פולקסווגן גולף R הוא ספורטאי קטן ואמיתי מגרמניה וזוהי גם הגרסה העוצמתית ביותר מבין כל הגרסאות האפשריות של גולף. הדגם עבר כוונון סופי בנורבורגרינג. לזכר זה (ולמקרה של השתתפותו של הדגם במרוצי מכוניות במסלול המפורסם) יש לו מצב נהיגה Special ונוספה לו הגדרת ''Drift'' המיוחדת. גרסת גולף R דור 7 הופיע בשנת 2013 ובשנת 201
פולקסווגן גולף R ‏2017. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 7 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פולקסווגן גולף R במרכב האצ'בק. דור 7, מתיחת פנים שנת 2017

פולקסווגן גולף R ‏2017. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 7 דור, שדרוג

פולקסווגן גולף R הוא ספורטאי קטן ואמיתי מגרמניה וזוהי גם הגרסה העוצמתית ביותר מבין כל הגרסאות האפשריות של גולף. הדגם עבר כוונון סופי בנורבורגרינג. לזכר זה (ולמקרה של השתתפותו של הדגם במרוצי מכוניות במסלול המפורסם) יש לו מצב נהיגה Special ונוספה לו הגדרת ''Drift'' המיוחדת. גרסת גולף R דור 7 הופיע בשנת 2013 ובשנת 2017 עבר מתיחת פנים. גרסת הדור ה-7 לאחר מתיחת פנים של רכב הספורט במרכב האצ'בק הוצע ע''י יבואני ישראל עד שנת 2019. כיום ניתן לרכוש את הדגם בשוק הרכב יד שנייה. לדגם אופי לוהט ושם ידוע. בואו נגלה בזכות מה מעריכים אותו.

עיצוב חיצוני

ההבדל בין גרסת R לבין הגרסה הרגילה הוא בפגוש קדמי שונה, שמגיע עם כונסי אוויר מוגדלים, ברשת גריל מיוחדת, בסרחי עודף (חצאיות) ובמפזר אחורי עם זוג אגזוזי פליטה כפולים בצדדים. יש לה בנוסף מראות מאלומיניום ופנסי בי-קסנון שונים. גלגלי פרופיל נמוך מצביעים על האופי הקרבי של הרכב.

עיצוב תא נוסעים

תא הנוסעים של הדגם שונה מזה של הגרסאות הרגילות. הוא, כמובן, מאובזר במושבי ספורט, שבגרסאות הישראליות מגיעים מרופדים בעור, בעיצוב מחוונים מיוחד, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מערכת מולטימדיה אינפורמטיבית במיוחד.

גרסת פולקסווגן גולף R 2017-2018-2019 הישראלית הגיעה עם 7 כריות בטיחות, עם חיישן לחץ אוויר בצמיגים, עם מצלמה אחורית ועם מערכות ABS, ESP, EBD ו-ASR. הנוסעים נהנו מבקרת אקלים, ממראות חשמליות, ממושב חשמלי של נהג, מגג פנורמי (כאופציה) וממושבים קדמיים מחוממים. החניה הפכה לנוחה יותר בזכות חיישני חניה ובזכות חניה אוטומטית.

מנועים

פולקסווגן. מנוע.

פולקסווגן גולף R מגיע עם סוג מנוע אחד: מנוע TSI טורבו בנזין בנפח 2 ליטר עם הזרקת דלק משולבת שהפיק 310 כ''ס ו-400 נ"מ. המנוע פעל בשיתוף עם תיבת הילוכים DSG רובוטית, שזכתה לשבחים בזכות העברת הילוכים מהירה ותרמה לתאוצה של הרכב מ-0 ל-100 קמ''ש בסך 5 שניות בלבד. סוג ההנעה של גרסת ה-R הוא כפול. מתלים מכווננים מחדש עם בולמי זעזוע מתכווננים ומרווח גחון שעמד על 128 מ"מ, שזה נמוך ב-5 מ''מ בהשוואה לגרסת הדור הזהה של גולף GTI סייעו למיצוי הפוטנציאל יוצא הדופן של הדגם. בנוסף יש מצב עבודה ספורטיבי של מערכת הייצוב, שמונע מהמערכת ''לחנוק'' את המנוע בסל''ד גבוה.

Audi, Subaru או Volkswagen?
11 קולות