הונדה פיילוט – קרוסאובר בגודל מלא תוצרת Honda שנוצר במיוחד עבור השוק האמריקאי והופיע לראשונה בשנת 2002. בתחילה היה בינוני, בדור השלישי צמח עד גדול. פיילוט מבוסס על פלטפורמה משותפת עם המיניוואן אודיסיי, הסדאן לג'נד ואקורה MDX. נכון להיום זהו קרוסאובר הגדול ביותר של החברה. הרכב מצויד בשלוש שורות מושבים, מה שמעניק ל
הונדה פיילוט ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

הונדה פיילוט. רכב שטח למופת

הונדה פיילוט ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג

הונדה פיילוט – קרוסאובר בגודל מלא תוצרת Honda שנוצר במיוחד עבור השוק האמריקאי והופיע לראשונה בשנת 2002. בתחילה היה בינוני, בדור השלישי צמח עד גדול. פיילוט מבוסס על פלטפורמה משותפת עם המיניוואן אודיסיי, הסדאן לג'נד ואקורה MDX. נכון להיום זהו קרוסאובר הגדול ביותר של החברה. הרכב מצויד בשלוש שורות מושבים, מה שמעניק לו תצורת 7 או 8 מקומות. לו מרכב מונוקוק ומתלים עצמאיים – מקפרסון מלפנים ומערך רב-חיבורי בסרן האחורי, אשר מספקים התנהגות כביש ברמה קרובה למכונית קומפקטית. הדור הראשון של הקרוסאבור יצא עד כדי כך מוצלח שהתחילו לייבא אותו לאירופה, וכיום רכב זה נמצא בייצור בדור שלישי ונמכר בשווקי אמריקה צפונית ולטינית, רוסיה, אוקראינה והמזרח התיכון. אינו משווק בישראל, וחבל.

בדרך כלל הונדה פיילוט נרכש בשביל מסעות משפחתיים, נסיעות יומיומיות בכבישים העירוניים ובשטח, הובלת נוסעים וחפצים. בקצרה – בשביל כל מאורע איכן נדרשים עוצמה, נוחות, אמינות ובטיחות. הוא נבדל מנציגים אחרים של הסגמנט במימדים סולידיים ובנוכחות ברוטאלית. זוהי אוניית כבישים גדולה בעלת אישיות גברית, המסוגלת באותה קלות לשוט בכבישים מושלמים ובמסלולי שטח. רכב שטח כמעט אידיאלי.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2002 עד 2008. הונדה פיילוט הראשון זכה לעיצוב סולידי ולתא נוסעים נוח: את השורה השלישית היה ניתן לקפל לרצפה ישרה בכדי להגדיל את נפח תא המטען. הוא צויד במנוע 3,5 ליטר V6 בהספק 243 כ"ס ו- 328Nm של מומנט. בשנת 2005 יחידת הכוח הוחלפה במודרנית יותר המפיקה 259 כ"ס ו- 339Nm. הייתה גם גרסה אחרת של אותו מנוע בעלת הספק של 247 כ"ס ו- 325Nm. גרסאות הנעה קדמית צוידו במערכת השבתת שלושה צילינדרים למען חיסכון דלק בעת עומס נמוך. לכל הדגמים שודכה תיבת 5 הילוכים אוטומטית.

יש לציין כי מנוע גדול סיפק לקרוסאובר מאסיבי דינמיקה לא רעה: התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש לקחה 10,5 שניות, המהירות המרבית הייתה 190 קמ"ש. בנהיגה עירונית פיילוט צרך בממוצע 13,8 ליטר לכל 100 ק"מ, ומחוץ לעיר – 10,7 ליטר. הדור הראשון לקרוסאובר צויד במערכת הנעה כפולה VTM-4 בעלת מצמד אלקטרו-מגנטי. בתנאים רגילים רב המומנט סופק לסרן הקדמי, ובעת גרירה מחצית ממנו הועברה לאחור. נוכחה גם נעילת דיפרנציאל מרכזי אשר פועלת במהירות עד 30 קמ"ש, היא מחלקת את המומנט ביחס שווה בין הגלגלים האחוריים ובכך משפרת את כושר העבירות.

בשנת 2005 נערכה מתיחת פנים. פיילוט המעודכן זכה לגריל חדש וליחידות תאורה שונות מלפנים ומאחורה. בתא הנוסעים הוסיפו כריות אוויר צדדיות, החליפו את לוח המחוונים ופרטים קטנים בעיצוב. בצורה כזו הרכב יוצר עד שנת 2007.

