חוול H9 הוא רכב שטח בגודל מלא שמיוצר משנת 2014 תחת המותג Haval, שנמצא בבעלות Great Wall Motor. אין ספק שהרכב נוצר בהשראת לנד קרוזר. הוא צויד במבנה קלאסי על בסיס שלדת סולם עם סרן חי אחורי ומאפיינים אחרים של לוחם שטח רציני. רכב השטח הזה עבר מתיחת פנים כבר שלוש פעמים: בשנים 2017, 2019 ו-2021. הוא נמכר ב-30 מדינות, לכן
חוול H9. בהשראת לנד קרוזר
AUTOBOOM

חוול H9. בהשראת לנד קרוזר

חוול H9. בהשראת לנד קרוזר

חוול H9 הוא רכב שטח בגודל מלא שמיוצר משנת 2014 תחת המותג Haval, שנמצא בבעלות Great Wall Motor. אין ספק שהרכב נוצר בהשראת לנד קרוזר. הוא צויד במבנה קלאסי על בסיס שלדת סולם עם סרן חי אחורי ומאפיינים אחרים של לוחם שטח רציני. רכב השטח הזה עבר מתיחת פנים כבר שלוש פעמים: בשנים 2017, 2019 ו-2021. הוא נמכר ב-30 מדינות, לכן, יש סבירות גבוהה שמתישהו הוא יגיע גם לישראל.

Toyota Land Cruiser 2020. SUV 5-door.

רכב השטח Haval H9 הוא ספינת הדגל של Great Wall Motor. היצרנית לא מסתירה את העובדה שבעת פיתוחו שאבו השראה מאחד מרכבי השטח הטובים בעולם, טויוטה לנד קרוזר פראדו. אצלנו בישראל המכירים אותתו כלנד קרוזר, פשוטו כמשמעו, כאן תוכלו לקרוא על גרסת הדור האחרון שלו.

הידעתם?

דור ראשון

בסרטון: חוול H9 2014 שנת. ג'יפ.

עיצוב חיצוני

אפילו בשנת 2014 כבר לא נשאר הרבה רכבים עם שלדת הסולם הקלאסית. אבל אל תטעו, למרות המבנה המיושן, לא מדובר פה בזלזול בדגם: Great Wall השקיעה ב-H9 הרבה מאמץ. ציידה אותו באבזור הכי מתקדם ובחומרי גימור איכותיים מאוד. מבחינה חיצונית הרכב הסיני נראה כאילו ילד צייר לנד קרוזר פראדו מהזיכרון. הוא יחסית גדול במידות: 4,856 מ"מ מפגוש לפגוש, 1,926 מ"מ רוחב, 1,900 מ"מ גובה. מרווח גחון הוא 206 מ"מ.

חלל פנימי ואבזור

עם בסיס גלגלים באורך 2,800 מ"מ תא הנוסעים מיישב עד שבעה אנשים, מושבי השורה השנייה לא רק מתקפלים ביחס 60/40, אלא גם זזים לאורך; גם זווית הנטייה של משענת הגב ניתנת לכיוונון. תא הנוסעים הוא יחסית עשיר: הגה רב-תכליתי, גל ההגה מתכוונן לעומק ולגובה; לוח מחוונים דיגיטלי, צג צבעוני גדול, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ'. המפרט כולל מערכת ניווט, מצלמה אחורית, מערכת שמע ואפשרות גישה לאינטרנט. בקרת האקלים היא תלת-אזורית עם מערכת טיהור אוויר, המנוע מופעל באמצעות כפתור, בלם החניה הוא חשמלי, ישנם 8 חיישני חניה (4 מקדימה ו-4 מאחורה), חימום מושבים ומראות צד, סאנרוף חשמלי, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי ועוד.

