אינפיניטי QX55. קרוסאובר וקופה במרכב אחד
אינפיניטי QX55 – קרוסאובר "דמוי-קופה" קומפקטי בעל 5 דלתות, נוצר על בסיס הדור השני של דגם QX50 ונמצא בייצור החל משנת 2020. ראשית, באביב 2021 הקרוסאובר נחת בסוכנויות אמריקה הצפונית, לאחר מכן הרכב הופיע במדינות אחרות, אבל טרם זמין בישראל. הקרוס-קופה החדש חולק את אותה פלטפורמה עם הקרוסאובר הרגיל, עם מנוע 2 ליטר טורבו, גיר רציף, הנעה קדמית ודיפרנציאל המשלב סרן אחורי. נחפש הבדלים בינו לאחיו, אך תחילה נברר עליו את המעניים ביותר.
- אינפיניטי QX55 החדש – רכב, כנראה, יותר אמריקאי מאשר יפני. אכן, הטכנולוגיות – מאת חברת האם Nissan, אולם מיוצר הוא ביבשת צפון אמריקה: במפעל במקסיקו;
- על QX55 עבדו דווקא אמריקאים, והופעת הבכורה העולמית שלו התקיימה בארה"ב;
- QX55 אינו הולך להימכר בהמונים באסיה, הוא מיועד עבור שווקי ארה"ב, קנדה, המזרח התיכון;
- היצרנית לא מכנה אותו קרוסאובר, אלא קופה-קרוסאבור – גג בעל שיפוע חד יחד עם בליטה על מכסה המטען מצדיקים את המונח;
- QX55 החדש – אינו צאצא ישיר, אך יורש רשמי לאינפיניטי FX שהפך לאגדי. אולם הוא היה גדול יותר. הדגם החדש יותר קומקפטי.
נשווה את QX55 ו- QX50
חזות
מבחוץ ל- QX55 סגנון אגרסיבי יותר: לרכב פגוש קדמי אחר וגריל גדול יותר. מאחורה – גם עיצוב שונה, מאחר ודלת חמישית ושאר החלק האחורי בנויים אחרת. פנסי LED חדשים, מיקום שונה של כפתור פתיחת דלת המטען – מוסוות בתוך הלוגו. הרכב יצא ב- 39 מ"מ ארוך יותר (4732 מ"מ) ונמוך יותר ב- 56 מ"מ (1622 מ"מ) ביחס ל- QX50. בסיס הגלגלים ומרווח הגחון הינם זהים (2800 ו- 219 מ"מ). נוסף על כך, לרכב דמוי-קופה גלגלים סטנדרטיים בקוטר 20 אינץ'.
חלל הפנים ואבזור
בכל הנוגע לתא הנוסעים שני הדגמים זהים – בעלי מחוונים אנלוגיים ובשני קומות של מסכים, QX55 כולל תמיכת אפל קארפליי אשר חסרה ב- QX50. לקופה-קרוסאובר גימור פנים בהיר יותר. שורת מושבים האחורית ירשה מדגם המקור את הכוונון האורכי בטווח של 150 מ"מ, אך עם זאת תא המטען של QX55 צנוע יותר – 762 ליטר ו- 1532 כאשר הספה האחורית מקופלת.
בין אופציות מוצעות מערכת היגוי אלחוטי Direct Adaptive Steering, אשר פועלת באופן חוטי, מערכת ProPilot Assist – טייס אוטומטי אוטונומי למחצה ועוד.
מנועים ושאסי
קו שוני נוסף באינפיניטי QX55 שנת 2020/2021 – כוונון מתלים ספורטיבי יותר. המנוע זהה – 2 ליטר טורבו בעל יחס דחיסה משתנה (272 כ"ס ו- 380Nm). הקרוס-קופה מצויד בגיר רציף ובהנעה כפולה סטנדרטית. בניגוד ל- QX50, עבור QX55 לא זמינה גרסאת הנעה קדמית.