בסוף שנת 2020 לשוק יצאה גרסת דור ראשון המחודשת של הקרוסאובר.
יגואר E-פייס ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

יגואר E-Pace. הגור של יגואר הגדול

יגואר E-פייס ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

בסוף שנת 2020 לשוק יצאה גרסת דור ראשון המחודשת של הקרוסאובר.

יגואר E-Pace – קרוסאובר קומפקטי השייך לסגמנט פרימיום מאת יצרנית המכוניות הבריטית Jaguar Land Rover (JLR). מיוצר משנת 2017. מגיע בגרסאות בעלות הנעה קדמית והנעה כפולה. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של Jaguar E-Pace בעלת מרכב SUV 5-doors.

בסרטון: יגואר E-פייס 2020 שנת. ג'יפ.

בעולם שבו הפרקטיות שולטת בכל והביקוש ברכבים מסגמנט SUV ממשיך לגדול, חברת Jaguar החליטה להרים את הכפפה. נוצר קרוסאובר הראשון של המותג – Jaguar E-Pace. הדבר סיפק למותג Jaguar רווח כלכלי והמשך לא איחר לבוא. כך יצא לאור קרוסאובר קומפקטי Jaguar E-Pace. "המכונית הזאת מיועדת לפלח לקוחות חדש, שחלק ממנו וודאי יהוו משפחות צעירות. אנו מצפים ש-80% מרוכשי E-Pace יהיו אלה שמעולם לא החזיקו במכונית מאת Jaguar" – כך טוען ראש מחלקת השיווק והמוצר של Jaguar Land Rover, פינבר מקפול.

דור ראשון

השקת המכונית החדשה נערכה ב-13 ביולי 2017 באירוע מיוחד שהתקיים בלונדון. את המראה החיצוני של הדגם פיתח המעצב הראשי של חברת Jaguar איאן קאלום. למעשה היה מדובר בגרסה המוקטנת של Jaguar F-Pace. אך לא לגמרי זהה! קיבלנו כאן מין "חתלתול" קטן – גורו של יגואר הגדול. E-Pace תהפוך לדגם הראשונ שיוצר במפעל החברה Magna Steyr הממקום בעיר גראץ באוסטריה. באותו מפעל מיוצרת הגרסה החשמלית Jaguar I-Pace.

Jaguar E-Pace מיוצר על גבי פלטפורמת Land Rover Evoque. כל המרכיבים שלה מותאמים לקונספט ההנדסה של Jaguar. מלפנים נמצאת תת-מסגרת עם חיבור מיוחד ומתלי מק'פרסון עם מפרקי היגוי מאלומיניום בעיצוב מיוחד עם זווית תנועה מוגדלת המונעת האטה תנועתית. המבנה מאפשר להשיג דיוק היגוי גבוה. מאחור נמצאים מתלי אלומיניום רב-זרועיים Integral Link המוכרים לפי הדגמים XE, XF ו-F-Pace. המתלים מורכבים על גבי תת-מסגרת מפלדה קשיחה. בין היתרונות שלהם – קומפקטיות, עבודת מרכיבים עצמאית בכיוונים הרוחבי והאורכי, מה שמספק דיוק ההיגוי ותנועה חלקה. המבנה של המתלים הקדמיים והאחוריים כולל סיילנט בלוקים ובולמי זעזוע רוחביים, מה שמפחית באופן משמעותי סטיות הצידה, בלי לפגוע בזריזות.

השימוש באלומיניום במספר רב של מרכיבי המתלים איפשר להוריד משמעותית את המסות הלא-קפיצות. גם מהנדסי המרכב השתדלו במיוחד: מכסה המנוע, הגג ומכסה תא המטען של הדגם E-Pace עשויים מאלומיניום, מה שמוריד 31 ק"ג בהשוואה לפלדה. הדבר איפשר להוריד את משקלה הכללי של המכונית ולהנמיך את מרכז הכובד שלה.

מראה חיצוני

כל דגם מאת Jaguar מתאפיין בחזות מרהיבה ובגנים ספורטיביים. הדגם Jaguar E-Pace הוא הוכחה לכך. זאת הסיבה לכך שסיפור היצירה של קרוסאובר המפואר מתחיל דווקא בעיצוב. הוא משלב בתוכו חדשנות, ספורט ותכונות משפחתיות של המותג, המתקיימות בהשראת F-Type. רשת הגריל מוכרת לעין ומותאמת לסגנון המותג. הרשתות בתחתית נטולות כל עיטור – פתרון מאוד מעשי. למכונית מערכת תאורה בסגנון F-Type. איך יכול להיות אחרת, הרי מבטו של גורו של יגואר חייב להיות חודר. ברוח ההשראה, היצרנים הוסיפו "פיצ'ר" מדליק: בפינת השמשה מצטיירת לה הצללית של זוג חביב – שתי חיות, גדולה וקטנה. לפי השמועות, הרעיון שייך לבנות ממחלקת חומרי הגימור של Jaguar Land Rover. אגב, התאורה הקדמית של קרוסאובר הבריטי היא תאורת LED, אפילו בגרסה הבסיסית. ניתן להתקין תאורת יום בנוסח המותג תמורת תשלום נוסף.

