יונדאי סולאריס היא מכונית נוסעים בקטגוריה B על פי הסיווג האירופי, המיוצרת מאז 2010 במרכבי האצ'בק וסדאן 5 דלתות. מיועדת לשוק הרוסי, מיוצרת במפעל יונדאי ליד סנט פטרסבורג. בשוק העולמי היא ידועה בשם יונדאי אקסנט.
יונדאי סולאריס ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור
AUTOBOOM

יונדאי סולאריס. "שמש" בזול.

יונדאי סולאריס ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור

יונדאי סולאריס היא מכונית נוסעים בקטגוריה B על פי הסיווג האירופי, המיוצרת מאז 2010 במרכבי האצ'בק וסדאן 5 דלתות. מיועדת לשוק הרוסי, מיוצרת במפעל יונדאי ליד סנט פטרסבורג. בשוק העולמי היא ידועה בשם יונדאי אקסנט.

כידוע, יצרנים אוהבים לתת לדגמים שלהם שמות שונים בשווקים שונים. לפעמים זה נובע מהדמיון של השם עם כמה מילים לא נעימות לאוזן או אפילו פוגעניות בשפות מסוימות, ולפעמים מוכתב על ידי מניעים נסתרים בקפידה. אולי קראו לאקסנט בשוק הרוסי Solaris, הקוריאנים חלקו מחווה לעבודתם של סופרי המדע הבדיוני סטרוגצקי ואת הגאונות של הבמאי טרקובסקי, או רק רצו להשתמש באנרגיית החיים של השמש ותדמיתה הזוהרת. עם זאת, אי אפשר לקחת את הרוסים בקלות ע“י טריקים של שיווק: האנשים מיד כינו את המכונית הקטנה "סולר". יחד עם זאת, יונדאי Solaris היא אחת הפופולריות ביותר מבין "מכוניות זרות" בשוק הרוסי - יותר מ- 5,000 הזמנות מראש נרשמו עוד לפני תחילת המכירות הרשמיות. יתר על כן, הרוסים בחרו את המכונית חדשה "על עיוור" - בסוכנויות רכב אפילו לא היו דגמי תצוגה.

בישראל הדור החמישי של יונדאי אקסנט נמכר לאחר 2020 בגרסת Inspire ("השראה" באנגלית). ישנם שני מנועים לבחירה: יחידה בסיסית של 1.4 ליטר, המפתחת 100 כ"ס ומנוע 1.6 ליטר החזק יותר עם הזרקת דלק משולבת ובעל הספק של 123 כ"ס.

הערה

דור ראשון

אותו דגם בסין ידוע בשם יונדאי ורנה. במאי 2010 הודיעו הקוריאנים על כוונתם ליצור גרסה "רוסית" של המכונית ועד מהרה הציגו אותה בתערוכת הרכב הבינלאומית במוסקבה, הייצור הסדרתי החל שישה חודשים לאחר מכן. המכוניות הראשונות הופיעו אצל סוחרים בתחילת פברואר 2011. לצורך קידום "מכונית העם", יונדאי הסירה ממכירה ברוסיה את מכוניות הקטנות שלה Getz ו- i20.

שחרור לשוק של סולאריס החל עם סדאן, ומאוחר יותר נוספה האצ'בק. מכוניות של הדור הראשון היו מצוידות במנועי 4 צילינדרים 16 שסתומים מסדרת גמא בנפח של 1.4 ליטר (107 כ"ס ב-6300 סל"ד ומומנט של 135 ניוטון מטר ב- 5000 סל“ד) ו-1.6 ליטר (123 כ"ס ב-6300 סל“ד ומומנט של 155 ניוטון מטר ב-4200 סל“ד). האפשרות השנייה, החזקה יותר, הייתה מבוקשת מאוד.

יונדאי Solaris היא אחת המכוניות הפופולריות ביותר מבין "מכוניות זרות" בשוק הרוסי - יותר מ- 5,000 הזמנות מראש עוד לפני תחילת המכירות הרשמיות. יתר על כן, הרוסים בחרו את המכונית חדשה "על עיוור" - בסוכנויות רכב אפילו לא היו דגמי תצוגה.

