יונדאי i35, הידוע גם בתור יונדאי אלנטרה דור 5, יונדאי אוונט או לנטרה, לא היה מפתיע במיוחד ולא הצטייר כרכב המהיר, החסכוני או היפה ביותר. סוד ההצלחה שלו טמון בשילוב האופטימלי בין כל התכונות האלה ובתדמית שלו בעיני הלקוחות, מעין איזון מושלם לפי יונדאי. לפופולריות תרם גם המחיר: קשה למצוא משפחתית איכותית יותר במחיר כזה
יונדאי i35. האיזון המושלם לפי יונדאי
AUTOBOOM

יונדאי i35. האיזון המושלם לפי יונדאי

יונדאי i35. האיזון המושלם לפי יונדאי

יונדאי i35, הידוע גם בתור יונדאי אלנטרה דור 5, יונדאי אוונט או לנטרה, לא היה מפתיע במיוחד ולא הצטייר כרכב המהיר, החסכוני או היפה ביותר. סוד ההצלחה שלו טמון בשילוב האופטימלי בין כל התכונות האלה ובתדמית שלו בעיני הלקוחות, מעין איזון מושלם לפי יונדאי. לפופולריות תרם גם המחיר: קשה למצוא משפחתית איכותית יותר במחיר כזה, שכבר לא משתייכת לסגמנט הבינוני, אלא קרובה יותר לסונטה הבכירה יותר. אין פלא שבשנת 2012 הדגם זכה בפרס "מכונית השנה בצפון אמריקה" בתצוגת הרכב בדטרויט, ששם הוא הביס את פורד פוקוס ואת פולקסווגן פאסאט.

Hyundai Elantra 2020. Sedan, 7 generation.

הדור השישי לרכב שיצא בשנת 2015 נמכר בישראל תחת השם אלנטרה. בשנת 2020 הוצג הדור השביעי.

חשוב

הייבוא של יונדאי i35 לישראל החל בשנת 2010, בשנת 2013 הרכב עבר מתיחת פנים. דגם i35 היה המענה לבקשות של אותם צרכנים שלא הסתפקו ב-i30, אך גם לא יכלו להרשות לעצמם רכב מנהלים. הרכב נפל איפשהו באמצע בין משפחתית לבין מכונית מנהלים והפך לאחד הרכבים הנמכרים ביותר בישראל.

עיצוב חיצוני

דגם הסדאן קיבל עיצוב די אגרסיבי בסגנון המקורי "פסל נוזלי", המרכב הוא אווירודינמי ונמרץ. את האופי הספורטיבי מדגישים הקצוות החדים על מכסה המנוע והפסים המובלטים בדפנות. החרטום הייחודי עוצב באופן דומה לאקסנט הנמוך בדרגה, הוא נחרט בזיכרון הודות לפנסים דמויי טיפה המאורכים והגריל האופייני למותג דרום הקוריאני. מימדי המרכב הם הבאים: אורך 4,530 מ"מ, רוחב 1,775 מ"מ, גובה 1,445 מ"מ. בסיס הגלגלים באורך 2,700 מ"מ אחראי על המרווח בתא הנוסעים.

חלל פנימי

תא הנוסעים של יונדאי i35 שנת 2010–2013 הפך לאטרקטיבי יותר בהשוואה לדור הקודם ולנוח יותר: מושב הנהג מתכוונן לגובה, גל ההגה מצויד בכוונון לעומק ולגובה. בזכות כך אפילו נהגים גבוהים יוכלו להרגיש בנוח ולנוסעים מאחור יישאר שפע של מרווח לרגליים. החיסרון היחיד הוא הגג הנמוך שלא יאפשר להתיישר בגאווה לחובבי תסרוקות גבוהות. נפח תא המטען הוא 485 ליטר. כדי להגדיל את הקיבולת ניתן להוריד את המושבים האחוריים המתקפלים ביחס 60/40.

יחידות כוח ושאסי

יונדאי i35 שנות 2010–2013 הוצע עם שלושה מנועים, הבסיסי היה בנפח 1,6 ליטר בהספק מעל 132 כ"ס, שהושג לא בזכות טורבינה, אלא בזכות מערכת הזרקת דלק ישירה. כמו כן, היו זמינות גרסאות עם מנוע 1,8 ליטר בהספק 150 כ"ס ולאחר מתיחת פנים שנת 2013 הופיע מנוע 2 ליטר. הוצעה תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית.

מערכת המתלים הייתה פשוטה: מק'פרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחור. החסכון בייצור ובתחזוקה בא על חשבון התנהגות הכביש, שהיא די בינונית. בשני הסרנים הותקנו בלמי דיסק, הקדמיים הם מאווררים. יש לציין גם את הגה הכוח החדש.

מתיחת פנים שנת 2013

בשנת 2013 סדאן i35 והגרסאות שלו עבור שווקים אחרים עברו עדכון מהותי. החידוש העיקרי, שדילג על ישראל, הייתה גרסת ספורט חדשה עם מנוע 2 ליטר GDI חזק יותר. השיפורים החיצוניים נגעו בעיקר בחרטום: גריל בעיצוב מעודכן, פנסי ערפל חדשים ופנסים אחוריים מוכהים. הגרסאות הבכירות קיבלו פנסים עם דגשי לד ופנסי לד אחוריים. ופרט הכרחי – ג'נטים חדשים.

פתחי האוורור בתא הנוסעים עברו מיקום, הנוסעים מאחור קיבלו פתחים משלהם. בגרסאות הבכירות ההגה כעת מרופד בעור. באשר לרמות הגימור, כבר ברמת הגימור הבסיסית תקבלו פנסי ערפל אחוריים, מראות צד חשמליות, מזגן, מערכת שמע עם שישה רמקולים. בין מערכות העזר האלקטרוניות נכללות ABS, בקרת יציבות אלקטרונית וחלוקת מאמצי בלימה. לרמות הגימור העשירות נוספו פנסי ערפל קדמיים, ידית הילוכים מרופדת בעור, בקרת אקלים; לשתי כריות האוויר הסטנדרטיות הצטרפו כריות אוויר צדדיות ווילונות בטיחות. גרסאות הטופ זכו לפנסי לד, כפתור התנעה, מערכת ניווט, מצלמה אחורית ומסך "7.

מה דעתכם על הזרקה ישירה במכוניות משפחתיות?
11 קולות