סוף כל סוף הקרוסאובר החשמלי החדשני מקוריאה קיה EV6 הגיע לישראל, על-פי הדיווח של חברת "טלקאר", היבואנית הרשמית של קיה בישראל, כשנה לאחר תאריך ההשקה המתוכנן. קיה EV6 שנת 2023 החדשה תגיע אלינו בשתי גרסאות: עם הנעה אחורית בהספק 229 כ"ס ועם הנעה כפולה ומנוע בהספק 325 כ"ס. כמו כן, ידועים כבר המחירים ורמות הגימור, נעבור ע
קיה. ללא נטישת מנועי בעירה פנימית, אך עם סדרה של דגמים חשמליים חדשים
AUTOBOOM

קיה EV6 החדשה כבר בישראל: המחיר ורמות הגימור

קיה. ללא נטישת מנועי בעירה פנימית, אך עם סדרה של דגמים חשמליים חדשים

סוף כל סוף הקרוסאובר החשמלי החדשני מקוריאה קיה EV6 הגיע לישראל, על-פי הדיווח של חברת "טלקאר", היבואנית הרשמית של קיה בישראל, כשנה לאחר תאריך ההשקה המתוכנן. קיה EV6 שנת 2023 החדשה תגיע אלינו בשתי גרסאות: עם הנעה אחורית בהספק 229 כ"ס ועם הנעה כפולה ומנוע בהספק 325 כ"ס. כמו כן, ידועים כבר המחירים ורמות הגימור, נעבור על הכל. במיוחד בשביל אלה שלא יכולים להתאפק: המחיר של הגרסה הבסיסית מתחיל מ-249,000 ש"ח, מחיר הגרסה הבכירה יתחיל מ-299,000 ש"ח (לדברי טלקאר, המחיר כבר כולל את העלאת המס האפשרית על הרכבים החשמליים).

איך היא נראית: העיצוב והמימדים

קיה EV6 מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה Electric-Global (E-GMP) שפותחה במיוחד עבור הרכבים החשמליים (היצרנית מסמנת אותם באמצעות ראשי התיבות BEV). לפלטפורמת E-GMP היו דרישות משלה למעצבים ולמהנדסים עקב פריסת מכלולים לא שגרתית. לכן, הקרוסאובר יצא מיוחד: מכסה מנוע נמוך, בסיס גלגלים ארוך (2,900 מ"מ), מימדים מכובדים – אורך 4,680 מ"מ, רוחב 1,880 מ"מ, גובה 1,550 מ"מ. כלומר, הוא גדול ומרווח יותר משמעותית מ-[קיה ספורטאז'] לדוגמה (https://autoboom.co.il/magazine/crossover-kia-sportage-5th-generation-2021).

פלטפורמת Electric-Global מורכבת באופן הבא: הסוללה ממוקמת מתחת לרצפה של תא הנוסעים, המנוע החשמלי העיקרי מותקן בסרן האחורי, יש אפשרות להוסיף לו מנוע קדמי לקבלת הנעה כפולה. הדגם הראשון שנוצר על בסיס הפלטפורמה המודולרית E-GMP היה יונדאי איוניק 5 החדש, גרסת קרוס חשמלית לחלוטין של הדגם במרכב האצ'בק יונדאי איוניק שמיוצרת משנת 2021 ונמכרת בישראל. כבר סיפרנו למה אוהבים אותו בישראל: איוניק 5 נמצא במקום שלישי מבחינת היקף המכירות בישראל.

תזכורת
Hyundai IONIQ 5 2021.

אבל לעומת איוניק 5 שמתמקד במרווח ובתנועה חלקה, קיה EV6 פותחה תוך התחשבות בדינמיקה הספורטיבית, שבאה לידי ביטוי בעיצוב החיצוני, בכיול המתלים וההגה ואפילו בעיצוב של תא הנוסעים. בסיס הגלגלים הגדול של EV6 נותן תחושה של מרווח פנימי, הרצפה מאחור היא שטוחה, הודות ליחידת הכוח החשמלית, מה שתורם לנוחות בשורה השנייה. תא המטען האחורי מציע קיבולת של 520 ליטר, אבל יש גם אחד מלפנים: בנפח 52 ליטר לקרוסאובר עם הנעה אחורית ו-20 ליטר עם הנעה כפולה.

