סול EV מאת Kia דרום-הקוריאנית היא מכונית חשמלית המבוססת על הדור השני של Soul ה"רגיל". המבחנים הראשונים נערכו בשנת 2013, הייצור הסדרתי התחיל כבר בנובמבר באותה שנה. החל מ-2014 השיווק התבצע בארה"ב ובמדינות אירופה, המכונית יוצרה עד 2019 ולאחר מכן הוחלפה בדור חדש. קיה סול החשמלית לא נמכרת בישראל, לפחות לא בשלב זה.
קיה סואול EV ‏2014. הרכב מכונית. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קיה סול EV. אחת החשמליות העירוניות הטובות ביותר

קיה סואול EV ‏2014. הרכב מכונית. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

סול EV מאת Kia דרום-הקוריאנית היא מכונית חשמלית המבוססת על הדור השני של Soul ה"רגיל". המבחנים הראשונים נערכו בשנת 2013, הייצור הסדרתי התחיל כבר בנובמבר באותה שנה. החל מ-2014 השיווק התבצע בארה"ב ובמדינות אירופה, המכונית יוצרה עד 2019 ולאחר מכן הוחלפה בדור חדש. קיה סול החשמלית לא נמכרת בישראל, לפחות לא בשלב זה.

בשנת 2017 כמעט מחצית מכל דגמי קיה סול באירופה היו גרסאות EV החשמליות. לפיכך, קיה קיבלה את ההחלטה להוציא מהשוק את כל הגרסאות בעלות מנוע בעירה פנימית ולהשאיר רק את החשמליות. בשנת 2019 הדגם התעדכן – קיבולת הסוללה גדלה ל-30 קוט"ש, מה שהרחיב את טווח הנסיעה עד 250 קמ"ש. ב-2020 הדור השני של סול EV זכה לסוללה חדשה בקיבולת 64 קוט"ש המספקת טווח נסיעה עד 416 ק"מ.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2014 עד 2020. סול החשמלי הראשון צויד ביחידת כוח המפיקה הספק של 81 קילוואט (110 כ"ס) ומומנט של 285Nm. סול החשמלי מאיץ מ-0 עד 100 קמ"ש תוך 11,7 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-145 קמ"ש. סוללת הליתיום-יון של סול EV מבוססת על טכנולוגיה שפותחה בשיתוף פעולה על ידי קיה וסמסונג, ולה הייתה קיבולת של 27 קוט"ש. טווח הנסיעה המרבי ללא טעינה עמד על 212 ק"מ. בתחנת טעינה מהירה בהספק 50 קילוואט ניתן להטעין את הסוללה עד 80% תוך 33 דקות. יתר על כן, טעינת הסוללה התבצעה באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2020. קיה סול EV החדש מיוצר על בסיס הדור השלישי של סול. הרכב הפך לאגרסיבי יותר למראה ובדומה לדגם הבסיסי - בעל מנוע בעירה פנימית, עבורו מוצעות ארבע אפשרויות צבע מרכב: כחול עם גג שחור, בורדו עם גג שחור או להיפך וכן לבן פנינה (שלם). הרכב מובא לידי תנועה באמצעות מנוע חשמלי בהספק מכובד – 204 כ"ס ו-395Nm, לעומת 110 כ"ס ו-285Nm בדור היוצא. במקום סוללת 30 קוט"ש הקודמת – סוללה חדשה בקיבולת 64 קוט"ש שאמורה לספק טווח נסיעה של עד 416 ק"מ.

קיה סול EV שנת 2021 ניחן בכל הפונקציות המודרניות, כגון תיקון סטייה מנתיב, מניעת התנגשות חזיתית וניטור שטחים מתים. חימום הגה, מושבים ומראות, פנסי LED – סול החשמלי תואם את עצמו לטרנדים.

מה דעתכם על המכונית?
10 קולות