היצרנית הצרפתית מתכוננת להשקת המיני-האצ'בק רנו 5. קודמו ההיסטורי שיוצר בין השנים 1972 – 1996 כבש בזמנו את צרפת. רנו 5 החדש קיבל עיצוב בסגנון רטרו שפותח בהשראת קודמו הפופולרי. המכונית תצא לשוק לא לפני 2024.
רנו. מקימה לתחייה את הרכב שכבש את צרפת: קבלו את רנו 5 החשמלי
AUTOBOOM

רנו מקימה לתחייה את הרכב שכבש את צרפת: קבלו את רנו 5 החשמלי

רנו. מקימה לתחייה את הרכב שכבש את צרפת: קבלו את רנו 5 החשמלי

היצרנית הצרפתית מתכוננת להשקת המיני-האצ'בק רנו 5. קודמו ההיסטורי שיוצר בין השנים 1972 – 1996 כבש בזמנו את צרפת. רנו 5 החדש קיבל עיצוב בסגנון רטרו שפותח בהשראת קודמו הפופולרי. המכונית תצא לשוק לא לפני 2024.

אב טיפוס של רנו 5. שנת 2021.

אב הטיפוס של הרכב החשמלי הוצג עוד בשנת 2021. בעת פיתוח העיצוב היוצרים שאבו השראה מאחד הרכבים הפופולריים ביותר בצרפת מסוף שנות ה-80 – תחילת ה-90, רנו 5. הדגם במרכב האצ'בק 3 או 5 דלתות עם הנעה קדמית הפך לרכב הנמכר ביותר של צרפת עם היקף מכירות של יותר מ-5 מיליון יחידות.

הבהרה
רנו 5 שנת 1972. מיני 5 דלתות, דור 1.

הופעת הבכורה של הרכב התת-קומפקטי החשמלי בעל השם האייקוני ועיצוב רטרו מתוכננת לשנת 2024. ידוע שרנו 5 החדש יחליף את רנו זואי החשמלית שתוסר מההיצע.

כיום, רנו 5 החשמלי המוסווה בקפידה עובר מבחנים. ומרגלים כבר הספיקו לצלם מספר תמונות של הדגם העתידי. בתמונות ניתן לראות שמרכבו של הדגם הסדרתי מאוד דומה לדגם התערוכה משנת 2021: האצ'בק 5 דלתות עם ספוילר לא גדול בחלק העליון של מכסה תא המטען. בשונה מהקונספט, אב הטיפוס קיבל מראות צד מסורתיות, ידיות דלת רגילות ואנטנת סנפיר.

יחידות התאורה מוסוות כמעט לחלוטין. לא נשלל שבדגם החשמלי יופיעו פנסים אופקיים בצורה פשוטה ופנסים אחוריים אנכיים. בדגם התערוכה הם היו מאוחדים על-ידי פס העובר מקצה לקצה של מכסה תא המטען ובצד היה אלמנט דקורטיבי עם אינדקס הדגם. ייתכן שהגרסה הסופית תקבל עיצוב דומה.

רנו 5 החדש יהפוך לרכב החשמלי המבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF-B EV. הוא יצויד במנוע חשמלי יחיד הממוקם בסרן הקדמי שיהיה מאוחד למודול יחיד עם תיבת ההפחתה, ממיר המתח והמטען. ההספק טרם נחשף. הסוללה תהיה משולבת ברצפת המרכב, הקיבולת גם לא ידועה כרגע. לפי נתונים ראשוניים, טווח הנסיעה יעמוד על כ-400 ק"מ (לפי שיטת WLTP).

אבארט 500e שנת 2023. מיני 3 דלתות, דור 2.

מתלים קדמיים – תמוכות מקפרסון, מתלים אחוריים – מערך רב-חיבורי. מערכת מתלים זו נבחרה במטרה לעמוד בדרישות הגרסה הספורטיבית העתידית שתיוצר תחת המותג אלפין: הפרמיירה שלה גם מתוכננת לשנת 2024. הוט-האצ' כזה אמור להתחרות באבארט 500e.

בינתיים לא ידועים. אבל כבר ידוע שעלות הייצור של רנו 5 שנת 2024 תהיה נמוכה בערך ב-30% בהשוואה לרנו זואי. כתוצאה, המחיר לצרכן של המכונית החשמלית צפוי גם להיות נמוך יותר: משוער שהגרסה הבסיסית תעלה באירופה קרוב ל-20 אלף יורו.

מחירים
האם רנו 5 עורר בכם עניין?
10 קולות