מבט מבפנים: תא הנוסעים והאבזור

בישראל יוצעו שתי גרסאות של קיה EV6 שנת 2023.

  • EV6 2WD עם הנעה אחורית: לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "12,3 ומערכת מולטימדיה עם מסך באותו גודל ועם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מספר יציאות USB (בעיקר טייפ C) מלפנים ומאחור וגם טעינה אלחוטית לסמארטפון, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בלם חניה חשמלי עם פונקצית Auto Hold, תאורת לד מלאה, חיישני אור וגשם, מפתח חכם, סאנרוף חשמלי, חישוקי סגסוגת קלה R19 ועוד. מושב הנהג מצויד בכוונון חשמלי ובזיכרון הגדרות. הריפוד עשוי מעור בשילוב עם בד.
  • גרסת EV6 AWD ברמת הגימור GT-Line בנוסף לכל המצוין כוללת פנסי מטריקס לד אדפטיביים, כוונונים חשמליים נוספים במושב הנוסע, חימום ואוורור המושבים הקדמיים, חימום הגה ומושבים אחוריים. יותר מכך, הגרסה הזאת קיבלה מתאם V2L ושקע 220 וולט במושב האחורי, מצלמת 360° ומערכת חניה אוטונומית. הריפוד עשוי מעור בשילוב עם אלקנטרה.

איך היא נוסעת: מהירות, טווח נסיעה ובטיחות

הבטיחות

קיה EV6 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

קיה EV6 החדשה קיבלה ציונים גבוהים ברמת הבטיחות במבחני הריסוק מאת Euro NCAP. רשימת מערכות הבטיחות כוללת: מערכת בלימה אוטונומית יחד עם סיוע בפנייה בצומת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת שכיחת ילדים ובעלי חיים, ניטור שטחים מתים וכו'. אפשר להוסיף אפילו מערכת יציאה בטוחה מהרכב. מפרט האבזור כולל 7 כריות אוויר, בין היתר מרכזית (בין הנהג לנוסע). רמת הגימור GT Line כוללת בנוסף הקרנה ויזואלית של השטחים המתים על גבי לוח המחוונים בעת הדלקת האיתותים.

גרסאות

קיה EV6 שנת 2023 תגיע לישראל בשתי גרסאות: הנעה אחורית 2WD והנעה כפולה AWD עם חבילת GT-Line בעלת עיצוב דינמי יותר. כל הדגמים מצוידים בסוללה בקיבולת 77,4 קוט"ש. קיימת אפשרות גם לטעינת DC מהירה בהספק עד 350 קילוואט וגם לטעינה איטית מרשת AC ביתית בהספק עד 11 קילוואט.

Kia EV6 GT Line.
  • קיה EV6 2WD: מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי המפיק 229 כ"ס ו-357Nm. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7,3 שניות, מהירות מרבית 188 קמ"ש. טווח נסיעה 528 ק"מ, צריכת החשמל במצב משולב עומדת על 165 וואט/ שעה לק"מ.
  • קיה EV6 WD: גרסת ההנעה הכפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק 325 כ"ס ו-605Nm, המאפשרים להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,2 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 188 קמ"ש. טווח הנסיעה הוא קצר יותר, 484 ק"מ. צריכת אנרגיה משולבת – 180 וואט/שעה לק"מ.

בשנת 2022 קיה EV6 הפכה למכונית הטובה ביותר באירופה. כאן תוכלו לקרוא על כל המועמדים לתואר. אם ברצונכם לדעת מי הולך להשתתף בתחרות "מכונית השנה 2023" – כבר סיפרנו על כך ואנו משערים שתנצח מכונית חשמלית.

עובדה מעניינת
באיזה קיה EV6 תבחרו?
41 קולות