרוף חשמלי, תאורת LED, ג'אנטים Dynamic הספורטיביים בגודל 18 אינץ' ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' ועם 6 רמקולים.