קרוסאובר היוקרה הקומפקטי פורשה מקאן מיוצר משנת 2013. הקרוסאובר היומיומי, אך בשום פנים ואופן לא שגרתי, בעל חן נמרי אמיתי, לקח את פורשה לרמה חדשה של מכירות. הדגם כבר עבר כמה עדכונים – בשנות 2018 ו-2021, ובתחילת 2024 הבטיחו לנו דור חדש עם מערכת הנעה חשמלית. אבל התוכניות השתנו: מקאן יישאר ללא דור שני. קשיים טכניים מאלצי
פורשה מקאן נשאר ללא דור שני
AUTOBOOM

פורשה מקאן נשאר ללא דור שני

פורשה מקאן נשאר ללא דור שני

קרוסאובר היוקרה הקומפקטי פורשה מקאן מיוצר משנת 2013. הקרוסאובר היומיומי, אך בשום פנים ואופן לא שגרתי, בעל חן נמרי אמיתי, לקח את פורשה לרמה חדשה של מכירות. הדגם כבר עבר כמה עדכונים – בשנות 2018 ו-2021, ובתחילת 2024 הבטיחו לנו דור חדש עם מערכת הנעה חשמלית. אבל התוכניות השתנו: מקאן יישאר ללא דור שני. קשיים טכניים מאלצים את היצרנית הגרמנית להאריך שוב את חייו של הדגם המזדקן.

פורשה מקאן 2013. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

פורשה מקאן המיוצר משנת 2013 חולק את הפלטפורמה MLB עם אאודי Q5 ורכבים אחרים מקבוצת VAG. הקרוסאובר נקרא במקור Cajun (מגיע משילוב המילים "Cayenne Junior"), שכן הוא הפך ל-SUV השני בקו הדגמים של החברה אחרי פורשה קאיין הגדול. ורק ממש לפני ההשקה הוחלט לשנות את שמו למקאן (מילה אינדונזית שפירושה "נמר").

להזכירכם
פורשה מקאן שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

החברה החלה לעבוד מזמן על הדור השני לקרוסאובר: אבי טיפוס נתפסו כמה פעמים בעדשות של מרגלים. הדור השני של מקאן אמור לקבל לא רק מנועי בנזין, אלא גם יחידת כוח חשמלית. הופעת הבכורה של הדגם החדש תוכננה במקור לשנת 2023, אך נדחתה ל-2024 בשל בעיות עם תוכנת ההפעלה. לכן הדור הראשון של מקאן לא יוסר מפס הייצור ב-2025, כפי שזה תוכנן.

פורשה מקאן שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

יותר מכך, פורשה החליטה להאריך את תוחלת החיים של נמר הבנזין שלה לפחות עד שנת 2026, ואולי יותר. החברה תכננה במשך זמן מה לייצר גרסאות עם מנועי בעירה פנימית וגרסאות חשמליות בו-זמנית, ולאחר מכן מכוניות הפועלות על דלק נוזלי יהפכו בהדרגה להיסטוריה ויפנו את מקומן למכוניות הירוקות. היה צפוי שזה יקרה בשנים 2025-2026, אבל החברה שינתה את התוכניות.

תא נוסעים. פורשה מקאן שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

לכן, ייתכן מאוד שהדור הראשון של פורשה מקאן יזכה לחיים ארוכים במיוחד ולפחות לעדכון אחד נוסף! אחרי הכל, פורשה רוצה קודם כל לראות כיצד יקבל הציבור את מקאן EV: אם הביקוש לרכב החשמלי לא יישמח, אז גרסת הבנזין תישאר על פס הייצור.

תא נוסעים. פורשה מקאן שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

את "חיי המדף" של פורשה מקאן עם מנוע בנזין יכולים להאריך גם מהסיבה שבשווקים חשובים לפורשה, לטענת המשתמשים ברכבים חשמליים, אין מספיק עמדות טעינה, מה שהופך את השימוש במכוניות "הירוקה" ללא משתלם ולא נוח (מדובר בפרט בארה"ב).

הבהרה
פורשה מקאן ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 2

בישראל מוצעות כל הגרסאות של הדור הראשון של פורשה מקאן אחרי עדכון של 2021. גרסת הכניסה מצוידת במנוע טורבו 2 ליטר המפיק 265 כ"ס ו-400Nm, המאפשר להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,2 שניות. מקאן S עם מנוע V6 בנפח 2,9 ליטר בעל שני מגדשי טורבו (380 כ"ס ו-520Nm) מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,6 שניות. מקאן GTS צויד באותו המנוע, אך בהספק מוגבר ל-440 כ"ס, לכן האצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0,3 שניות, ל-4,3. ההנעה בכל הדגמים היא כפולה, תיבה – רובוטית PDK הידועה.

איזה דגם המבוסס על פלטפורמת MLB יותר מוצא חן בעינכם?
13 קולות