הנאה מרוכזת
אאודי RS3 זוהי משפחת מכוניות קומפקטיות עם הנעה כפולה ומנועים עוצמתיים המבוססת על דגם A3. מכוניות אלה שייכות לסדרת ה-RS הספורטיבית ומיוצרות משנת 2011. בשנת 2021 יצא הדור השלישי של אאודי RS3 המוצעת בצורות מרכב סדאן והאצ'בק 5 דלתות. למכונית יש מאפיינים מעניינים חדשים בעיצוב החיצוני ומערכת הנעה כפולה אחרת לחלוטין המאפשרת לבצע תעלולים שונים.
במאי של 2021 נודע כי אאודי מפסיקה את הפיתוח של רכבים חדשים עם מנועי בעירה פנימית. לכן RS3 החדשה היא הזדמנות חולפת ליהנות ממה שנהגים רבים כל-כך אהבו במשך שנים רבות. כמו כן, למכונית גם מערכת הנעה כפולה מדהימה חדשה. אאודי RS3 הושקה בסתיו של 2021.
העיצוב החיצוני
אאודי RS3 החדשה מגיעה גם במרכב סדאן וגם כהאצ'בק. גרסת ה-RS הספורטיבית נותרה נאמנה לעצמה ונבדלת בתווים האופייניים של RS: ההבדלים מדגמי A3 / S3 הבסיסיים כוללים כנפיים מורחבות, גלגלים גדולים עם ג'נטים מקוריים, פגושים אגרסיביים עם כונסי אוויר מוגדלים וקצוות אגזוז גדולים. כעת גרסאות ה-RS, בשונה מהמכוניות העוצמתיות פחות, מגיעות עם "מסכה" שחורה העוטפת את הגריל ו"תומכת" בפנסים.
פי'צר נוסף בתדמית של RS3 החדשה – תאורת לד קדמית עם אורות יום בצורת דגל משובץ. באזור המפגש בין הכנפיים הקדמיות לדלתות הופיעו "זימים" האחראים על סילוק חום מהבלמים הקדמיים.
החלל הפנימי
תא הנוסעים של משפחת RS3 נבדלים במושבים ספורטיביים עם תמיכת צד מובהקת, בחומרי גימור אחרים, בתצוגת RS מיוחד של לוח המחוונים (ישנם כמה מצבים) והגה רב-תכליתי בריפוד אלקנטרה עם סימון מרכז וכפתור נפרד להחלפה מהירה של מצבי הנהיגה על החישור הימני.
יחידת הכוח
אאודי RS3 שנת 2021 צוידה במנוע טורבו 5 צילינדרים 2,5 ליטר TFSI – המוכר, האהוב, אבל עם מערכת בקרה חדשה הפועלת מהר יותר מהקודמת. ההספק המרבי נותר זהה (400 כ"ס) אך מופק בטווח סל"ד רחב יותר: מ-5,600 עד 7,000. המומנט המרבי גדל מ-480 ל-500Nm. הותקנה מערכת פליטה עם דמפר נשלט אלקטרונית המסוגלת לשנות את צליל האגזוז בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. תיבת ההילוכים היא גם הקודמת ויחידה – רובוטית 7 הילוכים S tronic כפולת מצמדים.
מאפיין חשוב נוסף – מערכת הנעה כפולה מתקדמת שהושאלה מהשותף לפלטפורמה פולקסווגן גולף R. הגרמנים החליטו לנטוש את המצמד רב הדיסקי המסורתי להעברת המומנט לסרן האחורי והחליפו אותו בשני מכלולים דומים עבור כל אחד מהגלגלים האחוריים. מה זה נותן בפועל? בפניות שמאלה מועבר כוח נוסף לגלגל הימני האחורי החווה עומס רב יותר, ובפניות שמאלה – להיפך. ביציאה מפניה המומנט מועבר לשני הגלגלים במידה שווה. במצב ספורט מערכת חלוקת המומנט נותנת עדיפות לסרן האחורי ובעת נהיגה רגועה הגלגלים המניעים הם אך ורק הקדמיים. האלקטרוניקה יכולה להעביר לכל גלגל אחורי עד 100% מהמומנט המועבר לסרן האחורי! המכונית נוסעת באופן קיצוני ומעניין יותר.
זמן ההאצה ל-100 קמ"ש, בהשוואה לדור הקודם של RS3, התקצר מ-4,1 ל-3,8 שניות
ישנם שבעה מצבי נהיגה לתאנים שונים, החל ממצב דריפט RS Torque Rear שבו בקרת היציבות מנותקת ומרב המומנט מועבר לסרן האחורי, המצבים Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic ועד ל-RS Performance המיועד למסלול מרוצים, המצבים נבדלים בחלוקת המומנט בין הסרנים ומדית הנטייה לדריפט. אאודי RS3 החדשה נהייתה עוד יורת דינמית: זמן ההאצה ל-100 קמ"ש – 3,8 שניות, המהירות המרבית מוגבלת כנהוג ל-250 קמ"ש, אך בתור אופציה (בעת הזמנת בלמים קרבון-קרמיים) אפשר לדחוף את ההגבלה ל-280 או 290 קמ"ש.
כמיטב המסורת RS3 החדשה קיבלה שאסי מיוחד משלה: מפשק גלגלים מורחב, זוויות התקנת גלגלים ייחודיות, כיול קשיח ומידות צמיגים שונות מלפנים ומאחור. בנוסף לכך, השאסי הונמך ב-10 מ"מ בהשוואה לאאודי S3. אבל באופן כללי, הכל שגרתי: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי, מערך רב-חיבורי באחורי.
האבזור
בין האופציות, כמקודם, יש בולמי זעזועים אדפטיביים ובלמים קרבון-קרמיים, בעוד שהם קלים מבלמי הפלדה הבסיסיים ב-10 ק"ג, וכן סטרייט פייפ. לרשימה נוספו צמיגים חצי-סליקס Pirelli P Zero Trofeo R.