חוול H9 ‏2014. מרחב פנימי, סלון הרכב. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הרכב צויד בכריות אוויר קדמיות וצדיות, וילונות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים עם חלוקת מאמצי בלימה, מערכת סיוע בבלימה ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית. בנוסף הוצעו מצלמה אחורית עם הנחיות דינמיות, חיישן ניטור רמת העייפות הנהג, חגורות בטיחות קדמיות ואחוריות עם מגבילי לחץ, פנסים אדפטיביים עם כוונון אלומת אור בהתאם למהירות וסיבוב ההגה, מערכות סיוע בזינוק בעלייה ובירידה במדרון והרבה מעבר.

יחידות כוח ושאסי

חוול H9 דור ראשון צויד במנוע 4 צילינדרים 2 ליטר טורבו שמפיק 218 כ"ס ו-324Nm של מומנט. המנוע צויד בהזרקת דלק ישירה עם מערכת תזמון שסתומים משתנה כפולה (VVT), עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בורר מצבי הנהיגה ממוקם על על הפאנל המרכזי וכלל שישה מצבים קבועים מראש. בתיבת ההילוכים האוטומטית ניתן לשלוט מפקדים על ההגה. הרכב צויד במתלים קדמיים עצמאיים ובסרן חי אחורי. מערכת הנעה כפולה קיבלה הילוך כוח עם נעילת דיפרנציאל אחורי.

מתיחת פנים שנת 2017

מתיחת הפנים הייתה מושקעת: חוול H9 שנת 2017/2018 קיבל עיצוב מודרני יותר, יחידת הכוח שלו שוכללה, מפרט האבזור התרחב. גריל אלגנטי יותר עם חמישה צלעות אופקיות, פגוש חדש ופנסי ערפל עגולים נתנו לרכב יתרונות תחרותיים. חידוש מעניין: הרכב קיבל מדרגות אוטומטיות שנשלפות בעזרת מנגנון חשמלי כשפותחים את הדלת. בתא הנוסעים הופיעו לוח מחוונים דיגיטלי וטונל מרכזי חדש. מבחינת הטכנית ספינת הדגל הפכה למגוונת יותר, קיבלה שני מנועים לבחירה: טורבו בנזין 2,0 ליטר בהספק 218 כ"ס ומנוע טורבו דיזל בהספק 190 כ"ס (נמכר בשווקי הייצוא). תיבה – 8 הילוכים אוטומטית הידרו-מכנית מבית ZF. המצלמה האחורית הושלמה עם מערכת ראות היקפית. הופיעו מערכות בלימה אוטונומית, איתור סימוני כביש, בקרת שיוט אדפטיבית וחניה אוטונומית.

בסרטון: חוואל H9 2017 שנת. ג'יפ.

מתיחת פנים שנת 2019

החלק הקדמי של חוול H9 שנת 2019/2020 חדש לחלוטין, הפנסים כרגע מצוידים בלדים. אך הדבר הכי יפה הוא דווקא לא היופי: עם מתיחת הפנים הרכב קיבל נעילת דיפרנציאל קדמי-רוחבי. בנוסף ספינת הדגל קיבלה התנהגות כביש משופרת, בזכולת בלימת הגלגל האחורי "הפנימי" (ביחס לכיוון הפניה), מה שצמצם את קוטר הסיבוב. בתא הנוסעים הותקנה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך 9 אינץ', בקרת השיוט האדפטיבית התחדשה במערכת למניעת סטיה מנתיב.

מתיחת פנים שנת 2021

רכב השטח קיבל עיצוב חדש פעם נוספת בקיץ 2021. האלמנט הראשי של חוול H9 שנת 2021/2022 הוא הגריל עם פסים אנכיים במקום רוחביים, בעיטור הקטעים האנכיים של פנסי הערפל. כמו כן, עודכן הפגוש הקדמי, חוץ מזה העיצוב נותרה ללא שינוי. בתא הנוסעים הותקן מסך גדול יותר של מערכת המולטימדיה, בזכותו שוכלל הפאנל הקדמי. פרט לכך יש מספר שיפורים קלים נוספים בחלל הפנימי.

האם H9 ראוי לדעתכם לתואר ספינת הדגל של המותג?
6 קולות