אפשר לומר ש-Jaguar E-Pace היא אחת המכוניות הכי יפות בסגמנט. הכל בה נמצא באיזון מושלם

Jaguar E-Pace – זו אחת המכוניות הכי יפות בסגמנט. היא מיועדת לפלח לקוחות חדש, שחלק ממנו יהוו המשפחות הצעירות. בחברה מצפים לכך ש-80% מהרוכשים העתידיים מעולם לא החזיקו בעבר במכונית מאת Jaguar.

במראה מהצד המכונית מרהיבה ביותר. קשת חלקה של התמוכה הקדמית, הנמשכת בקו היורד בהדרגה והעוטף את חלונות הצד. ההטבעות על גבי הדלת בשילוב הרמוני עם הפגוש האחורי מייצרים קו אחיד עבור המכונית. ובנוסף להכל – קשתות גלגלים גדולים וג'אנטים גדולים. דגם E-Pace הוא המכונית הראשונה בסגמנט שניתנת לרכישה עם ג'אנטים יצוקים קלים בגודל 21 אינץ'. החלק האחורי של המכונית מתחקה גם הוא אחר הסגנון הספורטיבי. חלון צר, המראה הבולט של הדלת האחורית, נגיעות LED של הפנסים האחוריים הצרים, דש שמסיים את קו הגג ודיפיוזור עם צינורות פליטה משולבים.

בשורה תחתונה, אם לסכם את התרשמותי מהמראה החיצוני של E-Pace ניתן לומר, שזוהי אחת המכוניות הכי יפות בסגמנט. הכל בה נמצא באיזון מושלם. להערכתי, היא הצליחה להתעלות אפילו על אחותה הבכורה Jaguar F-Pace המהממת ביופיה.

אבזור פנימי

האבזור הפנימי של המכונית מיוצר בסגנון הספורטיבי. הקונסולה הקדמית נוטה אל עבר הנהג. בתוך חלל הפנים נעשה שימוש בחומרי גימור איכותיים ביותר. במקום לוח המחוונים מונח צג LCD בגודל 12.3 אינץ', שממלא את תפקידו. בנוסף ישנן חמש יציאות USB, ארבעה שקעי 12 וולט, נקודת גישה 4G Wi-Fi עם אופצית חיבור של עד שמונה מכשירים.

בתוך חלל הפנים נעשה שימוש בחומרי גימור איכותיים ביותר.

תא הנוסעים יצא מרווח מאוד, הודות למומחי האבזור של החברה. אורך המכונית הוא 4,395 מ"מ, בסיס הגלגלים עומד על 2,681 מ"מ, זווית הגישה וזווית הנטישה – 882 ו-832 מ"מ בהתאמה. מיקום מנוע רוחבי, מבנה מקורי של המתלים האחוריים – כל זה איפשר להגדיל את נפח תא הנוסעים. עבור ארבעה מבוגרים יש כאן מספיק מקום בהחלט. יש גם מספיק מקום לרגליים עבור נוסעים מאחור – 892 מ"מ. הגובה באזור המושבים האחוריים – 970 מ"מ. שני נוסעים בעלי "מימדים בינוניים" ירגישו כאן ממש בנוח.

הרבה תשומת לב הושקע בשימוש נבון במרחב: החל מהמקום בנישות הדלתות ועד תא משנה בעל צורה מתחלפת בנפח מעל 8 ליטר הממוקם בין המושבים הקדמיים. גם נפח תא המטען הוא גדול בהחלט – 577 ליטר. אולם, היצרנים של Jaguar Land Rover טוענים ש-577 ליטר זהו נפח "כולל" – כלומר החל מהתחתית עד לחלק העליון של תא המטען. ייתכן שהם לקחו בחשבון גם 93 ליטרים "מוחבאים" הנועדים לשימוש נוסף.

האם הייתם בוחרים ב-Jaguar E-Pace בתור המכונית הראשונה שלכם?
אף אחד לא הצביע