המכונית צוידה בתיבות הילוכים ידניות בעלות 5 הילוכים או אוטומט בעל 4 הילוכים. תיבות אוטומטיות פותחו על ידי מיצובישי מוטורס מאוד מזמן, מה שבא לידי ביטוי בעבודתם לא טובה במיוחד, ואת התיבה הידנית לעתים קרובות לא עמדה בעומס של מנוע 1.6 ליטר והתקלקלה. חיסרון גדול נוסף של המכונית היה המתלה האחורי שלה. מלפנים היה מקפירסון הרגיל, אבל מאחור - באופן מסורתי בקטגוריה מתלה תלוי למחצה. בשל הנוקשות הלא מספקת של בולמי הזעזועים והקפיצים האחוריים, החלק האחורי של המכונית התנדנד על כבישים גרועים (וזה לא נדיר עבור רוסיה), ובמהירויות של יותר מ -120 קמ"ש, במיוחד כאשר נתקלו באי אחידות של כביש, הציר האחורי של המכונית איבד יציבות. היצרן העריכו יתר על המידה את המשמעת של נהגים רוסים!.. בשל חוסר היציבות המסוכנת של המכונית על הכביש, יונדאי שלוש פעמים עידכנה את המתלה האחורי ושיפרה את התנהגותו. חסרון נוסף היה מרווח הגחון: במכונית ריקה, על פי מדידות המגזין Autoreview, הוא היה 152 מ"מ, ועם עומס מלא הוא יורד בחדות ל- 122 מ"מ.

הוצעו חמש רמות של רמות גימור, הבסיסית היתה "עירומה", אפילו ללא ABS. עם זאת, מחמש רמות גימור ומחיר, ניתן היה לבחור משהו. עם זאת, באופן כללי, הדור הראשון של יונדאי סולאריס קיבלה ביקורות חיוביות ונמכרה היטב. בשנת 2014, המכונית קיבלה עיצוב מחדש: העיצוב החיצוני עודכן, תא הנוסעים שופר, הרמות גימור והרכבן עודכנו. אנו נציין תיבת ההילוכים אוטומטית וידנית בעלות 6 הילוכים, מתקדמות יותר, אך גם תובענית יותר בתחזוקה.

דור שני

הפיתוח של הדור השני של Solaris החל בשנת 2014. והמכונית קיבלה תשומת לב רבה: אב הטיפוס של המכונית נבדק במהלך 2015, עשה קילומטראז של 1 מיליון ק"מ בכבישים של כל אזורי האקלים של רוסיה ממורמנסק ועד סוצ'י. ייצור סידרתי במרכב סדאן החל בתחילת פברואר 2017.

יונדאי סולאריס החדשה צוידה ביחידות חדשות: מנועי סדרת קאפה בנפח 1.4 ליטר בעל הספק 100 כ"ס ותיבות הילוכים בעלות 6 הילוכים בלבד, מודרניות בהשוואה לדור הראשון. מנוע ה-1.6 ליטר נותר זהה, הוא שופר, אך הספקו נותר באותה רמה של 123 כ"ס.

השליטה והמתלים של הדור השני קיבלו ציונים גבוהים מעיתונאי רכב ומשתמשים. יציבה, ניתנת לשליטה, נוסעת חלק - כך העריכו את המכונית. המכונית שווקה בארבע רמות גימור, והבסיסית כבר היתה די טובה.

עיצוב מחדש של שנת 2020

הצגת סולאריס המעודכנת התקיימה במפעל יונדאי ליד סנט פטרסבורג. החברה המייצרת סולאריס, קרטה וקיה ריו, שחררה באותו עת את מכוניתה ה- 2 מיליון. ומתוך זה 930 אלף מכוניות סולאריס. מבחוץ, יונדאי סולאריס 2020/2021 מאופיינת בפנסי LED, פגושים אחרים וגריל חדש. הפנסים האחוריים עם מילוי חדש. גלגלים קיבלו עיצוב חדש.

הדבר העיקרי בתא הנוסעים הוא מערכת מדיה עם מסך שגדל עד 8 אינץ' ופונקציית Apple CarPlay ו- Android Auto, כמו גם נווט של יאנדקס עם העוזרת הקולית אליסה. הציוד הבסיסי הושאר באותה רמה: שתי כריות אוויר, מערכת ייצוב, חלונות חשמליים מקדימה, הכנה למע' שמע ומושב הנהג מתכוונן בגובהו. ובכן, כרגיל ברוסיה, העשירים הפכו ל"שמנים" יותר: בגרסאות הבכירות נוספו מראות חשמליות, הפעלת מנוע מרחוק ותמיכה מותנית חשמלית. בשורה האחורית הופיע מחבר USB נפרד לגאדג'טים: הוא ממוקם בקצה קונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים. מנועים ותיבות לא השתנו.

מה היית בוחר/ת?
14 קולות