ביוני של 2023 יצא הדור החדש למרצדס E-קלאס במרכב סטיישן (הגרסה במרכב סדאן הוצגה עוד בסוף אפריל). E-קלאס החדש אינו עוקב אחר המגמות הגלובליות: הוא יפה, אווירודינמי ועוד פחות פרקטי. המרכב ותא הנוסעים מעט גדלו במימדים, אך נפח תא המטען הוקטן ומרשימת האבזור הסירו את שורת המושבים השלישית. עם זאת, הורחב היצע יחידות הכוח
מרצדס. סטיישן E-קלאס החדש: יפה, אווירודינמי ואפילו פחות פרקטי
AUTOBOOM

מרצדס. סטיישן E-קלאס החדש: יפה, אווירודינמי ועוד פחות פרקטי

מרצדס. סטיישן E-קלאס החדש: יפה, אווירודינמי ואפילו פחות פרקטי

ביוני של 2023 יצא הדור החדש למרצדס E-קלאס במרכב סטיישן (הגרסה במרכב סדאן הוצגה עוד בסוף אפריל). E-קלאס החדש אינו עוקב אחר המגמות הגלובליות: הוא יפה, אווירודינמי ועוד פחות פרקטי. המרכב ותא הנוסעים מעט גדלו במימדים, אך נפח תא המטען הוקטן ומרשימת האבזור הסירו את שורת המושבים השלישית. עם זאת, הורחב היצע יחידות הכוח. השיווק של הסטיישן יתחיל בסתיו של 2023. השוק העיקרי עבור הדגם הוא עדיין אירופה, אבל המכונית תופיע גם במדינות אחרות.

מרצדס E-קלאס שנת 2023. סדאן, דור 6.

ראשית הוצג סדאן E-קלאס החדש שגדל במימדים, קיבל עיצוב דינמי יותר ורשימה ארוכה של טכנולוגיות מתקדמות. מעתה כל הגרסאות של דגם הסדאן הן היברידיות.

הבהרה

האופנה הגלובלית לקרוסאוברים הובילה לצמצום כמות המכוניות בתצורות סדאן וסטיישן. מכוניות נוסעים גרידא אינן בטרנד בימינו. על רקע זה, מרצדס הופכת את ה-E קלאס החדש במרכב סטיישן לא לאוניברסלי, אלא מתמקדת עוד יותר בספורטיביות. מקדם הגרר השתפר עם שינוי הדור: 0,26 במקום 0,27 בדגם הקודם.

קו הגג, בניגוד למגמה לזחול כלפי מטה, נוטה רק מספיק כדי להיראות מסורתי ואלגנטי. השיפוע של החלון האחורי נהיה בולט יותר. הספוילר הקטן מביא נימת שובבות לתדמית הרצינית. החלונות האחוריים בקטע של תא המטען הוקטנו, כמו גם התא עצמו.

עם זאת, קיבולת המטען של הגרמני החתיך נותרה ברמה מכובדת: 615 ליטר (לעומת 640 ליטר בדו הקודם). בגרסאות ההיברידיות פלאג-אין הסוללה לא תופסת מרחב גדול יחסית, לכן הקיבולת מצטמצמת ל-360 ליטר. משענת הגב של המושבים האחוריים מתקפלת לשלושה חלקים ביחס 40:20:40, מה שמגדיל את אפשרויות ההובלה.

מימדי המרכב של מרצדס E-קלאס שנת 2023/24 במרכב סטיישן: אורך 4,949 מ"מ, רוחב 1,880 מ"מ, גובה 1,469 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל ב-22 מ"מ ל-2,961 מ"מ. כושר הגרירה המרבי של הרכב הוא 2,100 ק"ג, כל עוד הנגרר מצויד בבלמים. כך שלמרות הכל, הרכב שמר על האיכותיות התועלתיות שלו.

כרגיל, מרצדס E-קלאס סטיישן החדש זכה למפרט אבזור בסיסי עשיר. יש לו מתלי אוויר אחוריים שמונעים מהגוף לשקוע על הסרן האחורי בעת עומס גבוה. למושבים האחוריים כוונון חשמלי, לנוחות הקיפול, דלת תא המטען גם נפתחת באופן חשמלי. מפרט כולל: מתלי אוויר קדמיים, פתחי אוורור חשמליים, מערכת שמע יוקרתית וכן הלאה (הרשימה אינסופית).

E-קלאס האוניברסלי ייצא לשוק עם מנועי 4 צילינדרים, תיבת 9 הילוכים אוטומטית 9G-Tronic והנעה אחורית. לקונים הראשונים יציעו גרסאות עם מנועי 2 ליטר: בנזין E200 בהספק 204 כ"ס ודיזל E220d בהספק 197 כ"ס. כמו כן, תהיה היברידית פלאג-אין E300e בהספק כולל של 312 כ"ס. מאוחר יותר יופיעו גרסאות עם הנעה כפולה ומנועי 6 צילינדרים.

מכוניות בפורמט כזה עדיין מבוקשות באירופה, אבל גם שם השוק נוטה יותר ויותר לכיוון הקרוסאוברים.

עובדה
איזה סטיישן גרמני תעדיפו?
11 קולות