יונדאי. איך ייראה איוניק 7
איוניק 7 העתידי יצא למבחני דרכים. הקרוסאובר החשמלי הגדול הראשון של יונדאי הוצג בתור קונספט בסתיו של 2021. לפי המידות שלו אפשר לשער כיצד ייראה איוניק 7. פרויקט Seven נבדל בבסיס גלגלים מאוד גדול, באורך 3,2 מטר. זה יותר מיונדאי פאליסייד (2,9 מ') ואפילו יותר מקיה EV9 עם מרחק של 3,1 מ' בדיוק בין הסרנים. נתון כזה מבטיח מרווח אמיתי בתא הנוסעים.
פרויקט Seven הינו המבשר של ספינת הגדל העתידית של המותג, איוניק 7. למעשה, דגם הקונספט הוא לא רכב פר-סה, אלא יותר "פלטפורמה מתרחבת ליצירת רכבי שטח חשמליים גדולים", לדברי יצרנית הרכב דרום הקוריאנית.
בפרמיירת הקונפסט הושם דגש על העיצוב, הפוטנציאל של הטכנולוגיות האוטונומיות ותצורת החלל הפנימי המרשימה, היו מעט פרטים פרקטיים ומידע טכני. איוניק 7 העתידי יקבל דלתות אחוריות הנפתחות נגד כיוון התנועה, בנתאי שהדלתות הקדמיות גם פתוחות ואין קורה מרכזית, הדבר מספק גישה נוחה במיוחד. מבפנים – מעין סלון על גלגלים, אפילו היו אורות בצורת נרות.
בין הפרטים הטכניים שנחשפו: ספינת הדגל העתידית תתבסס על פלטפורמת E-GMP הכוללת מערכת חשמל 800 וולט ותומכת בטעינה בהספק עד 350 קילוואט. זה אומר שאת הסוללה ניתן להטעין מ-10% ל-80% תוך 20 דקות בלבד. טווח הנסיעה של יונדאי איוניק 7 הסדרתי אמור לעמוד על 640 ק"מ.
יונדאי איוניק 7 החדש יהפוך ל"קרוב משפחה" של הקרוסאובר החשמלי הגדול קיה EV9, שיצא במרץ של 2023. על אותה פלטפורמת E-GMP מבוססים קיה EV6, יונדאי איוניק 5 וג'נסיס GV60.
במאי של 2023 יונדאי החלה לבחון את הקרוסאובר החשמלי העתידי בדרכים. תאריך הופעת הבכורה של איוניק 7 הסופי בינתיים לא ידוע, אבל, בהתבסס על הנוהג, הייצור יתחיל עד סוף השנה הנוכחית ובשנת 2024 הקרוסאובר יופיע בשוק. למרות ששחרור הרכב תוכנן במקור לתחילת 2023.