יונדאי וקיה. הבעלים מאוכזבים מהמטען של הרכבים החשמליים
הבעלים ה"מאושרים" של רכבי יונדאי וקיה בארה"ב הגישו תביעה ייצוגית נגד יצרנית הרכב. הבעלים מאוכזבים מהמטען של הרכבים החשמליים. התקע מתחמם יתר על המידה, הטעינה משקעים ביתיים רגילים מואטת משמעותית או הופכת לבלתי אפשרית.
בבית המשפט המחוזי של המחוז המרכזי של קליפורניה נרשמה תלונה מבעלי הקרוס-האצ'בק החשמלי יונדאי איוניק 5 והסדאן איוניק 6, וכן הקרוסאוברים קיה EV6 וג'נסיס GV60. מועד הדיון טרם נקבע.
מדובר בבעיה מאוד רצינית: התקע של רכבים חשמליים מסוימים יכול להתחמם כבר אחרי 30 דקות של טעינה, מה שמאט את התהליך בצורה משמעותית. הבעלים מציינים שהאפליקציה של יונדאי מדווחת על קריסות כל 2-3 דקות. כתוצאה מכך, זמן הטעינה נמתח בפועל ל-10 שעות, במקום 5-7 שעות הרשומות בדרכון. היצרנית כבר נקטה באמצעים, אך הם לא התבררו כיעילים: עדכון התוכנה לא פתר את הבעיה.
"יונדאי, קיה וג'נסיס לא רק ממשיכים למכור רכבים שאינם מתפקדים כפי שפורסם. הם הוציאו תוכנה שמפחיתה משמעותית את מהירות הטעינה ומגדילה את הפער בין מה שהם הבטיחו למה שהם סיפקו", – טוען נציג התובעים ממשרד עורכי הדין Hagans Berman Sobol Shapiro LLP.
מוקדם יותר כתבנו על כך שטסלה לא מצליחה לעמוד בציפיות של לקוחותיה, מפריזה בהערכת טווח הנסיעה ברכבים החשמליים שלה ולא מגיבה לתלונות הלקוחות.
כמהשך לנושא, אנו חייבים להזכיר את המכונית החשמלית במרכב האצ'בק אורה פאנקי קאט, שאין לה בכלל הגנה מפני משתמשים לא זהירים! הבעיה היא בכבל הטעינה שאפשר לנתק אותו מהרשת בהיותו פעיל, כלומר ממש תוך כדי הטעינה. משמעות הדבר היא שנעשה שימוש בחיבור חשמל לא בטיחותי. כאן סיפרנו למה זה יכול להוביל.