האצ'בק סיאט איביזה. דור 5, מתיחת פנים (2021)

האצ'בק סיאט איביזה. דור 5, מתיחת פנים (2021)

סיאט איביזה היא מכונית האצ'בק סאב-קומפקטית המיוצרת על ידי חברת סיאט הספרדית מאז 1984. Sociedad Española de Automóviles de Turismo הציגה את הדור החמישי של איביזה, הסופר מינית שלה, לפני קצת יותר מארבע שנים, כך שבשנת 2021 הגיע הזמן לעדכן את הדגם. למרות העובדה שהגרסה מלפני העיצוב מחדש נראית טוב והיא נותרה מכונית מודרנית ומתקדמת לחלוטין מבחינה טכנולוגית, סיאט מצאה מה לשפר.

ייצור סיאט איביזה המעודכנת החל במפעל שבמרטורל, ספרד ברבעון השלישי של 2021, האצ'בק החדשה צפויה להגיע ללקוחות עד סוף 2021, או בתחילת 2022.

מראה חיצוני

העיצוב של איביזה הוא די מוצלח עבור הסגמנט, לכן בגדול הוא נשאר ללא שינוי. בוצעו שינויים בחלק הקדמי של סיאט איביזה 2021 - ברמת גימור הבסיסית קיבל הדגם אורות דרך LED, גריל בצורת טרפז ההפוך הפך למשושה עם קצוות תלת מימדיים חדים, פגוש שונה במקצת, אופציות חדשות לגלגלי סגסוגת וצבעי מרכב חדשים. החלק החיצוני של המכונית הפך לדומה לטאראקו, לאטקה וללאון החדשה.

איביזה מבפנים

כחלק מהעיצוב מחדש, גודל מסך מערכת המידע והבידור הוגדל ל-8.25 אינץ', ניתן להזמין גם בגודל 9.2 אינץ'. הופיע גלגל הגה בעיצוב חדש ובגימור חדש. תאורת LED רב צבעית משולבת כעת בפתחי האוורור בצידי לוח המחוונים.

יחסית למכונית בגודל קטן, סיאט איביזה החדשה מאובזרת בצורה ישירה. יש בקרת אקלים דו-אזורית, יש מספיק מקום בכיסי דלתות על-מנת לאחסן בקבוקי מים גדולים והמכונית מגיעה עם מטען אלחוטי לטלפון נייד. למרות גודלה הזעיר, האצ'בק המעודכנת יכולה להכיל בקלות ארבעה מבוגרים. אבל המנהרה המרכזית הגבוהה מפריעה לנוסע האמצעי, למרות שיש לו משענת ראש מתכווננת. תא המטען בגודל כ- 0.3 מ"ק, רצפת תא המטען מתכווננת, בקיפול היא משולבת עם המושבים האחוריים לתוספת נפח.

מנועים ושאסי

באשר למערכות ההנעה, הבעלים של סיאט איביזה 2021/2022 המחודשת יישארו מרוצים מהמבחר, מאחר שמוצעים:

  • מנוע שלושה צילינדרים 1.0 TSI בהספק של 95 כ“ס (70 קילוואט) ו- 175 ניוטון מטר - עם תיבה ידנית 5 הילוכים;
  • מנוע שלושה צילינדרים בהספק 110 כ“ס (81 קילוואט) ומומנט של 200 ניוטון מטר - עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תיבה 7 הילוכים עם מצמד כפול DSG;
  • מנוע ארבעה צילינדרים 1.5 TSI בהספק של 150 כ“ס (110 קילוואט) ו- 250 ניוטון מטר;
  • מנוע חסכוני עם שלושה צילינדרים 1.0 TGI בהספק 90 כ"ס (66 קילוואט) ו- 160 ניוטון מטר, פועל על גז טבעי דחוס (CNG) עם תיבת 6 הילוכים ידנית.

אמנם גרסת הדיזל כבר לא זמינה, כלומר TDI איבד מהרלוונטיות שלו. למכונית מתלים קשיחים עם חישוקים גדולים וצמיגים בעלי פרופיל נמוך. המתלה האחורי והציר הקשיח למחצה מאפשרים שליטה בטוחה במכונית גם בדרכים משובשות.

בטיחות

איביזה החדשה מצוידת במספר עזרי בטיחות מתקדמים כמו מערכת לזיהוי עייפות הנהג, Hill Hold Control - שומרת על הפעלת הבלמים כשהרגל על דוושת הגז, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

איזה רכב עדיף- איביזה או דגם מתחרה?

קבוצת VAG

הסדרה הסופית של אאודי TT RS

הסדרה הסופית של אאודי TT RS

עם השקת מהדורת הפרידה , שקיבלה את השם Heritage Edition, התאגיד החליט להנציח את הקופה בשוק הצפון-אמריקאי.

  • חדשות
אחותו של גולף המפורסם

אחותו של גולף המפורסם

שבעה דורות, השקעה קפדנית בכל אחד מהם, מגוון רחב של מנועים, רמות אבזור ועיצובים מחדש רבים - נא להכיר את פולקסווגן ג'טה.

  • סקירות
ועוד עבור קבוצת VAG