דור שני

נחשף בשנת 2008, וכבר בקיץ דגם הטרי מצא את עצמו בסוכנויות רכב. בשנת 2011 הרכב עבר מתיחת פנים תכניתית ועבר מספר שינויים קטנים. חזותו של פיילוט לא שונתה, אלא עודכנה. ההופעה הסולידית מודגשת על ידי המימדים המרשימים של המרכב: 4875 מ"מ לאורך, 1845 מ"מ לגובה, ו- 1995 לרוחב. בסיס הגלגלים של היפני הגדול השיג 2775 מ"מ, ומרווח הגחון – 200 מ"מ. תא הנוסעים של פיילוט – מרווח להפליא, אולם המושבים בשורה האחורית – אינם נוחים במיוחד. עמם נפח תא המטען הינו 510 ליטר בלבד, אך כאשר מקפלים את השורה האחורית תוכלו לקבל חלל עצום בנפח 1680 ליטר.

המנוע – V6 בנפח 3,5 ליטר (249 כ"ס, 347Nm), תמסורת – תיבת 5 הילוכים אוטומטית עם מערכת הנעה כפולה VTM-4 של הדור הבא. פעלה היא באופן הבא: במצב סטנדרטי עד 90% מהמומנט עובר לגלגלים הקדמיים, ובמקרה של גרירה חלק נשלח לסרן האחורי. במהירות עד 30 קמ"ש ניתן לנעול את הדיפרנציאל המרכזי. מבנה המתלים זהה לשאסי של הדגם הקודם (מקפרסון ורב-חיבורי).

דור שלישי

הופיע בפברואר 2015, נכון להיום (2021), זהו הדור האחרון של הונדה פיילוט. הרכב עבר שינוי מהותי מבחוץ ומבפנים, בעזרת תדמית מודרנית ומסוגננת הפך למושך יותר, זכה לחומרה חדשה לחלוטין ולאבזור החדיש ביותר. הופעתו של פיילוט החדש מזכירה את הונדה CR-V, אולם הוא, וודאי, גדול יותר, מאחר ומדובר ברכב שטח הדגל בקו הדגמים של הונדה. הקרוסאובר הינו 4940 מ"מ לאורך, 1996 מ"מ לרוחב, 1773 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלין – 2819 מ"מ, הוקטן רק מרווח הגחון עד 185 מ"מ.

בתא הנוסעים של פיילוט שנת 2015/2016 הופיע לוח מחוונים היברידי: בצדדים ממוקמים שעונים אנלוגיים של טמפ' המנוע ורמת הדלק, במרכז מתהדר צג 7 אינץ' המציג את שאר המידע הדרוש. המולטימדיה מצוידת במסך 8 אינץ', מלרע – שליטה בבקרת אקלים המפוצלת ובמערכת השמע. חלל הפנים מדופן בחומרים רכים ואיכותיים. פיילוט החדש כולל שמונה מקומות כברירת מחדל, תמורת תשלום נוסף ניתן להתקין שני מושבים מפוארים נפרדים במקום הספה האמצעית. מושבי השורות האחוריות מצוידים בחימום, והקדמיים – גם באוורור. תא המטען של הרכב מסוגל להכיל 524 ליטר של כבודה, משענות הגב של המושבים האחוריים מתקפלים וכתוצאה נוצרת רצפה שטוחה ונפח מטען היעיל צומח עד 1583 או 3087 ליטר.

פיילוט האמריקאי מצויד במנוע 3 ליטר V6 אשר נותן 349 כ"ס מפיק 6000 סל"ד ו- 294Nm של מומנט בעת 5000 סל"ד. ל- 100 קמ"ש הקרוסאובר מגיע תוך 9,1 שניות. התמסורת – תיבת 6 הילוכים אוטומטית הידרו-מכאנית המוכרת ומערכת הנעה כפולה חכמה iTMV-4 המחלקת את המומנט לא רק בין הסרנים, אלא גם בין הגלגלים האחוריים באופן אינדיבידואלי. בין אופציות – מערכת בקרת מומנט חכמה בעלת ארבעה מצבי פעולה: רגיל, שלג, בוץ, חול. בשווקים אחרים פיילוט מוצע עם מנוע אחר – 3,5 ליטר V6 בהספק 280 כ"ס ו- 356Nm, ועם תיבת 9 הילוכים אוטומטית.

מפרט מערכות בטיחות המותקנות בפיילוט כולל מצלמות צד LaneWatch, ניטור שטחים מתים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב ומניע סטייה מנתיב, בקרת שיוט אקטיבית ומערכת מניעת התנגשות חזיתית.

מתיחת פנים 2018

ביוני 2018 הקרוסאובר עבר מתיחת פנים שכמעט ולא נגעה בחלק הטכני. מעט התחדשו החזות ותא הנוסעים, הורחב מפרט האבזור. הגדרות גיר 9 הילוכים האוטומטי עברו שיפור שסיפק העברת הילוכים רכה ומהירה יותר. לאחר המודרניזציה הונדה פיילוט שנת 2018/2019 נשאר נאמן לעצמו – רכב שטח למופת, SUV הגדול ביותר של החברה היפנית, אוניית תענוגות עבור מסלולים יבשתיים על כל סוגי דרך.

האם הונדה פיילוט דרוש בישראל?
12 קולות